2015-09-11, 05:25
Medlem
madchances avatar
Jag tror det är dags att plocka fram ett nytt ord för att beskriva SDs framgångar bland folket: revolution.

Det är inte bara en revolution mot ruttna politiker utan även mot allierad massmedia.

Under väldigt lång tid har det politiska systemet pendlat mellan höger och vänster. Makten har skiftats mer eller mindre gentlemannamässigt mellan opponenterna och man har hantetat olika åsikter civilicerat.

Detta har varit till stor nytta för Sverige och stabiliteten.

Så blir det nog tyvärr inte denna gång. Jag är rädd för att det politiska/mediala systemet snart tar av sig handskarna i ett försök att stoppa revolutionen med våld för att försvara sina egna privilegier.

De har gått så långt att de inte kan backa tillbaka till den gentlemannamässiga metoden.

Det handlar inte om SD, utan om vanliga arbetsamma människor som är förbannade på hur landet kan misskötas så grovt.

Jag hoppas att jag har fel.
2015-09-11, 05:27
Medlem
hashs avatar
Hur tror ni det påverkar SD nu när regeringen hoppas på att EU istället skall sköta invandringspolitiken för varje medlemsstat?
Löfven kommer bara säga till Jimmie, sorry vi kan inget göra över den höga invandringen, det ligger inte på vårt bord längre, sen springer han iväg gapskrattande till Romson och säger "Give me high five!".

Det finns en risk att invandringsfrågan inte längre blir en inrikesfråga.
2015-09-11, 05:29
Medlem
Sunimods avatar
Av opinionsundersökningar tycker jag man kan utläsa att SD gör liknande en segelbåt som länsar.
Alltså vinden akterifrån och det går fort framåt utan man behöver göra så mycket.
2015-09-11, 05:50
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Jag tror det är dags att plocka fram ett nytt ord för att beskriva SDs framgångar bland folket: revolution.

Det är inte bara en revolution mot ruttna politiker utan även mot allierad massmedia.

Under väldigt lång tid har det politiska systemet pendlat mellan höger och vänster. Makten har skiftats mer eller mindre gentlemannamässigt mellan opponenterna och man har hantetat olika åsikter civilicerat.

Detta har varit till stor nytta för Sverige och stabiliteten.

Så blir det nog tyvärr inte denna gång. Jag är rädd för att det politiska/mediala systemet snart tar av sig handskarna i ett försök att stoppa revolutionen med våld för att försvara sina egna privilegier.

De har gått så långt att de inte kan backa tillbaka till den gentlemannamässiga metoden.

Det handlar inte om SD, utan om vanliga arbetsamma människor som är förbannade på hur landet kan misskötas så grovt.

Jag hoppas att jag har fel.

Väl skrivet. Jag är väldigt glad över SDs framgångar och hoppas verkligen att det fortsätter att gå framåt. Jag upplever den nuvarande situationen helt jävla bisarr. Hjärntvätten från media och politikerna är på maximum, börjar hålla med om någons beskrivning om att detta börjar likna en sekt. Personligen så har jag varit förbannad Länge!
Fyfan vad jag önskar att dessa politiker en vacker dag får skörda sitt!
2015-09-11, 05:52
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hur tror ni det påverkar SD nu när regeringen hoppas på att EU istället skall sköta invandringspolitiken för varje medlemsstat?
Löfven kommer bara säga till Jimmie, sorry vi kan inget göra över den höga invandringen, det ligger inte på vårt bord längre, sen springer han iväg gapskrattande till Romson och säger "Give me high five!".

Det har den aldrig varit. Jag ser positivt på en utveckling där européerna måste arbeta tillsammans för sitt gemensamma intresse. Fortfarande ser man ibland lögner om att utländsk media inte alls ljuger som svensk media, att svenska politiker är unika i sin tro på PK-doktriner, eller att allt skulle ordna sig om vi bara fick en invandring i nivå med EU-snittet. Allt sånt är dumheter och ju fortare det försvinner desto bättre.
2015-09-11, 06:09
Medlem
Många härinne dryftar vid vilken procentandel för SD som DÖ inte längre fungerar.

Jag skulle vilja påstå att DÖ vid dagens OU-resuktat redan är meningslös.

För tillfället samlar M+SD någonstans kring 40-45% beroende på mätning. I och med detta så samlar alltså M+SD en större andel av befolkningen än den samlade svenska vänstern i S+MP+V.

Enkelt uttryckt så fungerar DÖ genom att oppositionen lovar att inte lägga fram en gemensam budget utan varje parti i oppositionen går fram med sin egen budget

Men med dagens siffror så kan M INTE ENS LÄGGA FRAM EN BUDGET utan att detta ger SD chansen att fälla den rödgröna budgeten.

Vi har alltså ett läge där M för att leva upp till DÖ måste avstå från att lägga fram eller rösta på sin egen budget. Jag undrar hur AKB har tänkt förklara det briljanta i detta?
2015-09-11, 06:21
Medlem
Vedträs avatar
Man ska inte glömma att det var http://nyheteridag.se/ som beställde undersökningen. Sentio kan va hur trovärdiga/seriösa som helst, men i slutet av dagen så är även dom Mammons tjänare.
2015-09-11, 06:27
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:

Hur skulle det gå till? Man måste väl ha stöd i frågan? Östeuropa, Danmark och Storbritannien torde vara rätt negativt inställda?
2015-09-11, 06:37
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Man ska inte glömma att det var http://nyheteridag.se/ som beställde undersökningen. Sentio kan va hur trovärdiga/seriösa som helst, men i slutet av dagen så är även dom Mammons tjänare.

Aftonbladet var beställare till en undersökning av Inizio som visar samma tendens. Enligt din tes borde ju Inizios undersökning visa på vikande stöd.
2015-09-11, 06:44
Avslutad
Som folk ser i opinionsundersökningarna som kommer på löpande band, så ökar SD för varje månad som går.

Nu är det inte längre tabu att öppet sympatisera med SD. Men der är fortfarande folk som inte vill erkänna pga det polariserade klimatet.

I samband den hets om flyktingar samtidigt som samhälet sjunker och blir otryggsre etc kommer SD att öka ännu mer. Det kommer bli en slags butterfly-effekt som mynnar ut i en ketchupeffekt.

Nu är det inte längre fråga om SD blir störst 2018, utan vilka partier som väljer att samarbeta med de.

Begår de då samma misstag återigen att ignorera stora delar av röstarna, kommer 7-klöverns dagar vara räknade 2022, iaf alla utom S och M som med nöd och neppe klarar riksdagsgränsen.

Tänk er om 5-10 år när de sista gråsossarna dött ut och dagens ungdom som får växa upp i skiten blir myndiga, oj oj oj. Förljugen media och sociala medier. Det blir SD för hela slanten.
2015-09-11, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hur skulle det gå till? Man måste väl ha stöd i frågan? Östeuropa, Danmark och Storbritannien torde vara rätt negativt inställda?

Danmark är Europas 5:e största flyktingmottagare per capita. Tycker de behandlas rätt orättvist i Sverige. De tar emot dubbelt så många flyktingar (per capita) som exempelvis Tyskland, "humanismens högborg". Jämfört med Sverige är de förstås oerhört restriktiva men ut europeiskt perspektiv är de bland de mest generösa. Men vi kanske förväntar oss mer av en Nordisk granne än länderna på kontinenten, vad vet jag.
2015-09-11, 06:52
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Ingenting tror jag.
SD är det enda partiet som vill lägga resurserna i närområdet vilket,SD är det enda partiet som vill ha en Swexit,SD är det enda partiet som vill ta krafttag mot den eskalerande brottsligheten,SD är det enda partiet som bryr sig om landsbygden,jag har till och med för mig att jag såg en undersökning att SD var största partiet bland LRF medlemmar.
Migrationshaveriet är en stor fråga men de andra frågorna som SD driver ska inte underskattas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in