2015-09-12, 12:11
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snailface
här håller man inte med men ändå håller man med litegrann. Bekvämt, om man är en själslös råtta. Förstår att du inte fattar det själv, men du hör nog bättre hemma i nyheter24s kommentarsfält.

Ja exakt, bra att vi har yttrandefrihet så man kan läsa och ta till sig av vad andra tycker.
Citera
2015-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
På FB, kan ju givetvis inte länka eftersom inläggen är raderade. Finner det helt jävla otroligt att det går att förneka att folk "näthatar".

Aftonbladet etc, klassar allt som inte följer deras agenda som "näthat", inte jag.

Vem har förnekat näthat?

Problemet är att folk tar all kritik som näthat så länge det skrivs på nätet, och låt mig inte börja med definitionen på troll som media har misshandlat så till den milda grad att det blivit något negativt.
Citera
2015-09-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Kan verkligen se Löfven stå i talarstolen och skrika

"Vill ni ha den totala invandringen? Om nödvändigt, vill ni ha en invandring mer total och radikal än vi idag över huvud taget kan föreställa oss den?"

Följt av jubel i riksdagen.

https://www.youtube.com/watch?v=pJUOu63KLpA

Som sveriges riksdag - fast tvärtom.
Citera
2015-09-12, 12:16
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är ni som inte har en susning om hur världen egentligen ser ut. I bästa fall så tror ni att den ser ut som år 1970, i sämsta fall tror ni att den ser ut som den gjorde år 1770.

Läs mina tidigare inlägg och lär er lite istället!

Det japanska folket och dess kultur kommer att utplånas och det är helt oundvikligt.

På närmare håll så kommer det finska folket och deras kultur, (finlandssvenskarna kommer ändå att flytta till Sverige), med väldigt stor sannolikhet, gå samma väg som det japanska folket och den japanska kulturen, dvs utplånas. Finlands enda räddning är att man tar in över 200000 invandrare i år och fortsätter sedan med det varje år framöver. Japan har inte den valmöjligheten pga den lilla yta som, på de japanska öarna, lämpar sig för mänsklig bosättning, för att inte tala om jordbruk.

Om vi nu tar Japan som exempel. Varför måste kulturen gå under om befolkningen minskar? Ja ett tag har man en skev befolkningspyramid, men folks beteende ( vilja att föda barn) kan och kommer att förändras. Varför är ett folkutbyte bättre i sig?
Din syn på länder eller kulturer verkar vara som ett stycke mark eller några maskiner eller varför inte infrastruktur och samhällssystem som tillhör den starke. "Det är våran fotbollsplan nu". Spelar det ingen roll vem som tar över och hur. Är det alltid önskvärt? Det betyder ju också att kulturen dör. Skall man alltid ge upp direkt när man blir angripen oavsett om man har rätt och möjlighet att försvara sig?
Exempel på en överlevnadskraftig kultur är ju parasiterande kulturer typ zigenare. Bör dessa också rotas ut?
Observera att jag inte har det minsta emot en begränsad och hållbar invandring, men den skall aldrig innebära samhällsförstörande eller kulturförstörande uppoffringar utom i yttersta nödfall. ( nej "största flyktingkatastrofen" är inte en sådan ). Vi är över den gränsen nu anser jag och säkert majoriteten svenskar,andra medborgare i Sverige och i hela världen faktiskt. Att det finns massa pengar och förmåner ( typ gratis sjukvård etc) här ger inte vem som helst rätt att ta för sig.
Citera
2015-09-12, 12:25
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argamaskinen
Vem har förnekat näthat?

Problemet är att folk tar all kritik som näthat så länge det skrivs på nätet, och låt mig inte börja med definitionen på troll som media har misshandlat så till den milda grad att det blivit något negativt.

Jag tolkade det som att du förnekade detta: (FB) Har Sverige påbörjat "total invandring"?

(FB) Har Sverige påbörjat "total invandring"?

Det fetade: Ja, hållbara argument och konstruktiv kritik avfärdas allt för ofta som "näthat" av t.ex Aftonbladet och som "PK" av t.ex Flashback.
Citera
2015-09-12, 12:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag frågade dig om man kan bygga en framtid avseende "65+problemet" på outbildade och kriminellt överrepresenterade och du väljer bort att svara. Istället blir ditt svar att Finland och Japan (och även vi) kommer att utplånas för att det är "oundvikligt". Precis som om allting är predestinerat för oss bara för att du har bestämt att det är så.
Jag vet inte hur du kommit till de slutsatserna och om du menar att vi kommer att utplånas på grund av låg nativitet.
Men om vi ändrar befolkningssammansättningen så andra folkslag blir dominerande kommer vi ju till slut att försvinna i alla fall genom att främlingar tar över vår samhällsyta.

Om vi väljer att härda ut och lösa problemen själva så har vi åtminstone en chans, väljer vi att ersätta oss med främlingar har vi ju ingen chans.

Vi kan inte härda ut, då befolkningsminskningen kommer att vara helt oundviklig och inte upphöra förrän vårt folk och vår kultur är helt utplånat, (nja en rest på ca 5000 individer kan givetvis bli kvar.)

De siffror jag redovisar är en beskrivning av verkligheten, inte mitt privata tyckande!

Invandring innebär problem, men 65+ problemet innebär en helt oundviklig utplåning av vårt folk och får kultur, om vi inte börjar ta in 225000 invandrare per år.

Vår svenska kultur anser jag vara världens bästa med världens näst modernaste attityder och värderingar och världens mest postmoderna attityder och värderingar. Jag litar på att vår avancerade kultur kommer att påverka invandrarna betydligt mera än vad de påverkar oss. Vad gäller gener och annat, vilket jag tycker är ett pseudoproblem, så är det ändå så att olika etiska grupper tenderar att skaffa barn med likasinnade. Dessutom så blir vår genóm, garanterat, helt utplånat om 65+ problemet får fortsätta.
Citera
2015-09-12, 12:33
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Jag tror det som vanligt handlar om pengar. Det ligger hur mycket pengar som helst och "skvalpar" i massinvandringens spår.

[...]

Om vi börjar lyfta på dim-ridåer och all desinformation som skymmer det hela så kommer det att ila fram och tillbaks små grå personer med kontakter i politiska kretsar och bland media, likt gråsuggor under en sten i en hage. Vi kommer att se politiker likt Robinson-deltagaren som tjänar grovt på asylindustrin.

Jag tycker det är äckligt hur dessa personer för egen snöd vinning kör ned vårt land i ett träsk.

För de som inte vet vad som händer i länder med stora grupper "flyktingar" i läger så kanske det är värt att påminna hur de palestinska lägren i Libanon destabiliserat det tidigare blomstrande landet till ett långvarigt inbördeskrig....

Jag tror ärligt talat att de skiter i vilket så länge de kan tjäna grova pengar på detta. Det här rör sig om människor som känner betydligt större anknytning till sin plånbok än de gör till Sverige. Den som har tillräckligt mycket pengar är inte bunden till ett land utan kan enkelt bosätta sig där det är lugnast för stunden. Där de andra rika bor. Ett privilegium som de flesta svenskar saknar, och som en del av de som visserligen kan nyttja det inte vill nyttja eftersom de älskar sitt eget land och inte vill lämna det. För den internationelle finansjuden och alla som beundrar honom och vill vara som honom finns inga gränser. Det finns bara pengar att tjäna och lik att trampa på.
Citera
2015-09-12, 12:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Om vi nu tar Japan som exempel. Varför måste kulturen gå under om befolkningen minskar? Ja ett tag har man en skev befolkningspyramid, men folks beteende ( vilja att föda barn) kan och kommer att förändras. Varför är ett folkutbyte bättre i sig?
Din syn på länder eller kulturer verkar vara som ett stycke mark eller några maskiner eller varför inte infrastruktur och samhällssystem som tillhör den starke. "Det är våran fotbollsplan nu". Spelar det ingen roll vem som tar över och hur. Är det alltid önskvärt? Det betyder ju också att kulturen dör. Skall man alltid ge upp direkt när man blir angripen oavsett om man har rätt och möjlighet att försvara sig?
Exempel på en överlevnadskraftig kultur är ju parasiterande kulturer typ zigenare. Bör dessa också rotas ut?
Observera att jag inte har det minsta emot en begränsad och hållbar invandring, men den skall aldrig innebära samhällsförstörande eller kulturförstörande uppoffringar utom i yttersta nödfall. ( nej "största flyktingkatastrofen" är inte en sådan ). Vi är över den gränsen nu anser jag och säkert majoriteten svenskar,andra medborgare i Sverige och i hela världen faktiskt. Att det finns massa pengar och förmåner ( typ gratis sjukvård etc) här ger inte vem som helst rätt att ta för sig.

Men befolknings minskningen kommer inte att upphöra! Japanerna kommer att minska till 40 miljoner, men minskningen kommer därefter ändå att fortsätta, låt så vara i något lugnare takt. Problemet kan inte lösas genom att det föds fler barn per kvinna, det är alldeles försent för det i Japan, Europa och Sverige. Även om vi skulle tvinga de svenska kvinnorna att, i genomsnitt, föda 5,5 barn var, så skulle detta inte ens täcka upp för 2014 års befolkningstillväxt på 1,1 procent. Och vi behöver alltså en total befolkningstillväxt på 2,5 procent för att stoppa och sakta börja backa tillbaka vårt 65+ problem.

Låt oss se vad japanerna själva har för prognoser:

2110 så kommer det att finnas 42.860.000 Japaner. Av dessa så kommer 17.697.000 att vara 65 år eller äldre. 21.257.000 kommer att vara mellan 15 och 64 år. Endast 3.906.000 kommer att vara mellan 0 och 15 år.

(s. 35 ur utdraget)

http://www.stat.go.jp/english/data/nenkan/pdf/yhyou02.pdf
Senast redigerad av Ola Schubert 2015-09-12 kl. 13:02.
Citera
2015-09-12, 12:41
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Verkligen? Jag tror inte indianerna som en gång i tiden bodde på Long Island skulle tycka samma som dig.

öh skojar du? säger du att new york inte är en mångkulturell stad som funkar för det som hände med indianderna för 300-500 år sen? då måste du också tycka att tyskland är en nazidiktatur idag för det va det ju under stora delar av 1900 talet. alltså i new york snackar vi om typ lika många människor som bor i hela sverige. det finns europeer, afrikaner, araber, asiater, mexikaner osv. fråga dem.

Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Kina övergav kommunismen som ekonomiskt system under Deng Xiaoping som i ett anfall av pragmatism deklarerade att det inte spelar någon roll vilken färg katten har på pälsen så länge den fångar möss.

jaha va det ekonomiska system vi snackar om nu? trodde de va ideologier.
Citera
2015-09-12, 12:50
Medlem
rex144s avatar
detta är bara en försmak av vad som kommer hända framöver, dessa 400.000 som kommit till europa är bara en förpost, den riktiga flyktingkatastrofen har inte börjat än,

politiker och media talar bara om antingen 120.000 eller 400.000 som om det var ett visst antal flyktingar som vi har att göra med
det är ännu hanterbart men snart kommer det välla in miljoner...

hundratals miljoner araber och negrer bor i krigsområden och lider av fattigdom eller bor i diktaturer och så länge som det pågår inbördeskrig i Libyen så är det fritt fram, kriget i Syrien har gett över 2 miljoner flyktingar i Turkiet, de åker vidare till de grekiska öar som Lesbos och Kos,
Senast redigerad av rex144 2015-09-12 kl. 12:56.
Citera
2015-09-12, 12:56
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Idag mobiliseras och allokeras nästan alla offentliga samhällsresurser åt att hantera invasionen av bruna skräpfolk från Tredje världen till Sverige. Kan man därför påstå att Sverige nu inlett en fas av "total invandring" - ungefär som "totalt krig"?

Även samhällsresurser som inte är direkt ämnade att hantera invandringsrelaterade utgiftsposter rinner nästan uteslutande ner i hål grävda av invandrarproblemet - sjukvården, socialförsäkringssystemet, kommunala välfärdsbudgetar omstruktureras för att klara av finansieringen av flyktingboenden/integrationsprojekt, osv.

Den enda relevanta samhällsfrågan i politisk debatt ser ut att vara flykting- och invandringsfrågan. Alla andra diskussioner tycks döda och begravna. Väljarkåren vallfärdar till invandringskritiska partialternativ och massmedia befinner sig i en invandringshyllande propagandaoffensiv som saknar motstycke i modern tid, och verkar allt mer desperata i sin vilja att kriga till sista man. Att omsättning och annonsintäkter faller som en tiokrona från en skyskrapa verkar vara av sekundär betydelse för etablissemangsmedia.

Vår tidigare statsminister gick ut och proklamerade öppet att invandringen är det enda vi kommer ha råd med under kommande mandatperioder. Även Svetsarn och hans kabinett av blattar, negrer, bögar, kommunister och politruker tycks helt inställda på att invasionen måste fortskrida till vilket pris som helst.

Vad tycker ni? Borde Löfven gå ut och likt Reinfeldt vädja till svenska folket att öppna sina hjärtan åt den svartmuskiga anstormningen av brunstiga arabmän i 20-40-årsåldern sugna på bidrag, uppehälle och nordisk fitta?

Vad tycker Flashback?

Motgångar leder till radikalisering bland dem som är tillräckligt övertygade. Det många glömt är att "totala kriget" som begrepp myntades 1943 då krigslyckan redan vänt för nassarna. Istället för att medge att man gjort dumma saker, be om ursäkt och bjuda in till ett möte för att få bort den dåliga stämningen (som en svensk hade gjort) gör man istället mer av samma sak.

Den svenska låsningen i immigrationspolitiken är av samma art; man har inte ens en lösning på den akuta problematiken (kortsiktig förvaring av ett inflöde på tusentals människor i veckan) och vem tror att det med rådande samhällsordning är möjligt att lösa det riktigt svåra problemet att integrera dessa människor i det svenska samhället? Ändå kommer era företrädare att försvara den rådande politiken in i döden. Visst kastar man skit på andra onda länder som inte anses ta sitt "ansvar", men faktum kvarstår att det är länder som Sverige och Tyskland som skapat problemen genom att erbjuda en möjlighet till ett liv i överflöd.

Detta överflöd når dock sällan de gulliga syriska barnfamiljerna som exponeras i media. De kan helt enkelt inte ta sig hit.

För en utomstående betraktare är det redan tydligt hur det slutar. Ni kan inte ens räkna med att vi räddar er den här gången. Vladimir Vladimirovich tycker nämligen inte om bögar och niggers.
Citera
2015-09-12, 13:08
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Skammen av att ha förstört ett fullt funktionsdugligt och framgångsrikt samhälle för att tillfredsställa ert godhetsego. Rent historiskt har ju alla försök till mångkultur och kommunism misslyckats. Hur ställer du dig till det?

Skulle inte vilja påstå att Nazism lyckats med ett skit heller. Underminerade samhället, skapade inflation, mördade av sin egen befolkning, startade ett världskrig och därigenom mördade åtskilliga ytterligare miljoner.

Nej, både ni och kommunister är skräp jag gärna ser mindre av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in