2015-09-10, 23:09
Medlem
deomstration i helsingborg och stockholm för sverigevänner på tisdag... demostration AVGÅ(facebook
2015-09-10, 23:10
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Baksmällan: (Löfven i aktuellt, sevärt)

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-vi-ar-i-det-har-tillsammans

"Det här är vad oppositionen hade att säga efter mötet:"
[...]
Sverigedemokraterna är inte med för de har ett annat perspektiv.

- Vilka är oppositionen?

Vidare var intervjun med Lövet intressant. Det är alltid kul att se honom prata längre stunder i sträck. Varje gång som han pratar mer än 20 sekunder i stöten zonar jag alltid ut och börjar tänka på en robot som någon har programmerat med ett okänt antal standardfraser och med ett nästan bra AI. Det kan kombinera fraserna beroende på input från programledaren men det blir aldrig riktigt bra. Meningarna är långa och man kan höra myndighetstonen, men orden är helt tomma och talet har ingen egentlig innebörd.

Lite kul också att han konstaterade att ingen lyssnade på honom på förra rådsmötet. Ingen lyssnar, men nu är vår konkreta åtgärd att åka ner och säga samma sak igen. Stefan Löfvén, jag tycker synd om dig. Du är uppenbarligen lite för pantad för att ha det jobb du har och det var taskigt av Jämtin & co. att ge dig posten. Avgå och behåll lite av din heder.
Senast redigerad av karnstan 2015-09-10 kl. 23:23.
2015-09-10, 23:20
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han vet inte vad han vill. Det råder full panik & oordnat reträtt & det enda idioterna har att hoppas på är att EU på något magiskt vis skall rädda dom & styra upp situationen med tvångsmetoder.

Helt sant.

Han vill inget hellre än att Ungern, Grekland och Italien bygger en 20 meter hög betongmur med taggtråd över, så att massflödet tar tvärstopp.

Då kan han sitta i Sverige och fördömma och säga usch och fy och vad hemskt och spotta på de som håller upp sköldarna för Europas överlevnad. Så han kan grupprunka över sin egen godhet medan någon annan får ta de "elaka" besluten som räddar honom.

Detta är arketypiskt för svensk vänster.

Polisen ska göra sitt jobb så de kan sova lugnt och sött, samtidigt som polisen ska bespottas. Fängelserna ska vara rymningssäkra så att de kan känna sig trygga när de sitter i parkerna och sjunger om att riva alla murar. De vita, heterosexuella männen ska bygga industrier så att vi kan bygga universitet där de studerar genus och patriarkatets förtryck.

Vänstern är som en bortskämd hemmafru eller tonårsdotter. Pappa är en gammaldags inskränkt gubbe som bara tänker på pengar. Men han ska ändå köra henne till yogaträningen i den miljöskadliga bilen, se till att hon får bo i villa med eget rum för de där materialistiska pengarna han tjänar, fixa praktikplats åt henne genom de där patriarkala gubbmötena har går på. Och när det ryckte i dörren sent på natten var hon väldigt glad att pappa sprang ut för att möta inkräktarna. Och hon var glad att han hämtade geväret i vapenskåpet där hon satt ett klistermärke med texten "Nej till vapen, våld föder våld".

Vad som hände i veckan var att Ungern sa till tonårsdöttrarna Merkel och Löfven att de skulle få sin vilja fram.

Som så ofta med bortskämda ungar, visade det sig att de inte riktigt ville ha det där de skrek om. Det var mest roligt att skrika.
2015-09-10, 23:21
Medlem
Klart att skygglapparna blåser bort..!!

https://www.facebook.com/1601360926768290/videos/1675106706060378/
2015-09-10, 23:21
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Min röst kommer utan tvekan gå till SD, sverige kommer gå under annars...

Sverige gick under för längesedan.
Men visst, rösta du på SD, blunda riktigt hårt och håll för öronen, så löser sig allt automatiskt.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2015-09-10 kl. 23:37.
2015-09-10, 23:23
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad förmedlar du för dynga?! Det är ju precis som Svithjod skriver. Två fel gör inte ett rätt, men all skit vi SDare fått kommer nu ösas tillbaks dit det hör hemma. Vilka var det förresten som kallade SD för kackerlackor (med tanke på avhumanisering, menar jag). Herre min skapare (är dock ateist), vad rätt Gandhi hade med sina bevingade ord:

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

Jag är väl medveten om den illaluktande skål med avföring som Sverigedemokrater tvingats stå ut med genom åren. Några har förlorat sina arbeten, andra har tagit emot hot och en del har till och med blivit fysiskt angripna. De har heller inte behandlats med respekt i riksdagskammaren och somliga partiledare har kontinuerligt vägrat ge dem ett värdigt bemötande eller en öppen dialog. Gammelmedia har också stått en del för smutskastningen, inte minst idag, när de väljer att inte ens skriva en liten notis om Sentios opinionsundersökning och att SD troligen är största parti just nu.

Ge dock aldrig din motståndare ett tillfälle att ta på sig någon offerkofta. När Sverigedemokrater börjar ge tillbaka med samma mynt så har de förlorat.

Ghandi sa också:

"An eye for an eye makes the whole world blind".
Senast redigerad av Clownsanity 2015-09-10 kl. 23:33.
2015-09-10, 23:24
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
deomstration i helsingborg och stockholm för sverigevänner på tisdag... demostration AVGÅ(facebook

Jag ska gå i Stockholm. Jag uppmanar (på ett ödmjukt och inte bestämmande sätt) ALLA att gå. Det är skitviktigt att vi också får igång en demonstrationskultur. Det här med anonymitet tycker jag inte är så jätteviktigt, men det är i vart fall inget som avslöjas av att bara gå på en manifestation!
2015-09-10, 23:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Baksmällan: (Löfven i aktuellt, sevärt)

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-vi-ar-i-det-har-tillsammans

Helt otroligt att Löfven oemotsagd får stå och säga att Sverige är en de största biståndsgivare då regeringen, denna och förra omfördelat en hel del av biståndet från de mest behövande. Men jag antar att idiotin kommer tillbaka för att bita honom i arslet. Är etablissemanget så här dumma eller vill de att SD ska växa?

För övrigt är det oroväckande att politikerna pratar om att ta ansvar då de är delansvariga för att det knallar runt flyktingar på Europas motorvägar.
2015-09-10, 23:32
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag ska gå i Stockholm. Jag uppmanar (på ett ödmjukt och inte bestämmande sätt) ALLA att gå. Det är skitviktigt att vi också får igång en demonstrationskultur. Det här med anonymitet tycker jag inte är så jätteviktigt, men det är i vart fall inget som avslöjas av att bara gå på en manifestation!

Skapade en tråd om denna demo igår men har inte fått ett enda svar så trodde intresset var noll och intet (FB) Demonstration AVGÅ - Sergels Torg 15/9 -2015 (10.00-13.00)

Tycker också det är viktigt att även Sverigevänliga får igång en demonstrationskultur, nätkriga är bra men det går snabbare om man krigar på alla fronter
2015-09-10, 23:36
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Skapade en tråd om denna demo igår men har inte fått ett enda svar så trodde intresset var noll och intet (FB) Demonstration AVGÅ - Sergels Torg 15/9 -2015 (10.00-13.00)

Tycker också det är viktigt att även Sverigevänliga får igång en demonstrationskultur, nätkriga är bra men det går snabbare om man krigar på alla fronter

Forumet var ju lite fel... snarare en konservativ grej.
2015-09-10, 23:37
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Jag är väl medveten om den illaluktande skål med avföring som Sverigedemokrater tvingats stå ut med genom åren. Några har förlorat sina arbeten, andra har tagit emot hot och en del har till och med blivit fysiskt angripna. De har heller inte behandlats med respekt i riksdagskammaren och somliga partiledare har kontinuerligt vägrat ge dem ett värdigt bemötande eller en öppen dialog. Gammelmedia har också stått en del för smutskastningen, inte minst idag när de väljer att inte ens skriva en liten notis om Sentios opinionsundersökning och att SD troligen är största parti just nu.

Ge dock aldrig din motståndare ett tillfälle att ta på sig någon offerkofta. När Sverigedemokrater börjar ge tillbaka med samma mynt så har de förlorat.

Ghandi sa också:

"An eye for an eye makes the whole world blind".

Han sa också "If the enemy takes your eye. You shall do to him nothing. This will sure make you look like a coward fruitcake... I mean c'mon get real... Stop bend over and take it up the tailpipe... Jises"

Det var efter en lång meditation vid de berömda Tora-bergen han förkunnade detta för sina adepter.
2015-09-10, 23:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Inget osannolikt scenario alls. Ett testosteronstint SD och ett fogligt M i givakt hade varit mumma vid extra val strax efter jul.
Det hade det ju iofs varit men en sak i taget nu alltså. Moderaterna ska väl ganska snart ha riksmöte och då får man se om DÖ överlever. Om M beslutar att DÖ ska finnas kvar så är nog deras tid som ett stort parti över för den här gången. Det är ju knappt någon förutom vänsterblocket och alliansens partiledningar som står bakom DÖ. Men vi får se, om DÖ överlever M:s riksmöte så tror jag nog att den kommer att hålla över nästa val också för då har man ju helt enkelt gjort sitt val och då får man ju stå för det då.

Edit: 15:e oktober är det dags: http://www.moderat.se/stamma2015
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-09-10 kl. 23:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in