2015-09-12, 00:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut, det är en myt att de som lider av Asperger är intelligenta. De flesta är normalbegåvade, men fler är lågbegåvade än högbegåvade. Många tenderar dock själva att tro att de är väldigt smarta eller intelligenta, fast de inte är det.
Precis. Man är ju inte intelligent för att man t.ex. kan alla Sveriges tågtidtabeller fram- och baklänges. Men många verkar tycka (tro) att det tyder på överintelligens.
Citera
2015-09-12, 00:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAA1
Hennes mobil var nog en sådan där Iphone eller liknande som hon hade fäst på armen och som hon använde som musikspelare när hon sprang.
Ja, nån skrev i tråden att hon ska ha haft en sån på sig.

Finns det nån här som vet om GM's bostad och brottsplatsen ligger inom samma cell?
Citera
2015-09-12, 00:23
Medlem
Torpedullas avatar
Samma familjebild som Breivik; frånvarande far och en mor som mentalt befinner sig på en 5-årings nivå.
Citera
2015-09-12, 00:24
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har noll koll på denna historia och fliker bara in: Är GM blatte? Eller har dom inte ens hittat GM än?

Ja, du har noll koll och svaret på din fråga är att han är funnen och svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Precis. Man är ju inte intelligent för att man t.ex. kan alla Sveriges tågtidtabeller fram- och baklänges. Men många verkar tycka (tro) att det tyder på överintelligens.

Det här blir ett cirkelresonemang eftersom det inte finns någon entydig definition för intelligens.
Senast redigerad av Doktor-Dekokt 2015-09-12 kl. 00:28.
Citera
2015-09-12, 00:25
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Du menar dom rutinerade teknikerna som även hanterar dödsfall där småbarn är inblandade.
Hatten av till dessa hjältar men din tes är bara skit. Polisen har olika sätt att hjälpa traumatiserade konstaplar. Jag tror inte att en av metoderna är att dricka sig full på Magget i Väsby och berätta för bordet brevid vad denne varit med om. Om nu magget finns kvar.
Ja, Magget finns kvar. Jag sitter och super där nu.

Min tes kan te sig som skit men det vet du inte förrän du hamnar i en mycket prekär situation och behöver köra den gentemot verkligheten. Verkliga förhållanden kan vara skeva på alla möjliga vis och då kan det som tedde sig som skit vara förvånansvärt lyckat. Minervas uggla flyger först i skymningen som dom säger.

Lycka till.
Citera
2015-09-12, 00:30
Medlem
crimescenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Nu har det framkommit mer om den misstänkte:
* Att han för sig själv och inte deltog socialt i klassen.
* Han skall ha varit utfryst och mobbad i högstadiet och gymnasiet och mått mycket psykiskt dåligt.
* Han var tystlåten och hade inte några kompisar i klassen.
* Han har uppfattas som snäll, försynt, försiktig, blyg, lugn, tystlåten och väldigt ensam.

En mycket vanlig beskrivning av någon som begått ett grovt våldsbrott. Man skulle kunna rada upp mängder av dömda brottslingar som stämmer in på dessa punkter. Nästan alltid är de som träffat gärningsmannen totalt förvånade.
Citera
2015-09-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Nu har det framkommit mer om den misstänkte:
* Att han för sig själv och inte deltog socialt i klassen.
* Han skall ha varit utfryst och mobbad i högstadiet och gymnasiet och mått mycket psykiskt dåligt.
* Han var tystlåten och hade inte några kompisar i klassen.
* Han har uppfattas som snäll, försynt, försiktig, blyg, lugn, tystlåten och väldigt ensam.
En vit dude begår ett brott. Flashback gör allt de kan för att hitta förklaringar till den kriminelles agerande. A non-White dude commits a crime och Flashback struntar fullständigt i att leta förklaringar utan spyr bara ut sitt hat mot icke-vita.

Varför Ida? Var hon den värsta mobbaren av de alla? Var han verkligen så feg?

Och var sjutton var föräldrar, rektor, lärare osv. i denna förfärliga historia?!?
Citera
2015-09-12, 00:33
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns det nån här som vet om GM's bostad och brottsplatsen ligger inom samma cell?
I samma cell? Hur skulle brottsplatsen kunna vara lokaliserad i MGM:s cell eller i en cell överhuvudtaget?

...men, jo - GM:s bostad är ju just nu en och densamma som den cell han är i så på så vis ligger de inom samma skulle man kunna säga.
Citera
2015-09-12, 00:35
Medlem
niceanddices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Stämmer bra. Tror det är två år, men kan ha fel. Öppna inte era hjärtan inför en psykolog är mitt tips.

Alltså fan jag tycker det är hemskt. Jag har sett bilder på denna kille som har gjort detta för då han var c.a 9 år gammal, smal och oskyldig liten grabb som är van och varit i skogar i Väsby. Så jävla onödigt att hans aggressioner gick ut över en oskyldig tjej, bara för att han inte följer måttet. Sen undrar jag verkligen hur föräldrarna tänker då dom har en grabb som enligt vad jag vet går hem från skolan raka vägen samt är sedan ensam, går ut med hans mammas hund ibland. Alltså, tragiskt!

Skulle han varit min son, skulle jag fan tagit min tid samt haft många samtal samt fått han på rätt spår . Men tyvärr så det jag ser i Sverige är att alla är så jävla självupptagna och tror att allt blir bra samtidigt som det finns barn som blir mobbade och mår skit! Finns inget att skylla på i detta fall. Men jävla okunskap hos föräldrar är det första jag tänker på.

Försöker att förstå denna GM som gjort detta och hur pass trasig denna kille blev på 10 senaste år, från att vara oskyldig liten kille som lekt i skogen och om det nu var att han inte passade in och blev mobbad i någon slags omfattning samt osäker på sig själv samt stannat kvar i den miljön samt låst ut sig från denna moderna värld, så kan jag förstå att det slog slint. Fuck alltså jag mår inte bra av det jag ser som har hänt. Ida en enligt mig vanlig trevlig tjej som skulle kunna vara en dotter till vilken man som helst, som lever sitt liv och som alla i hennes omgivning tycker om, råkar ut för detta. Någons barn liksom. Vad är det för helvetes värld vi lever i. Vad är det för sjuka värderingar vissa idioter har och aggressioner, varför döda, varför utagera sig på andra för sina egna problem. Vad är det för föräldrar som inte förstår att deras barn inte mår bra? Jag har många frågor i mina tankar.
Citera
2015-09-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ungefär så. Att han sen har gjort något så enastående vidrigt som att mörda en människa förstorar bara hans mindre tilltalande yttre.

Det här fallet är jävligt jobbigt, tycker jag. Stackars stackars både BO och GMs familjer. Det hade varit lättare att ta in om GM varit en litauer eller vitryss.

Vaddå "mindre tilltalande yttre"?? är du dum eller?? Han ser helt vanlig ut ta mig fan!!
Citera
2015-09-12, 00:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Och var sjutton var föräldrar, rektor, lärare osv. i denna förfärliga historia?!?

Det är relevanta frågor, alldeles oavsett hur tonen skulle vara om GM hade varit någon annan.
Citera
2015-09-12, 00:36
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Bara för polisen att börja plöja igenom alla kufar.
Tror på en svensk man i 20-30-årsåldern med sociala/känslomässiga problem, kanske dömd eller misstänkt för något "snusk" tidigare (varför jag anser att blottare ska straffas hårt).

Så jag missade med ett år, naivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in