2015-09-12, 11:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Blev du möjligtvis tappad som liten?
Hela ditt resonemang bygger på en förlegad kvinnosyn.

Det är inte kvinnor som borde vara mer försiktiga utan det är män som borde tygla sig!

Hur många gånger ska det behöva sägas innan ni fattar att det är er det är fel på som begår dessa handlingar och inte kvinnor som bara lever ett vanligt liv!? Och hur menar du att kvinnor skulle kunna vara försiktigare? Genom att inte springa i en Skogslinga när det är ljust, inte särskilt sent och flera andra i spåret? Då skulle kvinnor inte ens kunna gå ut för vem som helst skulle ju kunna stå och vakta bakom husknuten.

Att legalisera bordeller är att föda kvinnofientligheten och kvinnoförnedring ännu mer och känns väldigt förlegat. Den statistik du skriver gynnar män men inte kvinnor och då torde det ju finnas andra och bättre lösningar än att låta kvinnor använda sina kroppar och utnyttjas för att männen ska få utlopp för sina lustar. Som om kvinnor levde för att stilla mäns begär, det är ungefär så du får det att låta och som du tycker vore en bra lösning. Har tanken någonsin slagit dig att de flesta prostituerade kvinnor är knarkare och endast säljer sina kroppar för att överleva och för att kunna köpa droger? Och att de flesta av dessa kvinnor är trasiga människor?
Nej, tänkte väl det. Din reptilhjärna är ju inte tillräckligt utvecklad.

Jaa, du har nog en del att lära.. Men med röd-feministerna som läromästare så lär du inte inte bli klokare.
Citera
2015-09-12, 11:18
Medlem
Är det han?

http://www.ratsit.se/19960601-Kristoffer_Mikael_Andersson_Upplands_Vasby/44EGHQnQIIwqoWsusHobFALdgqeQKShHyPRzIN4ieAI
Citera
2015-09-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktussallad
Han bor/bodde i Stockholm där det finns flest och billigast horor i landet. Det är svårt att tro att bordeller hade löst så mycket i det här fallet.

Ehhh.... Nej! Flest och absolut billigast - finns i Malmö.
Hur ska en 19-årig, oerfaren och introvert kille kunna hitta en hora? Dessutom var han arbetslös - och betala en hora i "natura" är nog rätt omöjligt skulle jag tro.

Hur som.... Han kanske har "löst" sina sexproblem nu - dömda mördare i Sverige brukar ju bli överösta av frieribrev av smarta Svenska brudar - så lite enskilda kvinnliga besök på kåken om några år kommer göra susen för honom. (Om han inte döms till psykvård och är ute efter 30 minuter...)
Citera
2015-09-12, 11:26
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Eller sånt där fint "ungdomsvård", eller lite daltande psykvård...

Psykvård skulle jag dock gissa på nu, när det nu verkar som att killen har någon psykisk störning. När jag skrev mitt förra inlägg om fängelse hade jag inte läst det där om att han var psykiskt sjuk.

Nu har han ju visserligen erkänt men jag hoppas det är rätt kille, så vi inte har fått någon på halsen som erkänner bara för att.. Har ju hänt förr.
Citera
2015-09-12, 11:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarWolf
Lite nyfiken på vem du avser här! Vem menar du?

Killen fick rättspsykiatrisk vård. Här kan du läsa:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Morden_p%C3%A5_Malm%C3%B6_%C3%96stra_Sjukhus
Citera
2015-09-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Har det kommit fram om GM var representerad i de vittnesmål som media tagit upp? Var han tex killen på cykeln, killen i blåbärsriset eller killen med ficklampa/bil?

Ingen bil iaf, han höll på att ta körkort. Blir nog inget körkort den närmaste tiden för han.
(Det får ju en undra vad staten har för krav på bilförare på Svenska vägar.) Dom borde ju känna till att han hade As och gjort en grundligare utredning?

Ang ingenting...
Dags att införa ett DNA-register på alla med psykiska diagnoser kanske? Skulle ju underlätta för Polisen, eftersom de (psykfallen) har en större tendens att ge sig på totalt, för dem - okända människor. Dessutom så skulle det kanske göra att de som lider av en diagnos, kanske tänker till en extra gång innan de "slår till". För många med diagnoser är INTE dumhuvven, och KAN tänka till en extra gång. (Fast detta är nog givetvis förbjudet - eftersom det är SÅÅÅÅ kränkande för de diagnostiserade stackarna).
Senast redigerad av granddanoise 2015-09-12 kl. 11:31.
Citera
2015-09-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktussallad
Han bor/bodde i Stockholm där det finns flest och billigast horor i landet. Det är svårt att tro att bordeller hade löst så mycket i det här fallet.

Detta var ju definitivt inget sexuellt motiv. GM ville ha bekräftelse för mera omfattande psykhjälp. Garanterat.
Citera
2015-09-12, 11:33
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Straffrabatt under 21 tyvärr. Så kommer väl sitta 6 år kanske. Tragiskt nog.

Blir utan tvekan rättspsykiatrisk vård, och i hans fall innebär det livstid på riktigt.
Citera
2015-09-12, 11:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Psykvård skulle jag dock gissa på nu, när det nu verkar som att killen har någon psykisk störning. När jag skrev mitt förra inlägg om fängelse hade jag inte läst det där om att han var psykiskt sjuk.

Nu har han ju visserligen erkänt men jag hoppas det är rätt kille, så vi inte har fått någon på halsen som erkänner bara för att.. Har ju hänt förr.

Säkra DNA-träffar brukar fungera rätt bra oavsett erkännande.
Citera
2015-09-12, 11:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Jo! Flera psykiska diagnoser (eller sinnestillstånd) fritar en GM från skuld enl. svensk lag, såtillvida att denna inte kan dömas till straffansvar för sin gärning utan måste överlämnas till vården, utan straffpåföljd.
Viktigare är att svenska myndigheter börjar sanera i det psykträsk som Sverige numera är, för att förebygga framtida brottsliga gärningar betingade av psykisk ohälsa!

Jo, självklart vet jag detta! Men rent filosofiskt sett så fråntar det inte GM dennes skuld, inte enligt mig, i alla fall... Jag har alltid betraktat hela kroppen som en enhet och som samarbetar (i bästa fall). Är huvudet dumt så får kroppen lida (Ä hövvö dömt får kröppen lide, eller något liknande, hehe) - ett klassiskt, värmländskt ordstäv. Det mentala kan ALDRIG, enligt mig, frita en GM dess skuld - det är ändå enheten som begått dådet, inte en enskild del. Därför skall också hela enheten straffas å det hårdaste. I stället för dödsstraff skulle jag kunna gå med på, även om det tar emot, är straffläger i resten utav dennes miserabla liv - utan chans till nåd. GM skall varje morgon påminnas om vad denne gjort genom samtal och diverse bestraffningar.

Har GM dock tagit med den "rykande pistolen" i handen efter begånget dåd, ja då är dödsstraff ett mer adekvat straff - det skall då vara 100% säkert att GM är rätt GM. Varför skall en mördare få vakna upp och andas frisk morgonluft (nåja), öppna ögonen och tycka att det är okey att leva när denne brutalt och utav egoistiska skäl tagit en annans liv - får det inte att gå ihop...
Citera
2015-09-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Haha vem är det som är korkad här? Läser du ens vad ja skriver?
Vem har sagt att prostituerade bara går med på "Vanilj sex"? Om hans motiv är sexuellt så är det självklart att om snubben hade fått komma till här i livet utan att bli utfryst att varenda kvinna han kollar på så hade han inte säkerligen inte varit så sexuellt frustrerad??????

Självklart är det inget försvar för det idioten har gjort, men att säga att om killar hade kunnat få KÖPA sex så hade inte våldtäkterna och de sexuella övergreppen minskat tror du? Ser man inte det är man pantad.
Jag har väldigt svårt att köpa dina argument. Begår man ett sexualsadistiskt mord har man inga normala sexuella preferenser vilket innebär att prostitution inte hjälper. Sen bor den här personen precis i utkanten av Stockholm vilket innebär att personen har en nästan obegränsad tillgång till illegala prostituerade. Massor av sidor man kan använda sig av för att köpa sex och för det mesta nästan obefintlig chans att åka fast. Du menar att han klarar av att begå ett grovt sadistiskt mord men klarar inte av att bryta mot Sveriges sexköpslagstiftning? Jag tror att den här personen ganska grundligt skiter i Sveriges lagstiftning.
Citera
2015-09-12, 11:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag tycker inte att vi ska lita på det allt för mycket. Är det så att klasskamraterna mobbade killen så skulle dom aldrig våga erkänna det i massmedia. Lättare att säga att killen var omöjlig att ha att göra med istället. Fast jag har ingen aning, han var kanske udda och vägrade umgås med andra människor.
Nej men för den skull ska det inte i tråden skrikas mobbarna är lika medskyldiga till mordet m.m. innan man vet hur det låg till och min gissning är att KA var alltför knepig som person för att någon ville ha honom som polare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in