2015-09-12, 11:43
Medlem
QintusJohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är bra allt sker nu. I år kommer 80 000 flyktingar. Men den siffran kommer öka betydande, kanske det dubbla om inte mera. Några år med en sådan invandring kommer bidragssystemet inte klara. Då får vi sänka bidragen med hälften, men vad händer då med alla bidragstagare?

Flyktingströmmen vi ser idag är bara början och det kommer flera vågor av flyktingar är mycket större än idag. Flera krig är på väg att bryta ut och Sverige är landet som högst prioriteras att fly till.

Vad händer då vi varken ekonomiskt eller socialt kan hantera alla invandrare?

Det frågan vill inte fånigt Istagram-stirrande svennar ha!
De vill leva vidare i sin bubbla o gilla alla som aningslöst verkar för kulturberikandet i Sverige.
Senast redigerad av QintusJohan 2015-09-12 kl. 11:50.
Citera
2015-09-12, 11:49
Medlem
QintusJohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ibland undrar man om förståndet helt blåst bort i Stockholm? Det verkar som politikerna och pk-media hetsar varandra till "stordåd" i vansinnig massinvandring.

Varför vill de genomföra detta? Varför lockar de hit denna grupp av personer? Vad är drivkraften? ...

Känns som om du är något på spåret där!
Hur kan vi med fakta belysa vilka som är de verkliga drivkrafterna och som nyttjar sina "nyttiga idioter"?
Citera
2015-09-12, 11:50
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argamaskinen
Helt seriöst, vart läser du detta? Enda gången jag sett "hoppas dina barn dör" är på 4chan.

Tyvärr har jag inte twitter så möjligt att jag missar lite action där men även om någon enstaka skriver elände så kan man ju inte basunera ut #NÄTHATET. Det har blivit det nya epitetet för någon som tycker annorlunda.

På FB, kan ju givetvis inte länka eftersom inläggen är raderade. Finner det helt jävla otroligt att det går att förneka att folk "näthatar".

Aftonbladet etc, klassar allt som inte följer deras agenda som "näthat", inte jag.
Citera
2015-09-12, 11:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Menar du att outbildade och kriminellt överrepresenterade människor från U-länderna och arabstaterna kan lösa "65+problemet"?

Finns det något som tyder på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Får jag fråga. Hur känns det att vara så blind för hur världen ser ut?

Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Japanerna med en fertilitet på typ 1.27 per kvinna (detta har vart i 40 år) grejar ju ändå att ha världens
lägsta arbetslöshet (kring 3.5) och vara världens 4:e största ekonomiska makt... Hur komma Ola?

Vill göra en edit ang. fertiliteten...vet att det varit 1.27 för nåt år sen, sen kan det vara både högre eller lägre anno 2015. Men tror nog min poäng ända sitter....

Det är ni som inte har en susning om hur världen egentligen ser ut. I bästa fall så tror ni att den ser ut som år 1970, i sämsta fall tror ni att den ser ut som den gjorde år 1770.

Läs mina tidigare inlägg och lär er lite istället!

Det japanska folket och dess kultur kommer att utplånas och det är helt oundvikligt.

På närmare håll så kommer det finska folket och deras kultur, (finlandssvenskarna kommer ändå att flytta till Sverige), med väldigt stor sannolikhet, gå samma väg som det japanska folket och den japanska kulturen, dvs utplånas. Finlands enda räddning är att man tar in över 200000 invandrare i år och fortsätter sedan med det varje år framöver. Japan har inte den valmöjligheten pga den lilla yta som, på de japanska öarna, lämpar sig för mänsklig bosättning, för att inte tala om jordbruk.
Citera
2015-09-12, 11:52
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
Snarare är det väl så att det som flashbackare varnat för hela tiden med start för 10 år sen minst, börjar att bli konkret sanning.

Håller inte med, även fast det ligger något i det du säger.
Citera
2015-09-12, 11:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Tankefel. Du jämför "rasist" med "syrian" - Retorik måste för fan innehålla FAKTA eller STATISTIK om man vill vinna.

Så ni kommer med statistik och fakta?

https://youtu.be/OUJNxRqrcyQ?t=181

"Muslimska kvinnor föder 8,1 barn var"

Vilka fler absurda lögner skall ni komma med? Ni är ju t.om. värre än det värsta rysstrollen!

Jag lägger till lite demografisk fakta om Japan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan

Mellan 1990 och 2010 fördubblades nästan andelen 65 år eller äldre av den totala japanska befolkningen, från 12% till 23,1% Nu lär den ligga på, minst 25%

-2000
-34000
-59000
-105000
-202260
-219153
-244000
-268000

vad är detta för sifferrad?

Senast redigerad av Ola Schubert 2015-09-12 kl. 12:21.
Citera
2015-09-12, 12:01
Medlem
Snailfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Tror nog du har missuppfattat vart jag står i invandringsfrågan. Men behöver inte rösta på 7-klövern för att se att hur urspårat låg nivå debatten på FB håller. Ett typiskt exempel är inlägget jag just nu svarar på.

Det är totalt ointressant vart du tror att du står i någon fråga, dina idiotiska inlägg talar för sig själva. Den som idag inte är förbannad är en självgodhets-robot, så håll bara käften i min riktning. Att försöka föra en diskussion med en som dig är en säker väg till huvudvärk och inget annat. Avskum.
Citera
2015-09-12, 12:01
Medlem
Tochtlis avatar
Kan verkligen se Löfven stå i talarstolen och skrika

"Vill ni ha den totala invandringen? Om nödvändigt, vill ni ha en invandring mer total och radikal än vi idag över huvud taget kan föreställa oss den?"

Följt av jubel i riksdagen.
Citera
2015-09-12, 12:03
Medlem
Snailfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Håller inte med, även fast det ligger något i det du säger.

här håller man inte med men ändå håller man med litegrann. Bekvämt, om man är en själslös råtta. Förstår att du inte fattar det själv, men du hör nog bättre hemma i nyheter24s kommentarsfält.
Citera
2015-09-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Jag som svensk och uppvuxen i Sverige känner mig som prio 2 just nu. Just nu känns det som invandrarna är Prio 1.

Tycker det är riktigt pissigt av regeringen att inte ta hand om sitt eget folk i första hand.

Dags att ta tillbaka vårt land. För det är, vårt land!
Citera
2015-09-12, 12:05
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är ni som inte har en susning om hur världen egentligen ser ut. I bästa fall så tror ni att den ser ut som år 1970, i sämsta fall tror ni att den ser ut som den gjorde år 1770.

Läs mina tidigare inlägg och lär er lite istället!

Det japanska folket och dess kultur kommer att utplånas och det är helt oundvikligt.

På närmare håll så kommer det finska folket och deras kultur, (finlandssvenskarna kommer ändå att flytta till Sverige), med väldigt stor sannolikhet, gå samma väg som det japanska folket och den japanska kulturen, dvs utplånas. Finlands enda räddning är att man tar in över 200000 invandrare i år och fortsätter sedan med det varje år framöver. Japan har inte den valmöjligheten pga den lilla yta som, på de japanska öarna, lämpar sig för mänsklig bosättning, för att inte tala om jordbruk.
Jag frågade dig om man kan bygga en framtid avseende "65+problemet" på outbildade och kriminellt överrepresenterade och du väljer bort att svara. Istället blir ditt svar att Finland och Japan (och även vi) kommer att utplånas för att det är "oundvikligt". Precis som om allting är predestinerat för oss bara för att du har bestämt att det är så.
Jag vet inte hur du kommit till de slutsatserna och om du menar att vi kommer att utplånas på grund av låg nativitet.
Men om vi ändrar befolkningssammansättningen så andra folkslag blir dominerande kommer vi ju till slut att försvinna i alla fall genom att främlingar tar över vår samhällsyta.

Om vi väljer att härda ut och lösa problemen själva så har vi åtminstone en chans, väljer vi att ersätta oss med främlingar har vi ju ingen chans.
Citera
2015-09-12, 12:10
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snailface
Det är totalt ointressant vart du tror att du står i någon fråga, dina idiotiska inlägg talar för sig själva. Den som idag inte är förbannad är en självgodhets-robot, så håll bara käften i min riktning. Att försöka föra en diskussion med en som dig är en säker väg till huvudvärk och inget annat. Avskum.

Hatet hindrar dig från att skriva inlägg som inte baseras på annat än personangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in