2015-09-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Även i förväg ser man att planen är usel.

Var han än kom ifrån, varför vänta tills hon skickat SMS?

Han kanske skickade det själv, frågade kanske Lisa om han fick låna hennes mobil i något ärende
2015-09-12, 23:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Med kort tid avser jag förstås de få timmar som de väntade innan de riktade in sig på litauerna. Det fattar du också om du läser mitt inlägg igen. På vilket sätt skulle mitt inlägg vara tyckande utan substans? Det är fakta! Fakta är att polisen gick på magkänslan och att de riktade in sig på litauerna efter några få timmar. Det är fakta och ingenting annat. Ditt inlägg saknar däremot substans. Ja, de har funnit DNA, men vi vet inte var de hittat det. Saken är ju den att litauerna jobbade där så nog kan man hitta deras DNA lite här och var. Men vi får väl se, det är nog inte så lång tid nu innan utredningen är klar. Så när mer info. kommer kan vi ana om de har tagit en mördare eller om det är justitiemord på gång.

Även om de riktade in sig på bröderna efter några få timmar är det inget som säger att det skulle vara fel; var går tidsgränsen? Fakta är att polisen gick på magkänsla eller intuition, javisst. Fast den "magkänslan" hade inte sin grund i ett önsketänkande eller något space´at utan i sådant de hade kunnat observera med sina sinnen; de lade ihop 1+1. Intuition är inget att förakta eller förringa i arbete med människor - tvärtom.

Både polis och åklagare har arbetat och arbetar fortfarande med att få fram sanningen, inget annat. Och vi får förlita oss på deras yrkesskicklighet vad beträffar utredningen. Om de sedan lyckas med att lägga fram ett trovärdigt händelseförlopp och kan presentera en hållbar DNA-bevisning är en annan sak.
2015-09-12, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Är det sant, jobbade Helen på ett café som Jönsson ägde ? Hoppas verkligen att polisen vet om det , två flickor som arbetar på två helt olika platser i landet där AJ står som ägare av lokalen , inte klokt om dom har missat det
Det är inte klarlagt att AJ ägde lokalen som Helen jobbade i, eller hade något med rörelsen att göra.
2015-09-12, 23:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han kanske skickade det själv, frågade kanske Lisa om han fick låna hennes mobil i något ärende
Det har inte framgått att SMS:et bröt på litauiska.
2015-09-12, 23:34
Medlem
Citat:
Det har inte framgått att SMS:et bröt på litauiska.

Kanske var det just stavningen på smset som gjorde att pappan åkte iväg.
Detta har heller inte framkommit.
2015-09-12, 23:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jaha, pappan fick ett SMS från dottern på dålig svenska om att hon är på väg hem, och dröjer 1½ timme med att göra något. Menar du allvar?
2015-09-12, 23:39
Medlem
[quote=XeniaOnatopp|54683685]Jaha, pappan fick ett SMS från dottern på dålig svenska om att hon är på väg hem, och dröjer 1½ timme med att göra något. Menar du allvar?[/QUOTEdu har ingen aning om hur bra han är på svenska, han spelar nog dummare än vad han är i förhören om det är Litauern du menar, vem har sagt att det är han?? Är han dömd?
2015-09-12, 23:42
Medlem
Citat:
Jaha, pappan fick ett SMS från dottern på dålig svenska om att hon är på väg hem, och dröjer 1½ timme med att göra något. Menar du allvar?

Varför skulle man slänga sig i bilen för att ungen stavar fel, det kan ha gått en halvtimme innan han började reagera på det
2015-09-12, 23:42
Medlem
Citat:

Då borde han ha åkt kl 18.23. Eller ringt tillbaks kl 18.23.
2015-09-12, 23:44
Medlem
Citat:

Inte alls. Vilket jag hoppas att inte du heller gjorde med ditt inlägg som jag svarade på.

Samtidigt vet åtminstone inte jag varifrån han åkte eller vad han hade för sej när han fick smset.
Men stavningsfel.....tveksamt
Senast redigerad av zebop 2015-09-12 kl. 23:48.
2015-09-12, 23:46
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
De är inte dövstumma, hur tror du deras arbetsledare eller arbetsgivare kommunicerar med dem vid givande av bygginstruktion eller dylikt, knappast via tolk.

Högst sannolikt svenska eller engelska har använts av poliserna vid gripandet, svårare än så är det inte.

En del svenska kan de säkert!
Men tror du att polisen snackar kanel bullar väder och trafik då istället för språk med en del fackord då de ger information om gripandet och handfängslande ?
Facktermer som även många andra vanliga människor förstår sig inte på
Man kan också befinna sig i en s chock tillstånd eller enorm stressituation då man är helt blockerad och har svårt att ta in information
2015-09-12, 23:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Inte alls. Vilket jag hoppas att inte du heller gjorde med ditt inlägg som jag svarade på.
Jo, jag menade allvar. NB kan knappast ha författat ett SMS som lurade föräldrarna. Och dessutom hade GM inget att vinna på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in