2015-09-11, 18:54
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men ge dig för tusan.
Han är en mördare och du månar om hans självbild som överviktig..
Hade det varit en invandrare som är GM så hade det varit 5 dubbelt med sidor som sket ut sitt hat nu är folk oroliga över att han blir lite trackad.. Blir illamående.

Jag månar inte om GM. Jag tycker det är en tragisk händelse och tycker det är oroväckande när en person på blott nitton år begår en handling likt denna. Det är tragiskt att en tjugoettårig kvinna berövats sitt liv alldeles för tidigt och lika tragiskt att en nittonåring är kapabel att överfalla och mörda en oskyldig person. Med andra ord så försvarar jag varken K.A eller hans gärning. Men någonstans tycker jag det blir patetiskt när en bunt anonyma personer slänger ut sig kommentarer i stil med att K.A är både ful, överviktigt och äcklig och att detta skulle vara en anledning till att han är en mördare.

Om det vore så att fulhet var grunden till varför folk blir mördare så går det antagligen runt väldigt många potentiella mördare på jordens gator.

Man får tänka vad man vill, men jag tycker det är opassande att kommentera K.A:s utseende på det sätt som förekommit i tråden då det parallellt diskuterats att tidigare mobbning utav K.A kan vara motivet bakom hans gärning.
Citera
2015-09-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skulle han få vård istället för fängelse så kan vi nog härleda det till hans låga ålder. I anat fall uppfyller han inte på långt när dagens kriterier för vård som påföljd. För egen del skulle jag dock helst se att han fick det. Han är ju inte mycket mer än ett barn - och fortfarande formbar.

Hur kan du veta i detta nu att han inte uppfyller kriterierna för vård?
Citera
2015-09-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
ta
nja köper inte riktigt det, om BO hade sett han rasta hundar utan koppel hade hon nog vänt, sprungit förbi , sneglat snabbt, blivit ävklad o rädd, svårt och tro hon skulle konfrontera han, intressant teori annars

Undrar om det där om att han verkligen hade hundar stämmer, eller om det bara är en "trådsanning"...och om han i så fall hade med sig hundarna i motionsspåret...sånt kan ju "spåra ur" rejält...speciellt om hundarna är okopplade.
Citera
2015-09-11, 18:57
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Visst har detta specifika fall större återfallsrisk än andra fall/brott. Varför tror du polisen slog hastighetsrekord i masstoppsning?
Domstolen har inte tagit hänsyn till polisens tankar om återfallsrisk. Domstolen anser att det finns återfallsrisk eftersom brottet är så grovt. Det har alltså inget med den häktade gärningsmannen eller polisen att göra.
Citera
2015-09-11, 18:58
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Han gavs inte möjligheten innan. Hade de vädjat till honom att ange sig själv för att få hjälp, då kanske han hade gjort det.
Han hade en hel månad på sig att ange sig själv vilket han inte gjorde. Din teori är inte sannolik.
Citera
2015-09-11, 18:59
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
Asperger är en autistisk diagnos. sk. högfungerande autism..

Tack för upplysningen, tror du inte jag vet det? Om du börjar studera autismspektrumstörningar kommer du så småningom att lära dig skillnaden mellan autism och asperger och varför den är viktig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Ja, han bör ha erkänt eller betett sig på en sätt som fick denna person att börja undra om inte han är GM.
Han gick väl hos någon psykiatriker eller liknande? kan det inte va så att han erkände för hen? Eller att han antyde något som fick hen att misstänka att MGM va inblandad i brottet?

MGM bodde ju hemma hos mamsen fortfarande. Och eventuellt lillasyster. Någon av dem borde ha märkt att Kristoffer verkade må dåligt och som av en händelse, var ute just vid den tidpunkt när ett mord skedde i löpspåret precis vid deras bostadsområde. Även om man som anhörig i det längsta tvekar och vill vägra förstå, så borde mamman ha förstått.
Citera
Medlem
Förlåt min dumhet nu, men hur långt ifrån joggingspåret hittades BO? Om mongot nu lekt rituella saker och stoppat pinnar här och där, borde det inte tagit ganska lång tid att genomföra? Risken för upptäckt torde väl varit massiv. Kanske dessa pinnar användes istället för en "vanlig" våldtäkt? Nasty om det är True Detective-vibbar. Kanske hade han lämna nåt skumt meddelande. Nåväl, det kommer väl fram förr eller senare

Om man jämför fotot med Fb måste han gått upp väldigt mycket i vikt det senaste året eller två. Har varit lönnfet själv, man kan knäckas saftigt av det. Och om dåren redan balanserade på en egg så. Fast det är naturligtvis ett pussel av händelser som ligger bakom ett psykbryt. Hoppas vi får svaren så fort som möjligt men det lär väl dröja ett tag till.
Senast redigerad av HatadAvGud 2015-09-11 kl. 19:03.
Citera
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja, och bara för han kanske har någon personlighetsstörning, så hjälper inte psykiatri heller. Det måste vara en "allvarlig psykisk störning" i lagens mening. Om det var planerat, så var han beräknande och planerade det han skulle göra, det är man inte i stånd att göra om man lider av en "allvarlig psykisk störning".
Precis och så bör lagen också fortsätta vara. Det skulle dock inte skada med lite längre straff i Svearike.
Citera
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Undrar om det där om att han verkligen hade hundar stämmer, eller om det bara är en "trådsanning"...och om han i så fall hade med sig hundarna i motionsspåret...sånt kan ju "spåra ur" rejält...speciellt om hundarna är okopplade.

Enligt uppgifter från Facebook har K.A och hans mor två hundar. En mindre och en större ras, det finns bilder på mammans Facebookprofil.
Citera
2015-09-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dock kan GM pratat till IJ i ett försök att få henne att stanna, "Vet du vad klockan är?", eller så. Men det känns ganska irrelevant, IJ har inte provocerat GM.

Du är själv så snabb med att begära källa på diverse spekulationen, men du kommer med påståenden som du omöjligt kan veta sanningshalten i, men då går det bra?
Vad har du för källa för att styrka att hon inte har provocerat honom?

Jag tror inte heller att hon har provocerat, men begär man källa för varje spekulatiln så ska man själv inte komma undan med att spekulera utan att ange källa. Du börjar bli lite irriterande med "källa" och "styrka". Var är dina källor?
Citera
2015-09-11, 19:01
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Förlåt min dumhet nu, men hur långt ifrån joggingspåret hittades BO? Om mongot nu lekt rituella saker och stoppat pinnar här och där, borde det inte tagit ganska lång tid att genomföra? Risken för upptäckt torde väl varit massiv. Kanske dessa pinnar användes istället för en "vanlig" våldtäkt? Nasty om det är True Detective-vibbar. Kanske hade han lämna nåt skumt meddelande. Nåväl, det kommer väl fram förr eller senare
På presskonferensen sa dom ca 20 meter. Notera dock att brottsplatsen/fyndplatsen är på en höjd, i en slinga som av vad jag förstår inte hör till huvudspåret som dom flesta springer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in