2015-09-13, 21:20
Medlem
HC47s avatar
Jag har inte ens sett en notis om detta. Är det någon som rapporterat?

Och vad fan är syftet med demonstrationen? På vilket vis är Sverige ett passande forum för hatet mellan turkar och kurder?
Citera
2015-09-13, 21:27
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag har inte ens sett en notis om detta. Är det någon som rapporterat?

Och vad fan är syftet med demonstrationen? På vilket vis är Sverige ett passande forum för hatet mellan turkar och kurder?

Hur kan inte det finnas någonting om det här? Jag hade aldrig fått reda på detta om jag inte såg tråden här på flashback..
Skrämmande
Citera
2015-09-13, 21:28
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag har inte ens sett en notis om detta. Är det någon som rapporterat
Ja, Aftonbladet. Nyheten låg överst en kort stund för att sedan försvinna långt ner på deras hårddiskar i källaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21409554.ab

Plus film på Nyheter Idag.

http://nyheteridag.se/storslagsmal-i-centrala-stockholm-mellan-kurder-och-turkar/
Citera
2015-09-13, 21:32
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Varför kan inte dessa individer lämna sitt förflutna bakom sig och assimilera sig i samhället? Vad förväntar de sig att lösa genom dessa otaliga demonstrationer?

Svenskarna hade mest troligtvis tagit med sig sin välvillighet, vänlighet, kämpar-anda och respekt m.m. när de utvandrat eller flytt till andra länder.Förvånad varför det ser ut som det gör där nere och varför det ser ut som det gör i Sverige? Varför flydde blattarna sitt hemland? Jo precis samma kaosbeteende som de visar upp här följer ju med.
Citera
2015-09-13, 21:35
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Hur kan inte det finnas någonting om det här? Jag hade aldrig fått reda på detta om jag inte såg tråden här på flashback..
Skrämmande

Lögnmedia har till och med presstöd för att tysta den obekväma sanningen.
Citera
2015-09-13, 21:36
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Skrämmande
Jag såg det av ren slump, då någon postade ett klipp på Facebook. Visst, det verkar inte ha blivit några större kravaller direkt, men visst fasen har det ett nyhetsvärde...
Citera
2015-09-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Upplopp i Stockholms centrum och SVTs "oberoende" nyhetsorgan tycker inte att det är värt att nämna.

STASI TV!!!

Upplopp? En snubbe nerslagen av polis och en massa folk som skriker o kastar vattenflaskor det är ju värt att rapportera på public service TV på bästa sändningstid.

Förstår inte varför folk tycker att detta är värt en diskussion lol dagisbarn har tendens att bli aggressivare än vad det i klippet var.
Citera
2015-09-13, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Läs på lite om Turkar och kurder så förstår du. Lite som Palestinier och Israeler.

Dom bråkar för att dom är lägre utvecklade än oss och människor med lägre IQ har lättare för att radikaliseras och vara religiösa och tro blint på en bok utan ifrågasättande. Vetenskaplig fakta...
Citera
2015-09-13, 21:40
Medlem
segadongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80SLMNI
Nu är det så att kurder saknar ett land typ som zigenar! Men vet någon varför så många turkar befinner sig i Sverige? Miljontals turkar i Tyskland!?
Jag menar att i turket är det väl inte som i Irak och Syrien att det flyr pga konflikter!.
Arbetskraft? Men jag när jag bodde i Rinkeby i början på 90 talet levde de flesta turkar på soc.bidrag. Hört även att de skulle stödja Isis!! Stämmer det?

Många kom hit o.jobba på 50-60 talet.
Citera
2015-09-13, 21:41
Medlem
Stolta nationalistiska turkar - i Sverige? Åk hem för i helvete om ni är så stolta över ert land. Där kan ni bråka och hetsa mot kurder hur mycket ni vill.
Citera
2015-09-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Upplopp? En snubbe nerslagen av polis och en massa folk som skriker o kastar vattenflaskor det är ju värt att rapportera på public service TV på bästa sändningstid.

Förstår inte varför folk tycker att detta är värt en diskussion lol dagisbarn har tendens att bli aggressivare än vad det i klippet var.
Tänk vilka krigsrubriker det här hade varit om det var fotbollssupportrar
Citera
2015-09-13, 21:48
Medlem
Scarabeos avatar
Att dom får bära sin flagga är helt okej. Hade det varit en grupp svenskar med våran flagga på så hade det garanterat stått "rasist-attack" i varenda tidning som finns tillgänglig. Fyfan vad det här landet är förlorat. Inte ens Jimmie kan rädda oss längre.. Sköt den där skiten hemma i era egna länder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in