2016-01-06, 22:41
  #44941
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Medlemsmässigt fortsätter iaf SD att öka enligt Status https://privat.bahnhof.se/wb492673//18%20Main%20frame%20Medlem.html och bör nu snart vara det tredje största partiet medlemsmässigt då de andra har tappat stadigt de senaste åren.
7246 nya medlemmar under 2015. Det är nästan 1 ny betalande i timmen, dygnet runt. Helt ok.
Visar på en stark trend.
2016-01-06, 22:42
  #44942
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSwede
Tanken om incidenten i Koln kommer att ha en emotionell reaktion som är den mest effektivt sätt att övertygar folk som min vännina. Prat om pengar och resurser och kapacitet gör inget.
Ja, kvinnor må vara generösa när det gäller att spendera skattepengar. Men när deras och deras döttrars säkerhet börjar bli hotad, lär det träffa dom där det gör som ondast. Att dom inte har insett det tidigare är mycket beklagligt och att det ska behövas obehagliga händelser som i Köln känns frustrerande.

Det är inte i första hand ekonomiska argument som kommer att driva kvinnor till SD, det är kunskapen om att deras frihet och säkerhet är hotad.
2016-01-06, 22:44
  #44943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Har hört flera säga detta. Har du någon statistik?

Jobbar lite extra för ett opinionsinstitut och det är en tydlig trend man kan se. Kanske den tydligaste trenden när det gäller SD. Dvs SD:s största inflöde av nya väljare kan komma bland nyblivna röstberättigade.
2016-01-06, 22:46
  #44944
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Ytterligare en stark trend man kan se.
Nya unga väljare som inte kunde rösta alls förra valet pga låg ålder -- > SD

Nja, detta var ju inte vad skolvalet visade sist. Om jag inte minns fel röstade dessa indoktrinerade ungdomar i mindre grad på SD än vad vuxna gjorde i riksdagsvalet.

Djävulspartierna MP,V och S gick dock bra i våra svenska skolkorridorer där Expo flitigt hållit "värdegrundskurser" genom åren.

Vad grundar du ditt antagande på?
__________________
Senast redigerad av Lost-Soul 2016-01-06 kl. 22:49.
2016-01-06, 22:50
  #44945
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Jag undrar... kan det bli tvärtom: att ett alltför kraftigt övertag för SD i opinionen kan utlösa obehagliga panikåtgärder med diktatoriska inslag?

Att till sist når SD en sådan styrka i opinionen att "nu jävlar" ska dom krossas, kosta vad det kosta vill. Plötsligt ska de fullt ut betraktas som nazister och därmed har man rätt att avlyssna deras telefoner och spionera på deras mail med mera. Lagar som Hets mot folkgrupp ska skärpas. Allt i syfte att åtala så många aktiva Sverigedemokrater som möjligt.

Jag ser det som en reell risk att makthavarna, om de bestämmer sig för att inget annat hjälper, bestämmer sig för att "gå diktatur all in" i ett sista slag för att få behålla sina maktpositioner.

Samtidigt bör de vara medvetna om att den strategin riskerar att hårdare radikalisera en del av de som idag sympatiserar med SD - risk för fler ensamma galningar det slår över för (Trollhätte-Anton, Mangs etc) och risk för att små organiserade högerextrema terroristceller växer fram. Fast konsekvenstänkande har inte visat sig vara regeringens starka sida, och även om så kanske skiter dom i det? Kampen måste helt enkelt vinnas.

Vad tror ni? Kan opinionssiffrorna för SD nå så höga siffror att det slår över totalt? När i så fall? När de börjar närma sig 25% i de OU som av SD-kritikerna ser som mest tillförlitliga? 30%? 40%?
Nej. Du drar helt fel slutsats.
Skulle 7K försökt att krossa SD med utomparlamentariska metoder alá diktatur så skulle man gjort det senast 2010. I ett västerländskt demokratiskt fungerande (nåja) land kan man inte gå emot uppåt var tredje väljare. Det vore ett politiskt självmord.
Andra länder skulle inte acceptera det heller.
2016-01-06, 22:56
  #44946
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Nja, detta var ju inte vad skolvalet visade sist. Om jag inte minns fel röstade dessa indoktrinerade ungdomar i mindre grad på SD än vad vuxna gjorde i riksdagsvalet.

Djävulspartierna MP,V och S gick dock bra i våra svenska skolkorridorer där Expo flitigt hållit "värdegrundskurser" genom åren.

Vad grundar du ditt antagande på?
En faktor när det gäller skolval är ju att rektorerna själv avgör om man skall vara med. De skolor som haft stigande SD-siffror tidigare har självklart valt att inte ha något skolval.
2016-01-06, 23:05
  #44947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En faktor när det gäller skolval är ju att rektorerna själv avgör om man skall vara med. De skolor som haft stigande SD-siffror tidigare har självklart valt att inte ha något skolval.

Har du källor som styrker detta? Vilka skolor handlar detta om?
2016-01-06, 23:14
  #44948
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En faktor när det gäller skolval är ju att rektorerna själv avgör om man skall vara med. De skolor som haft stigande SD-siffror tidigare har självklart valt att inte ha något skolval.

Svenskhatande rektorer kan såklart spela in men jag har svårt att tro att fenomenet utspelade sig på så många skolor att det hade betydande inverkan på resultatet.

I vilket fall så tror jag att vi ändå får ungdomarna med oss de närmsta åren, är det någonstans det mångkulturella helvetet får härja fritt så är det i skolkorridorerna.

Nyanlända muslimerna Achmed och Muhammed som hastigt slussats in i svenska skolor har sällan koll på svensk kvinnosyn och begreppet "vända andra kinden till" osv.

Utan det är all-in när det gäller Mena-style och det lär lämna få F!-sympatisörer bakom sig.

SD har framtiden för sig när det gäller alla åldersgrupper.
2016-01-06, 23:22
  #44949
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Har du källor som styrker detta? Vilka skolor handlar detta om?
Det finns någon tråd om detta där det listades diverse skolor för den som orkar leta.
2016-01-06, 23:52
  #44950
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Svenskhatande rektorer kan såklart spela in men jag har svårt att tro att fenomenet utspelade sig på så många skolor att det hade betydande inverkan på resultatet.

I vilket fall så tror jag att vi ändå får ungdomarna med oss de närmsta åren, är det någonstans det mångkulturella helvetet får härja fritt så är det i skolkorridorerna.

Nyanlända muslimerna Achmed och Muhammed som hastigt slussats in i svenska skolor har sällan koll på svensk kvinnosyn och begreppet "vända andra kinden till" osv.

Utan det är all-in när det gäller Mena-style och det lär lämna få F!-sympatisörer bakom sig.

SD har framtiden för sig när det gäller alla åldersgrupper.

Jag önskar såklart att du kommer att få rätt. Personligen är jag dock lite tveksam till att de yngre åldersgrupperna kommer att bejaka nationalismen, och det på grund av två faktorer. Den ena är givetvis den ursinniga propagandan. Den andra faktorn är att man vuxit upp i det mångkulturella samhället och inte har några egna erfarenheter av något annat.

Där det fortfarande finns tillväxtpotential är hos vuxna etniska svenskar. Och då allra helst i åldern 35+. Under det senaste året har människors blockeringar kring att uttrycka sina åsikter om massinvandringen allteftersom försvunnit. Det verkligen kokar av vrede i denna åldersgrupp, och det känns som att trycket bara ökar och ökar. Och inte bara i Sverige, utan även i resten av Europa och i USA.

Tids nog, om inte regimen börjar att mörda folk, så kommer hegemonin till slut att förändras. Och då kommer även propagandan till barn och unga att bli annorlunda och mer nationellt tillrättalagd. Men fram tills att så sker kommer vi att få en förlorad generation.
2016-01-07, 03:57
  #44951
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Svenskhatande rektorer kan såklart spela in men jag har svårt att tro att fenomenet utspelade sig på så många skolor att det hade betydande inverkan på resultatet.

I vilket fall så tror jag att vi ändå får ungdomarna med oss de närmsta åren, är det någonstans det mångkulturella helvetet får härja fritt så är det i skolkorridorerna.

Nyanlända muslimerna Achmed och Muhammed som hastigt slussats in i svenska skolor har sällan koll på svensk kvinnosyn och begreppet "vända andra kinden till" osv.

Utan det är all-in när det gäller Mena-style och det lär lämna få F!-sympatisörer bakom sig.

SD har framtiden för sig när det gäller alla åldersgrupper.

Skrivit det förut och skriver det igen:

Klagar barnen om invandrarna till föräldrarna kommer barnen bli tillrättalagda. "De har ju haft det så svårt". "I deras kultur brukar man göra så, det tar tid att ställa om". "Bry dig inte så mycket om vad andra gör". Osv, osv. Hört det förut?

Föräldrarna vet inte hur ungarna har det och så länge media får styra deras världsbild så kommer det fortsätta så.
2016-01-07, 07:41
  #44952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Går inte att fuska. Alla samtal spelas in för kontroll där chefer kollar.

Detta kan ju bara inte stämma. Det skulle betyda att inspelningen av ditt samtal till nummer xxx måste kopplas till din inslagning av datan yyy i er databas. Vilket skulle betyda att alla opinionsinstitut (eller i alla fall ditt) skulle sitta på enorma kartläggningar av hur identifierbara privatpersoner röstar och har röstat. Är det verkligen sant eller något de bara säger för att hålla ordning i leden bland ungdomarna på call centret?

Å andra sidan om det inte är så kan ju samma gymnasieelev som står för de "rätta och goda" åsikterna påverka utfallet av en undersökning i stor utsträckning. Vilket ger större mening då det skulle förklara de otroligt dåliga resultaten av dessa mätningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in