2015-09-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Haha
Ni är inte kloka här inne.
Fattar du att 30% är nästan 1/3 av alla röstberättigade. :whacoo

Jaaa....och?!? Senaste OU gav ju 26.5%, dvs mer än var fjärde väljare.
Börjar du få slut på argument?
2015-09-12, 19:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Haha
Ni är inte kloka här inne.
Fattar du att 30% är nästan 1/3 av alla röstberättigade. :whacoo

SD fick 26,5% vid senaste Sentio-mätningen. Och steget från 26,5% till 30% är väl inte så stort?
2015-09-12, 19:12
Medlem
Storus Pittuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
SD lär nog skumpa runt på en 15-20 % som sämst. Men att tro de får 50 % är kanske lite naivt. S fick den siffran 1968, men då behövs att något går ordentligt fel.
Något håller på att gå in i helvete fel as we speak! Man behöver inte ens gå in på alternativmedia för att matas med nyheter som visar att vi är på väg mot ett totalhaveri. MSM:s försök att skönmåla flyktingstormen hindrar inte att sanningen nu går upp för allt fler.

Ingen som inte är lojal 7K-medlem eller journalist vill ha 3000-4000 flyktingar i veckan som Migrationsverket säger att man kan hantera utan problem. Sådana neutrala uppgifter, dvs ej från sd, skrämmer medborgarna. När Löfven inte vill vidta några åtgärder för att minska inflödet så kommer han få se att flödet av väljare till sd också blir en flodvåg.

/SP
2015-09-12, 19:18
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Jaaa....och?!? Senaste OU gav ju 26.5%, dvs mer än var fjärde väljare.
Börjar du få slut på argument?
En webbundersökning på ett litet urval är knappast något. SIFO har väl långt under 20%
2015-09-12, 19:22
Medlem
Sixts avatar
Media har varit märkligt sparsamma med dagens crescendo i konflikten mellan SD och SDU. Nu har ju media möjlighet att måla fram bilden av en allvarlig splittring inom SD. Jag tror inte det är fallet, men i dagar som dessa vet man aldrig. Om det här är slutpunkten i konflikten vore det enbart positivt. SDU tillför ingenting till SD:s framgångar just nu.

Jag är inte särskilt insatt i SD:s interna affärer, men av det som framgår i media idag är det helt rätt att sparka ut SDU med Kasselstrand och Hahne i spetsen. Maken till omogna och infantila personer hittar man knappt inom vänstern. Hahne står och kräver Åkessons avgång i kvällspressen och tror sig vinna sympati med detta. De verkar mer intresserade av medial uppmärksamhet än att driva seriös politik. Jag tror inte det här kommer påverka opinionen, men det är förtidigt att säga säkert.
2015-09-12, 19:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
En webbundersökning på ett litet urval är knappast något. SIFO har väl långt under 20%

Sentio brukar ligga närmast valresultatet (se t.ex sep 2014):

http://www.status.st/

Och SIFO brukar ligga väldigt långt ifrån valresultatet. Så det är troligare att Sentio är närmare sanningen än SIFO.
2015-09-12, 19:41
Medlem
Cratos avatar
Undrar om SD och SDU krisen kommer påverka. Får hoppas inte då jag inte står på SDUs sida.
2015-09-12, 19:44
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crato
Undrar om SD och SDU krisen kommer påverka. Får hoppas inte då jag inte står på SDUs sida.

Jag tror det gynnar SD, för den stora massan av väljare anser kanske att SDU är väl långt ut till höger och att SD är lite mer PK och mindre riskabelt att rösta på nu när SDU blivit utkastade.
2015-09-12, 19:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ingenting alls.
De som är insatta i falangerna bryr sig kanske men gemene man ute i stugorna skiter i vad ett ungdomsförbund tycker eller inte tycker.
Dom ser tiggare varje dag,dom läser om handgranater,mord,gängkrig,gruppvåldtäkter och asylkaos varje dag,därför röstar folk på SD och alternativ saknas.
2015-09-12, 19:45
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Initialt kommer dom tappa ganska stort. Då många grövre främlingsfientliga kommer lämna partiet. Jag hoppas o tror på att detta kommer leda till interna stridigheter som på sikt fäller partiet helt. (Ny Demokratis upplösning började med interna stridigheter) En risk finns att partiet på längre sikt tolkas mer rumsrent och gynnas, men inte troligt om du frågar mig.
2015-09-12, 19:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

Citat:
Initialt kommer dom tappa ganska stort. Då många grövre främlingsfientliga kommer lämna partiet. Jag hoppas o tror på att detta kommer leda till interna stridigheter som på sikt fäller partiet helt. (Ny Demokratis upplösning började med interna stridigheter) En risk finns att partiet på längre sikt tolkas mer rumsrent och gynnas, men inte troligt om du frågar mig.
Är det VM i halmstrågripande? Hade missat det, jag trodde att tråden handlade om SD i opinionsundersökningar.
2015-09-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag tror att den pågående flyktingkrisen skrämmer många vanliga medborgare, mycket mer än att dom skulle drabbas av den påstått folkliga öppenhetssjukan. Det här var egentligen det sista SD-motståndarna behövde. Istället för ännu mer hysteriskt invandringshetsande och oförutsägbarhet, hade folk behövts lugnas och luras med att saker och ting gick enligt plan.

30%-vallen sprängs förmodligen under hösten och det är helt vansinnigt.

Jag tror också att människor blir rädda av flyktingkrisen.

Man blir förstås väldigt berörd av bilden på 3-årige Alan. Jag blir det trots att jag förnuftsmässigt vet att detta är bara en av alla stackars 3-åringar som dör varje dag, av smutsigt vatten, sjukdomar, brist på vaccinationer, krig och annat våld, olyckor, trafikolyckor, etc. Ändå gör bilden ett starkt intryck.

Men samtidigt publiceras bilder som jag tror gör människor genuint rädda. Bilderna på horderna av människor, där de flesta är vuxna, starka, bestämda unga män som väller in på tågstationer och forcerar gränser.

Det visas bilder på sådana män som tränger undan poliskedjor som är i klart underläge. Starka män som signalerar att vi skiter i vad ni säger, vi SKA in i Österrike, Ungern, Tyskland och vi KAN slå oss in.

Än så länge skjuter inte polisen på dem, men det vore det enda sättet att stoppa dem.

Och alla vet att igår kom det tusentals, idag kom det tusentals, och i morgon och alla andra dagar är det hundratusentals eller miljoner som kommer efter dem.

Jag tror folk tänker: om en sådan hord kommer till min stad, min gata, min butik, mitt hus så har vi inga medel att sätta emot. Om de vill slå sig in i mitt hus och ta allt vad de vill ha eller slänger ut mig och tar min bostad, så är jag och mitt samhälle hjälplösa. De är för många, och för starka och hänsynslösa.

Därför kan man röras av lille Alan, men i slutänden tar självbevarelsedriften över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in