2015-09-14, 10:48
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Leker du dum eller är du bara väldigt dåligt insatt?

Brände broar? Till turkiska staten? ISIS? Assad? Saddam? Mullah-regimen i Iran? Haha, är du på allvar?

Du bevisar det jag skriver, att Kurder muckar gräl med alla!

Jag har aldrig gillat Kurdernas motståndare men nu är det lätt att välja sida och det blir emot kurdpacket.
Citera
2015-09-14, 10:59
Medlem
envokes avatar
Vänsterfolket på min Facebook kallar de som hände för "fascister vill inte att kurder ska ha rättigheter. "

På något sätt känner Jag rent spontant att så inte riktigt är fallet.. Vi får motdemonstranter när vi demonstrerar mot återvändande ISIS krigare osv. Någon som kan förklara varför man är fascist för att man är emot PKK? Finns även islamistiska grupperingar som även dom slåss mot ISIS Får dom hjältestatus för de medans allt dåligt dom gjort glöms bort ?

Kan det vara så att PKK är vänsterorienterade och därför ursäktas allt?
Citera
2015-09-14, 11:01
Medlem
http://www.svd.se/just-nu-explosion-vid-kurdisk-lokal

Varför anges inte föreningens namn?

Om det är föreningen "Anatoliska kurdiska föreningen" som har fått sina lokaler sprängda så kan vi konstatera att det är kurder från Turkiet med starka kopplingar till PKK. Vilka ligger bakom bombdådet? Turkiska staten? En olycklig olycka i en av PKK:s lokaler? Enmanna-aktion av en arg turk?
Citera
2015-09-14, 11:01
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Åh, fler och fler såna här härligheter i framtiden, som man längtar.
Mm, men säkert inget inte Løfven och hans goda venner fiksar med ett smil. Bara goda venner detta som behøver lite forståelse
Citera
2015-09-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Vi dödsfarliga dödsnazister har bara varnat för dessa typer av händelser i ca 20 år nu.

Detta är vad mångkultur är för något.

Kaos.

Jaha.. Så i 20 år har ni varnat för att lite spontant och icke regelbundet bråk kan uppstå? Känns som bortslösade 20 år. Varna på ni i 20 år till, det blir nog ett till bråk någonstans i stan ska du se.

Överdriv inte situationen bara för att ni är ogillar invandrare.
Citera
2015-09-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Underbart med lite exotisk mångkultur i innerstaden! Man kan inget annat än le

Förresten är det bara att buga och bocka för kurderna. Ett bra folk som står upp mot turkarna.

Jag är hyfsat övertygad om att svensken i gemen skiter fullkomligt vilken sorts turk någon av dem var. Vad som är klart är att folk vill inte se sådant på svenska gator. Som jag förstod var det just bergturkar som kastade sten på en proturkisk demonstration. Är det något att uppmuntra?
Citera
2015-09-14, 11:24
Medlem
Som Greven W sa i Riksdagen för över 20 år sen: "Men tänk om kriget kommer till Sverige genom vår flyktingpolitik".
Citera
2015-09-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du bevisar det jag skriver, att Kurder muckar gräl med alla!

Jag har aldrig gillat Kurdernas motståndare men nu är det lätt att välja sida och det blir emot kurdpacket.

Jag frågar igen, leker du dum eller är du bara väldigt dåligt insatt?

Jag tror inte längre att du bara låtsas vara dum. Det verkar vara bristen på analytisk förmåga som är ditt problem.
Citera
2015-09-14, 12:29
Medlem
envokes avatar
Ser inte värre ut än när stenkastarvänstern är ute och bekämpar fascismen.

Man kan ju konstatera att det alltid nästan är vänster som beter sig såhär.
Citera
2015-09-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
För att de vill att folket backar.
Det kunde jag aldrig tro! Men varför ska folket backa, förutom att snuten vill det?
Citera
2015-09-14, 12:57
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Kurderna slåss mot ISIS och försöker skapa ett jämställt samhälle. Turkarna stödjer i smyg ISIS och skriker Allah Akbar när dom har ihjäl kurder. Enkelt val för mig iaf.

Kurderna är hycklande etnonationalister och vill inte svenskar väl, låt dem banka ihjäl varandra.
Citera
2015-09-14, 13:35
Medlem
Flashshits avatar
Jag skall sticka ut hakan och bevisa min okunskap, men är inte PKK någon form kommunistiskt arbetarparti, bildat för att ordna en egen stat åt kurderna?

Det är väl därför de svenska kommunisterna tar PKK´s sida och kallar turkarna för fascister? (Jag menar det är ju en paradgren hos svenska kommunister att kalla alla som tycker annorlunda för fascister, titta bara på Arnstad..)
Något som är intressant är väl även att MP vill ta bort terrorstämpeln på PKK, bevisar hur långt till vänster MP står.

Eller har jag missuppfattat situationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in