Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Är du igång igen nu? Du har inte ens lyckats fastslå att personen bodde i Mariestad när Helena försvann och du vet att en annan person har lämnat DNA på flera av mordoffrets tillhörigheter. Ja, du har ju inte ens vad jag vet nån bekräftad information på att personen överhuvudtaget skulle ha befunnit sig på plats när mordoffret försvann. Ändå sitter du och fantiserar att en koppling kan finnas och tycker det är tillräckligt för att hänga ut en människa som misstänkt mördare i din egen lilla privata undersökning.
Inte finns det särskilt många likheter heller vad jag kan se. I varje fall är olikheterna fler. Helena var 24 år när hon försvann. Det är en ganska stor skillnad det mot 17 år. Vad som än hände med henne så gömdes hennes kropp omsorgsfullt och ingen har hittat den. Lisas kropp transporterades mindre än ett par kilometer och stuvades undan i nån slags arbetsbod på ett bondgård där man ju kan utgå från att den skulle ha hittats förr eller senare. Tillhörigheter har slängts till höger och vänster. Efter Helena hittades bara skorna och ett par ringar och på dem fanns inget DNA vad jag känner till i varje fall. Helena var mörkhårig och Lisa ljus.
Ska man sitta och ta heder och ära av folk på nätet så krävs det lite mer än så. Du förstår att det du håller på med är brottsligt va?
Så här låter det i varenda brottstråd du är med i. Du försöker skrämma opponenter till tystnad, de ska, liksom du, lalla med åklagaren, och möjligen diskutera med vilken sannolikhet MGM blir dömd. 50, 60, 70, 80 %. Men om GJ jobbade med inköp i Mariestad 1985 och därefter exporterade från Spanien kan man anta att den svenska sidan av handeln skedde i Mariestad, med ett flertal resor dit, han kanske tillbringade somrarna i Sverige redan då. Så är det fullt möjligt att han ligger bakom Helenas försvinnande. Jag påstår inte att han gör det, men möjligheten finns. Åldersskillnaden mellan flickorna är inte stor, 22 resp. 17, båda flickorna var vackra och hade serviceyrken. Ägodelar hittades spridda. Trots att han är skriven i Spanien befann han sig i Sverige strax före Lisas försvinnande, han har anknytning till Blomberg (postadress dit). Vem körde den svarta SUV:en utan att höra av sig medan Lisa var försvunnen? Fundera på hur sannolikt det är att det var NB. Du vet inte vems DNA, mer än NB:s, som har hittats på Lisas ägodelar, och om GJ har topsats. Topsning förekom inte när Helena försvann, så det är inte sannolikt att DNA från hennes ägodelar finns sparade.