Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Jag frågade dig om man kan bygga en framtid avseende "65+problemet" på outbildade och kriminellt överrepresenterade och du väljer bort att svara. Istället blir ditt svar att Finland och Japan (och även vi) kommer att utplånas för att det är "oundvikligt". Precis som om allting är predestinerat för oss bara för att du har bestämt att det är så.
Jag vet inte hur du kommit till de slutsatserna och om du menar att vi kommer att utplånas på grund av låg nativitet.
Men om vi ändrar befolkningssammansättningen så andra folkslag blir dominerande kommer vi ju till slut att försvinna i alla fall genom att främlingar tar över vår samhällsyta.
Om vi väljer att härda ut och lösa problemen själva så har vi åtminstone en chans, väljer vi att ersätta oss med främlingar har vi ju ingen chans.
Vi kan
inte härda ut, då befolkningsminskningen kommer att vara
helt oundviklig och inte upphöra förrän vårt folk och vår kultur är helt
utplånat, (nja en rest på ca 5000 individer kan givetvis bli kvar.)
De siffror jag redovisar är
en beskrivning av verkligheten, inte mitt privata tyckande!
Invandring innebär problem, men 65+ problemet innebär en
helt oundviklig utplåning av vårt folk och får kultur, om vi inte börjar ta in 225000 invandrare per år.
Vår svenska kultur anser jag vara världens bästa med världens näst modernaste attityder och värderingar och världens mest postmoderna attityder och värderingar. Jag
litar på att vår avancerade kultur kommer att påverka invandrarna
betydligt mera än vad de påverkar oss. Vad gäller gener och annat, vilket jag tycker är ett pseudoproblem, så är det ändå så att olika etiska grupper tenderar att skaffa barn med likasinnade. Dessutom så blir vår genóm,
garanterat, helt utplånat om 65+ problemet får fortsätta.