2015-09-10, 23:41
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Forumet var ju lite fel... snarare en konservativ grej.

Forumet rymmer väl nationalism? Det står förvisso att demon är politiskt obunden men de som dragit igång den och de som ska tala är ju Sverigedemokrater.

Vart skulle jag lagt den då?
2015-09-10, 23:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Om det nu bara hade varit så.
Det är så. Jag tar gärna debatten offentligt, icke anonymt.
2015-09-10, 23:51
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Forumet rymmer väl nationalism? Det står förvisso att demon är politiskt obunden men de som dragit igång den och de som ska tala är ju Sverigedemokrater.

Vart skulle jag lagt den då?

"Konstigt" att jag inte hört om demon på TV4 eller läst i annan media.

De brukar ju tycka det har ett VÄLDIGT nyhetsvärde att rapportera om kommande demonstrationer, hur många som "anmält sig" (likat på fb), plats, tid och att det bjuda på korv efteråt.

Jag kan ju mejla de olika alternativa sajterna om den kommande demonstrationen.
2015-09-10, 23:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Jag känner mig nästan priviligierad att få uppleva denna absurda tid. Måste vara en guldålder för alla som forskar inom psykologi och mänskligt beteende.
Skål!

Ja, det är ungefär så jag försöker förhålla mig till galenskaperna. Inte bli för upprörd och engagerad, utan se mig som en betraktare. Enda sättet att behålla den mentala hälsan.

För tio år sedan var jag oerhört fascinerad och förundrad över hur Nazityskland utvecklades. Idag förstår jag bättre hur lätt det kan ske. Masspsykos och politisk korrekthet drar snabbt ner en nation i skiten.

I övrigt upphör givetvis likheterna mellan Sverige idag och Nazityskland. I Sverige idag finns trots allt en yttrandefrihet och viss demokrati som kommer att ge den växande oppositionen makt så småningom. Utan att det krävs ett krig som dödar miljoner.
2015-09-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
I övrigt upphör givetvis likheterna mellan Sverige idag och Nazityskland. I Sverige idag finns trots allt en yttrandefrihet och viss demokrati som kommer att ge den växande oppositionen makt så småningom. Utan att det krävs ett krig som dödar miljoner.
Maktövertagandet i Tyskland skedde väl före kriget?
2015-09-11, 00:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det hade det ju iofs varit men en sak i taget nu alltså. Moderaterna ska väl ganska snart ha riksmöte och då får man se om DÖ överlever. Om M beslutar att DÖ ska finnas kvar så är nog deras tid som ett stort parti över för den här gången. Det är ju knappt någon förutom vänsterblocket och alliansens partiledningar som står bakom DÖ. Men vi får se, om DÖ överlever M:s riksmöte så tror jag nog att den kommer att hålla över nästa val också för då har man ju helt enkelt gjort sitt val och då får man ju stå för det då.

Edit: 15:e oktober är det dags: http://www.moderat.se/stamma2015

Om DÖ dör så kommer M framstå som icke trovärdiga och veliga och SD tjärnar röster på det
Om M blir kvar i DÖ så kommer folk fortsatt att vara missnöjda med dessa smygdiktator-överenskommelser, och även det kommer att gynna SD
Så hur Batra än vänder sig så har hon hakan fram och M kommer att tappa röster till SD
OM de vore smarta så borde de kliva av DÖ nu och hoppas att folk kommit över denna idioti till 2018
men tror inte att det är så mycket stake i Batra och resten av Mpartiet
2015-09-11, 00:08
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
"Konstigt" att jag inte hört om demon på TV4 eller läst i annan media.

De brukar ju tycka det har ett VÄLDIGT nyhetsvärde att rapportera om kommande demonstrationer, hur många som "anmält sig" (likat på fb), plats, tid och att det bjuda på korv efteråt.

Jag kan ju mejla de olika alternativa sajterna om den kommande demonstrationen.

Haha, hade det varit en vänsterdemo hade de sjungit ut i symbios under kvällens nyhetssändningar -typ: Uppslutningen är total, 432.000 vanliga svenskar kommer att samlas på Sergels torg för att protestera mot regeringens inhumanitet .. bla .. bla .. bla, Löfven uttryckte just stöd för aktionen .. bla .. bla ..bla, stjärnartisten Leila K tycker att demon är en bra idé - man ska stå upp för de svaga .. bla .. bla ..bla

Vår media är onekligen en kommunistisk historia.
2015-09-11, 00:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Maktövertagandet i Tyskland skedde väl före kriget?

Eh, ja? Har jag påstått något annat?
2015-09-11, 00:10
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Vad fan är det som händer?

Som att DÖ inte räckte började media hetsa till och ökade den redan skyhöga polariseringen. De liksom ger inte en enda chans för den sovande svensken. Är svensken litegrann kritisk mot nuvatnuvarande invandring, måste denne lägga sin röst på SD, säger media i varenda reportage.

Men det räcker alltså inte. Regeringen med hjälp av FP, ska tydligen tvinga kommuner att ta emot flyktingar.

Sedan blir Löfven helt tokig och börjar motsäga sig själv. En dag fördömer han Ungern för att de inte släpper igenom flyktingar, för att nästa dag fördöma Danmark för att de släpper igenom.

Reinfeldt sa att han kunde vinna debatt mot Jimmie, bara om Åkesson kommer full och börjar slåss. Nu räcker inte ens det. Han kan runka i live sändning, kasta skit samt våldta programledare och ändå kommer SD att åka.

Ahaha, fatta!
2015-09-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om DÖ dör så kommer M framstå som icke trovärdiga och veliga och SD tjärnar röster på det
Om M blir kvar i DÖ så kommer folk fortsatt att vara missnöjda med dessa smygdiktator-överenskommelser, och även det kommer att gynna SD
Så hur Batra än vänder sig så har hon hakan fram och M kommer att tappa röster till SD
OM de vore smarta så borde de kliva av DÖ nu och hoppas att folk kommit över denna idioti till 2018
men tror inte att det är så mycket stake i Batra och resten av Mpartiet

Den som är första att lämna DÖ tror jag kommer vara partiet som överlever. M är inte lika pressade som de andra, men verkar ha fler kritiker i partiet, men jag tror ändå att de håller ut. C har lite avstånd till 4% och verkar av någon obegriplig anledning vara partiet med den starkaste partiledaren. Det förra talar emot, men det senare talar för. De är dock partiet som visat minst tecken på tvekan, även om Annie gärna ville ha en ny omröstning innan DÖ.

KD och FP har svaga ledare, och FP verkar ha ett rätt splittrat parti. Vilket förstås gäller alla partier i någon utsträckning. Frågan om invandringen klyver samtliga partier, möjligen undantaget MP och V, men de har jag dålig koll på. KD har visat mest tecken på förnuft, medan FP har gjort en del symboliska men i stort meningslösa utspel om invandringen.

Jag tror KD blir partiet som lämnar först. De är desperatast, de har visat tecken på förnuft och de är på något vis partiet som en gång stod för någon form av konservatism. Min tro är att de kommer rusa i opinionen så snart de går ut med att de vill bryta DÖ. Det finns ett enormt missnöje även bland de som inte valt att gå till SD, och de kommer strömma till KD. Notera att jag inte tror SD kommer tappa nämnvärt, men övriga allianspartier kommer att tappa rejält, vilket kan bli ödesdigert för FP.

Nu kvittar det i siffror om såna småpartier lämnar DÖ, så länge M håller fast vid DÖ så kan S+MP regera vidare. Men när även de som inte är beredda att gå till SD lämnar partiet så tror jag M kastar in handduken.
2015-09-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och inte nog med …

Bengtsson från Expo har analyserat frågan vidare och kommit fram till det häpnadsväckande:

"Det FINNS en grupp väljare som INTE vill ta emot flyktingar OAVSETT vad det är för bilder som sprids i sociala media och ledare..

Ja det är helt sjukt. "Hur kan inte hela befolkningen basera sina åsikter på irrationalitet och på så sätt vara mottaglig för vår propaganda?" frågan sig Jan Helin och kliar sig bekymrat på sin överansträngda hjässa.
2015-09-11, 00:32
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
Vad fan är det som händer?

Som att DÖ inte räckte började media hetsa till och ökade den redan skyhöga polariseringen. De liksom ger inte en enda chans för den sovande svensken. Är svensken litegrann kritisk mot nuvatnuvarande invandring, måste denne lägga sin röst på SD, säger media i varenda reportage.

Vet inte riktigt om jag håller med angående polarisering. Som jag ser det är det mestadels en polarisering mellan massmedia, yttersta vänsterkanten och SD-sympatisörer. Bland vanligt folk är det inte alls den polarisering som massmedierna vill få det att verka som. Det är en av många orsaker till att folk börjar undra över saker då verkligheten som medierna beskriver den helt enkelt inte är riktigt rätt. I detta ingår den upplevda polariseringen där massmedierna hela tiden får det att låta som om majoriteten inte har något emot en fortsatt eller t om ökad invandring till Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in