2015-09-12, 21:35
Medlem
DevilGods avatar
Jag har beslutat mig för att ge upp dessa äckliga socker-essenser som näst intill alltid missar de utsatta smak-målen som de målar upp. Sodastreamen kommer nu uteslutande användas till bubbelvatten med en skvätt lime/citron eller andra frukt&bär som smaksättare - både billigare och nyttigare.

Har ni andra på allvar hittat någon smak som ens kommer i närheten av massproducerad läsks kvalitet eller smaker? En del kommer nära, en del påminner svagt om originalen de försöker efterlikna, andra verkar bara snott namn och färg. Jag har själv inbillat mig eller övertalat mig själv om att det är close enough, men fan, det är det inte. Inte på långa vägar.

Vill jag ha cola så köper jag inte nån obskyr cola i importbutiken på någon tvärgata, nej, jag köper riktig cola, för den har den smaken som jag förväntar mig att få. Sodastreams smaker är inte bra nog för mig helt enkelt. Hur resonerar ni andra? Är ni nöjda med usla smakupplevelser och har vänjt er - eller lever ni i smakernas förnekelse - eller är det bara helt enkelt billigare och enklare med dessa essenser än att köpa "riktig" läsk i butik?

Game Over för min del. Game Over.
Citera
2015-09-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sockret.
Kan du utveckla?
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
Har ni andra på allvar hittat någon smak som ens kommer i närheten av massproducerad läsks kvalitet eller smaker?
Har inte provat så jättemånga smaker än, men jag tycker SodaStreams Apelsin är riktigt riktigt god. Fyll sodastream-flaskorna i förväg med vatten och förvara i kylskåpet över natten så att de är riktigt kalla när du vill göra läsk, sen i med ordentligt med kolsyra och en hel kork apelsinessens, sen så tänker man inte ens på att det inte är riktig Fanta. Sedan är deras Päron och Äppelsmak goda som fasen, smakar precis som man förväntar sig av en helt vanlig päroncider eller äppelcider som man köper i affärn.

Sedan undrar jag om någon vet hur man får tag på Coca-Colas äkta essens. Den som restaurangerna köper in? Jobbade ett kort tag på Burger King och de tar in 20 liters förpackningar med läskessenser så som äkta cola, fanta, sprite osv var och varjeannan dag. Går dessa att få tag på som privatperson?

Ser att man kan köpa Spendrups Nygårda essenser via Torebrings, så som Apelsin, Cola och Fruktsoda. 10 Liter essens för mellan 500-800 kronor.
Senast redigerad av aNoN_ 2015-09-14 kl. 00:39.
Citera
2015-09-16, 22:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Kanske är OT, men jag måste fråga. Plastflaskorna till Soda Stream har ett bäst före-datum. Är det nåt man behöver bry sig om. Mina flaskor passerade det datumet för flera månader sen, nämligen.

Sålänge du skött flaskan, inte utsatt den för kallare/varmare än rekomenderat, inte tappat den eller på annat sätt "misshandlat" den och den ser okej ut (inga repor, plasten är klar och fin osv) så är det ingen fara.
Citera
2015-11-03, 19:04
Medlem
Tablettaskens avatar
Min favorit smaker so far är Limé (Sprite) & Energy (Typ redbull).
Colan tycker inte va någon höjdare tyvärr.
Citera
2015-11-03, 20:13
Medlem
Sereenas avatar
Deras Dr Pepper variant (Dr Pete eller nåt sånt) var helt okej.
Citera
2015-11-06, 21:01
Medlem
Blanda i lite hemlagad flädersaft! Sjukt gott
Citera
2016-02-10, 16:28
Medlem
Någon som vet om det går att beställa från sonjo?
Citera
2016-02-10, 17:10
Medlem
Sereenas avatar
Testade lids blåbärsvatten och det var het okej smak.
Citera
2016-05-03, 23:03
Medlem
.-.-.s avatar
Nån som vet var man kan köpa eller beställa de gamla essenserna?
de nya är rena skämtet, svindyra dessutom
Citera
2016-06-03, 19:21
Medlem
Sonjo har gått i konkurs, när allt är slut i butikerna så finns det inte mer.

Aromhuset har läsk och bordsvattenaromer som smakar bra. Finns på http://allt-fraktfritt.se/laskkoncentrat.html.
Citera
2016-11-29, 16:56
Medlem
Slobbs avatar
Blondie öl https://www.sodastream.ch/blondie/
Förväntade mig att det skulle smaka lika illa som alla läsksmaker men blev positivt överraskad!
Det ser till och med ut som öl när man fyller på med bubbelvattnet.
Dock blir den avslagen ganska snabbt.
Citera
2017-01-06, 03:11
Medlem
Tobias123s avatar
Köpt på mig en sådan här nu. Vilka smaker rekommenderas? Testat cola och energy hittils.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in