Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Peter Wolodarski har nog en del eftertanke att bearbeta, hur kunde det bli så här?
Uthängningen försvarades med att JC är en viktig maktfaktor för de invandringskritiska. Ja om JC nu inte var en maktfaktor så är hon det idag. JC och snaphanen.dk är nu välkända och det skulle vara mycket intressant att se hur mycket trafiken ökat till sajten och söndagskrönikan. Jag kom på mig själv att under gårdagen se fram emot att läsa dagens krönika
Innan Expoaktivisten Annika Hamrud gjorde sitt "scoop" så hade jag inte läst en enda krönika. Så tack Annika för att du nu har satt JC på kartan som en viktig röst för oss som inte har insjuknat i masspsykosen.
Uthängningen fick motsatt effekt, JC har inte tystnat. Tvärtom så är hon nu mer på krigsstigen än någonsin och med en mycket större läsekrets. Så det kan gå Peter

Jag hade inte heller läst någon krönika innan. Jag hade emellertid läst
om krönikorna och hade faktiskt uppfattningen att det verkligen handlade om nynazism och hets mot folkgrupp mm. Så kan det gå och jag har nu tipsat flera om hur bra dessa krönikor är.
Jag har också kollat upp en del av citaten som "expopapegojan" klatschade dit i Expressen. Bl a den om "raser" och att JC därför skulle vara anhängare av "rasbiologi". Men det var indoktrineringen m h a ändrat språkbruk som JC var ute efter. "Rasbiologin" lever f ö i högsta välmåga men under andra namn. Ska t ex en ny medicin godkännas så måste denna först vara testad på olika ra.. menar på folk med genetiskt ursprung i olika delar av världen.
Människan är nämligen en djurart med global utbredning och som har funnits länge i olika miljöer, alltifrån Grönlands isvidder till sandhavet i Australiens mitt. På samma sätt som med alla andra djurarter uppstår då skillnader som inte bara syns på ytan. Att intala sig något annat är att lura sig själv.
Men det var alltså indoktrineringen som JC var ute efter. Inte att den ena sorten skulle vara sämre än den andra.