Citat:
Ursprungligen postat av
Juli14
Så du tror att deras optioner inte ger nått negativt åt börsen
Sorry bara frågar
Alltså jag vet inte om jag missat något kryptiskt gällande optionshandel men vad JAG vet så kan det inte påverka så tillvida de inte har för avsikt att sälja sina aktier. Det som händer i aktier där man kan köpa TO = teckningsoptioner är att det är privatpersoner/sparare som vill tjäna sig en snabb hacka och säg då att de totalt betalat 3kr för TO+Teckna den och aktiekursen står i 6kr. Då vet man att personerna kommer sälja av direkt de fått sina TO tecknade till riktiga aktier eftersom de då gjort sig 100% i vinst, detta gör då att aktiekursen kommer rasa och närma sig 3kr teoretiskt.
Så, tänker inte JC sälja sina aktier så kommer det visa styrka och istället få folk som sålt i rädsla att köpa tillbaks = uppgång istället
Bryter JC sitt ord och de andra också så blir det ras som heter duga.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2014/12/08/julklappar-till-fingerprints-ledning.html
Citat:
Flest teckningsoptioner har Fingerprint Cards vd Johan Carlström. Enligt den senaste årsredovisningen handlar det om 2,8 miljoner teckningsoptioner. Carlström har lämnat vd-uppdraget tillfälligt eftersom han är misstänkt för grovt insiderbrott.
För närvarande är det istället bolagets tekniska chef Jörgen Lantto som är tillförordnad vd. Han sitter i sin tur med 1,3 miljoner teckningsoptioner.
I den nuvarande ledningsgruppen är det dock marknadschefen Thomas Rex som sitter med flest teckningsoptioner, totalt 1,7 miljoner.
Finanschefen Jens Reckman och forskningschefen Pontus Jägemalm har 0,45 respektive 0,625 miljoner teckningsoptioner. De två sistnämnda äger i övrigt inga aktier i Fingerprint, enligt bolagets
JC tänker inte sälja eftersom han också vet vilka tok höjder vi ska till +1000kr:
Citat:
johan carlström @CarlstromJohan 4 sep.
@PastorNiels @dejtrejder Jag är långsiktig i mitt ägande så jag kommer lösa samtliga mina optioner till aktier.
Någon kanske kan förklara om jag har fel, optioner är ej min starka sida men tror jag har rätt i detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja, jag tycker att han svamlar. Det är något jag skulle förvänta mig av någon som är 10 cups in runt 5-6 på morgonkvisten möjligtvis. Vilket du också gör med jämna mellanrum.
Vissa har ett jobb så det kanske inte är konstigt att man kliver upp tidigt istället för att sova till kl 14:00 på dagen?
Sov gott