2015-09-11, 18:07
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Jag har märkt att kursen låser sig kl 17.29 var och varannan dag. Nån som vet varför?
Har handelsbanken.
Börsen stänger för dagen.
2015-09-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Börsen stänger för dagen.

Har jag i hela mitt liv trott att dom stänger 18.00? Ok, jag är dum i huvvet
2015-09-11, 18:11
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
TRODDE DET VAR DOLDA KAMERAN

Skidstjärnan Mathias Fredriksson lät den norska mäklarfirman ABG Sundal Collier förvalta fem miljoner kronor.
Några månader senare var pengarna borta.
– När kontobeskedet kom trodde jag att det var dolda kameran, säger han.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article11880976.ab

Påtal om ABG!! ytterligare en anledning till att inte ta dem seriöst.
2015-09-11, 18:19
Medlem
Hurra!

Blir tvungen att yttra mig också efter zorbs mess.

Citat:
FINGERPRINT CARDS
DANSKE BANK HAR ÖKAT T 5,2% KAP, 4,5% RÖST (Direkt)
2015-09-11 16:40
STOCKHOLM (Direkt) Danske Bank har ökat sitt innehav i Fingerprint Cards till cirka 3,2 miljoner aktier, motsvarande 5,2 procent av kapitalet och 4,5 procent av rösterna.

Transaktionen är daterad den 10 september.

Det framgår av ett flaggningsmeddelande.

Inga uppgifter har lämnats om hur många aktier som Danske Bank ägde före transaktionen.

Ska man följa någon så ska man välja Danske bank precis som zorb skriver, det här är nästa marknad och det vi väntat på utan att ha kunnat räkna på!

3,2miljoner aktier i ägande och de samarbetar med mastercard så de som inte köper nu tar en grov risk att missa nästa slunga. Går vi ned till 1kr var glada och sälja allt ni äger och har och köp på er.

Jag är en av personerna som sålde med anledning av börsen, började köpa igår och har fyllt på under dagen. Måndag sätter vi in allt vi kan hitta, bästa köp triggern på mycket länge mina herrar och damer.

Passa er för Journalistkåren
2015-09-11, 18:20
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Slutade tidigt på jobbet idag och var hemma tidigt. Kände mig rastlös, så jag tyckte jag kunde testa på att trejda lite. Slutade med minus 11 aktier. Var tvungen att hoppa på igen.
Jag hoppas alla förstår detta den här gången och inte missar det uppenbara igen. :S
2015-09-11, 18:22
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article11880976.ab

Påtal om ABG!! ytterligare en anledning till att inte ta dem seriöst.
Sa jag inte att de endast kör på blankningar??
2015-09-11, 18:55
Medlem
padrons avatar
Vilka spån ni är! Danica pension = helt vanliga privatpersoner hos Danske Bank som har aktierna i en kapitalförsäkring.
2015-09-11, 18:56
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
@Kristallklart @FinWire JK kommer syna LaBull och kollegorna på Schött & Tour i sömmarna avseende transaktioner i FING aug-sep 2014.

Från herr J.Carlströms Twitter konto.

Vet någon vad JK förkortningen betyder här? Har googlat lite på Schött&Tour och fann inte något anmärkningsvärt. LaBull, vad/vem är det? Jag ser att LaBull också är Redeye medlem. Någon som troligen blankat i FPC i större volymer. har jag rätt avseende LABULL och blankning?
2015-09-11, 19:24
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Från herr J.Carlströms Twitter konto.

Vet någon vad JK förkortningen betyder här? Har googlat lite på Schött&Tour och fann inte något anmärkningsvärt. LaBull, vad/vem är det? Jag ser att LaBull också är Redeye medlem. Någon som troligen blankat i FPC i större volymer. har jag rätt avseende LABULL och blankning?
Jag längtar till dagen vi får det bevisat och dessa amatörer åker dit med spjutet i stjärten.

(FB) Fingerprint Cards - FING B

BBB körningarna var perfekta blankningsattacker. Jag minns att bolaget kommenterade att traders låg bakom den där dagen helvetet brakade loss. EBM = Läckte info

Är nog troligt att FPC/JC är på jakt efter dessa:
Citat:
johan carlström ‏@CarlstromJohan 6 timför 6 timmar sedan
@Kristallklart @FinWire JK kommer syna LaBull och kollegorna på Schött & Tour i sömmarna avseende transaktioner i FING aug-sep 2014.
6 retweets 28 favoriter
Svara Retweeta 6 Favoritmarkera 28
Mer
@Raghall du får tycka det om du vill. Faktum är att PM kommer när de kommer, släpps först efter tillstånd från kunden högt upp i hierarkin
Visa konversation 0 retweets 4 favoriter
Svara Retweeta Favoritmarkera 4
Mer
@raceputte @Kristallklart hitta sambandet mellan 4 EBM Traders och deras gamla trading kollegor ute på stan så har du en chans. Syna LaBull
Visa konversation 1 retweet 9 favoriter
Svara Retweeta 1 Favoritmarkera 9
Mer
johan carlström ‏@CarlstromJohan 7 timför 7 timmar sedan
@Kristallklart @raceputte Även om du har rätt i sak är det extremt svårt att vinna skadeståndsmål mot svenska staten, riggade odds.
0 retweets 2 favoriter
Svara Retweeta Favoritmarkera 2
Mer
@Kristallklart @raceputte faktiskt inte medias fel den gången. Dock läckte EBM Traders kommande gryningsräd till gamla polare ute på stan.
2 retweets 16 favoriter
Svara Retweeta 2 Favoritmarkera 16
Mer
@raceputte inte en fråga om OM utan när! Troligt JK kommer granska EBM, framför allt deras fd Traders mail och sms trafik.
Visa konversation 2 retweets 18 favoriter
Svara Retweeta 2 Favoritmarkera 18
Mer
Massiva sell-off av 1.8 miljoner aktier av BBB, GSI mfl fram till gryningsräden trots Mate7 lansering. Connect the dots! Tro ej på slumpen!
6 retweets 29 favoriter
Svara Retweeta 6 Favoritmarkera 29
Mer
@GEBN_VX EBM har sedan länge anställt fd aktietraders för att förstå hur finansmarknaden fungerar IRL, källor säger det arbetar 4 st där fn
Visa konversation 0 retweets 4 favoriter
Svara Retweeta Favoritmarkera 4
Mer
johan carlström ‏@CarlstromJohan 8 timför 8 timmar sedan
@alpine890 @realsmartcard Koordinationen mellan SvD, ABG, traders på EBM och Cadian är uppenbar för de som ser. Kom ihåg BBB förra hösten.

Som sagt, verkligheten kommer oftast ikapp och det blir till FPCs vinning den här gången

JK = Justitiekansler
https://sv.wikipedia.org/wiki/Justitiekanslern_(Sverige)
2015-09-11, 19:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Vet man hur stort Danske banks köp var? 3.2 totalt nu, alltså hur mycket hade de innan köpet?
2015-09-11, 19:31
Medlem
Grandesporross avatar
Goda nyheter! Ska hålla ett öga på FPC på måndag kan bli aktuellt att hoppa på om de redan detta år vill lansera tjänsten
2015-09-11, 19:38
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Vilka spån ni är! Danica pension = helt vanliga privatpersoner hos Danske Bank som har aktierna i en kapitalförsäkring.
Hur vågar du ens kommentera då du är ett pack som inte kan något?

(FB) Fingerprint Cards - FING B

Citat:
Vill bara först och främst påpeka att jag har ingen aning om huruvida Fingerprints sensor är "the next big thing" eller bara rena skräpet som vem som helst kan kopiera.

Däremot har de dryga femton åren jag arbetat med aktiemarknaden åtminstone lärt mig att skilja en guldtacka från en bajskorv. Det finns en anledning till att smart money undviker bolag som Fingerprint.

Och tyvärr, Fingerprint uppfyller alla kriterier. Pressmeddelanden som pumpats ut i tid och otid (och säkert en ledningsgrupp som tagit positioner innan) trots att man egentligen inte haft något att säga, tre (3!) insidermisstänkta varav en dömd. Sen har vi ju hela den här närmast komiska historien med det falska pressmeddelandet för nåt år sedan. Jag säger inte att det var någon på Fingerprint som låg bakom. Däremot är det inte så förvånande att det var just Fingerprint som "drabbades".

Många, desillusionerade men fortfarande hopplöst naiva aktieägare, hävdar att denna senaste i raden av skandaler inte påverkar bolaget eller dess produkt? Vänta och se tills de ska göra nyemission nästa gång.

Var är nyemissionen, var är konkursen och vart har det påverkat bolaget enligt dig?

Du är endast en klåpare som missat OCH missar det uppenbara.

Stört vad många det är i ledet som pissat i motvind gällande FPC, hoppas smaken var riktigt sur för den kommer bli mycket surare för er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in