2015-09-13, 15:08
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Så grymt bra hon är! Vilken hjälte
Jag håller iofs inte alls med henne, men det spelar ingen roll då hennes person och stil imponerar storligen.

Länken till denna tråd är förbannat bra. Visar att hon inte är någon primadonna.
Och allra grymmast är länken till Antonssons parodi. Se den!
Jo, jag såg den också... ... temat med hitler i bunkern är ju obetalbart, och verkar kunna användas återupprepade gånger inom invandringsfrågan med lika stor igenkänningseffekt varje gång... ...och jämförelsen med den kristna affischen som tilläts medan muhammedkarikatyrerna förbjöds visar ju tydligt hur lätt det är att bli hemmablind och helt bortse från och glömma historien... den föregående krönikan skriven av Henrik M.Jensen, som beskriver striderna på Malta den 11 september 1565 ligger ju t.ex. helt i linje med Bill Warner's video "Why we are afraid"...
Citera
2015-09-13, 15:16
Medlem
Lobengulas avatar
Peter Wolodarski har nog en del eftertanke att bearbeta, hur kunde det bli så här?

Uthängningen försvarades med att JC är en viktig maktfaktor för de invandringskritiska. Ja om JC nu inte var en maktfaktor så är hon det idag. JC och snaphanen.dk är nu välkända och det skulle vara mycket intressant att se hur mycket trafiken ökat till sajten och söndagskrönikan. Jag kom på mig själv att under gårdagen se fram emot att läsa dagens krönika

Innan Expoaktivisten Annika Hamrud gjorde sitt "scoop" så hade jag inte läst en enda krönika. Så tack Annika för att du nu har satt JC på kartan som en viktig röst för oss som inte har insjuknat i masspsykosen.

Uthängningen fick motsatt effekt, JC har inte tystnat. Tvärtom så är hon nu mer på krigsstigen än någonsin och med en mycket större läsekrets. Så det kan gå Peter
Citera
2015-09-13, 15:40
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Peter Wolodarski har nog en del eftertanke att bearbeta, hur kunde det bli så här?

Uthängningen försvarades med att JC är en viktig maktfaktor för de invandringskritiska. Ja om JC nu inte var en maktfaktor så är hon det idag. JC och snaphanen.dk är nu välkända och det skulle vara mycket intressant att se hur mycket trafiken ökat till sajten och söndagskrönikan. Jag kom på mig själv att under gårdagen se fram emot att läsa dagens krönika

Innan Expoaktivisten Annika Hamrud gjorde sitt "scoop" så hade jag inte läst en enda krönika. Så tack Annika för att du nu har satt JC på kartan som en viktig röst för oss som inte har insjuknat i masspsykosen.

Uthängningen fick motsatt effekt, JC har inte tystnat. Tvärtom så är hon nu mer på krigsstigen än någonsin och med en mycket större läsekrets. Så det kan gå Peter

Jag hade inte heller läst någon krönika innan. Jag hade emellertid läst om krönikorna och hade faktiskt uppfattningen att det verkligen handlade om nynazism och hets mot folkgrupp mm. Så kan det gå och jag har nu tipsat flera om hur bra dessa krönikor är.

Jag har också kollat upp en del av citaten som "expopapegojan" klatschade dit i Expressen. Bl a den om "raser" och att JC därför skulle vara anhängare av "rasbiologi". Men det var indoktrineringen m h a ändrat språkbruk som JC var ute efter. "Rasbiologin" lever f ö i högsta välmåga men under andra namn. Ska t ex en ny medicin godkännas så måste denna först vara testad på olika ra.. menar på folk med genetiskt ursprung i olika delar av världen.

Människan är nämligen en djurart med global utbredning och som har funnits länge i olika miljöer, alltifrån Grönlands isvidder till sandhavet i Australiens mitt. På samma sätt som med alla andra djurarter uppstår då skillnader som inte bara syns på ytan. Att intala sig något annat är att lura sig själv.

Men det var alltså indoktrineringen som JC var ute efter. Inte att den ena sorten skulle vara sämre än den andra.
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-13 kl. 15:58.
Citera
2015-09-13, 15:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Vad är det som säger att målet med att skriva om Jöberger var att hon skulle sluta? Tidningar är inte poliser, de beskriver nyheter och förklarar världen.
Ska tidningar akta sig för att skriva om saker för att de då kan nå fler människor? Det är ju en en helt uppfuckad syn på media.

U go Jöberger! Du är en tokfia men det är bra att du skriver, lycka till!
Citera
2015-09-13, 16:03
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är det som säger att målet med att skriva om Jöberger var att hon skulle sluta? Tidningar är inte poliser, de beskriver nyheter och förklarar världen.
Ska tidningar akta sig för att skriva om saker för att de då kan nå fler människor? Det är ju en en helt uppfuckad syn på media.

U go Jöberger! Du är en tokfia men det är bra att du skriver, lycka till!

Nu verkar du ha glömt hur bortplockningen av Ulf Nilssons krönika motiverades av "kulturchef" Karin Olsson: Vi ville inte legitimera henne.

Men nu är segern i hamn, hursomhelst.
Citera
2015-09-13, 16:03
Medlem
Senaste JC-krönikan var en uppvisning i knäpp stråltant.
Apokalyptiskt. Media och politiker är helt korrupta.
För lite amalgam och elallergi dock.
Citera
2015-09-13, 16:09
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squelaiche
Media och politiker är helt korrupta.
Ja, det hade varit bekvämare ifall hon faktiskt skrivit om strålar.
Men en del vägrar alltid foga sig, antar jag.
Citera
2015-09-13, 16:12
Medlem
Citat:

Och jag kom på mig själv med att sitta tidigt i morse och leta efter en söndagskrönika av JC. Har jag aldrig gjort tidigare en söndag morgon! Djupt besviken när jag hittade någon och trodde att hon gett upp. Men inte så, den kom fram på förmiddagen...

Enligt aktualia har tiotusentals nya besökare per dag hittat JC! Hamrud/Wolodarski/Orrenius har av allt att döma gjort ett praktfullt självmål:

Citat:
Efter Annika Hamruds personliga vendetta mot och uthängning av Julia Caesar med namnpublicering i Expressen den 2 september 2015, har Julia fått enastående reklam för sina krönikor i många gammelmedietidningar, som kommenterat uthängningen. Även Sveriges Radio och SVT har bistått i spridningen av Julias texter. Nu inväntar vi bara faktagranskningen och bemötandet i sak av Julias texter, som Hamrud påstod endast kunde ske efter en uthängning.

Julia Caesar tycks emellertid gå segrande ur striden i och med att fler svenskar får upp ögonen för hennes formidabla formuleringskonst. Denna sida har fått ett besöksrekord med tiotusentals nya besökare per dag sedan krönikan Mardrömmen publicerades. Målet är på väg att uppnås, att hennes texter ska bli allmängods i de svenska stugorna.

https://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/
Citera
2015-09-13, 16:20
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Senaste JC-krönikan var en uppvisning i knäpp stråltant.
Apokalyptiskt. Media och politiker är helt korrupta.
För lite amalgam och elallergi dock.

Fortsätt du att läsa "sanningen" i Expressen och lev gott på ditt rosa moln.

Vågar du säga någonting i krönikan som är felaktigt? Eller ska du endast lite sådär utan argument bara säga att det är struntprat? Demokratin mår bäst så, eller hur var det?
Citera
2015-09-13, 16:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu verkar du ha glömt hur bortplockningen av Ulf Nilssons krönika motiverades av "kulturchef" Karin Olsson: Vi ville inte legitimera henne.

Men nu är segern i hamn, hursomhelst.

Expressen har ingen som helst skyldighet att legitimera henne, de gör vad de vill. Vilken seger, det här är ingen hockeymatch?
Hon är en rättshaverist som ogillar invandrare, se det som en seger du, gör det.
Citera
2015-09-13, 18:02
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Expressen har ingen som helst skyldighet att legitimera henne, de gör vad de vill. Vilken seger, det här är ingen hockeymatch?
Hon är en rättshaverist som ogillar invandrare, se det som en seger du, gör det.
Njae, jag håller inte med där... rättshaverister kan man kalla Quickgänget som inte ger upp sina åsikter om att Sture Bergwall är en galen seriemördare som borde sitta kvar inlåst på Säters sjukhus...
JC däremot är IMO en privat skribent som vältaligt beskriver vad ett ökande antal svenskar tänker och diskuterar sinsemellan... plus att hon dessutom tillför tankarna nytt stoff som läsaren inte visste tidigare... som t.ex. att Stefan Löfvén inte har några som helst övre gränser för hur många invandrare Sverige kan ta emot...
Citat:
Ingen gräns för antal flyktingar
Misstron är befogad. I samma intervju i Sydsvenskan får han frågan:
“Finns det något tak för hur många flyktingar Sverige kan ta emot?”
“Nej, det finns ingen gräns” säger Stefan Löfven och förfaller till det vanliga snömoset om att “ta emot enligt de konventioner vi är bundna av”.
Här är Löfven ute och cyklar, men antagligen har hans spindoktorer inte påpekat att våra nordiska grannländer har undertecknat samma konventioner – men tar ändå bara emot många gånger färre asylsökande än Sverige.
Stefan Löfven slår obekymrat i ännu en spik i sin egen och partiets kista. Frågan är om han vet vad han gör.
“Alla kommuner ska vara skyldiga att ta emot flyktingar” säger han. För att tvinga dem är regeringen beredd att plocka fram sina totalitära talanger och lagstifta.
“Vi håller på att titta på exakt hur det ska gå till. Men eftersom alla kommuner ska vara skyldiga att ta emot flyktingar så får vi införa de regler som krävs.”
http://snaphanen.dk/2015/05/03/god-natt-sap/
Citera
2015-09-13, 18:06
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Nu är vi där igen, med rättshaveriet. Men den senaste rättstvist som hon varit inblandad i var för 23 år sedan. Och den vann hon.

Ja, jag ser det faktiskt som en seger. Ingen tvekan om det.

Detta svider nog en del i skinnet på somliga, så är det nog ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in