26.5% kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro

Någonstans kring 24-25% tänkte jag.
Verkade enligt mig som att det hände något några dagar in i medias propagandaspridning, folk som vanligtvis inte fått upp ögonen eller brukar diskutera migration. Har i diskussioner öppnat upp sig för mig om invandringen, "det börjar blir uttjatat i media om flyktingkrisen", "kukmätartävling om vem som är mest human", "vi kan inte ta emot alla de som kommer, Sverige är redan fyllt till bristningsgränsen", "bättre att hjälpa folk på plats" osv har jag fått höra från dem. Och detta rör sig om folk som ogillar SD och sidor som fria tider, avpixlat osv.
Media gick för långt denna gång, möjligtvis hade det kanske en viss effekt de första dagarna, även på mig skall tilläggas, men håller man på i 6 dagar så tröttnar folk. Vilket än mer bevisar hur media har tappat greppet om folket, folk blir inte mer humana för att de får höra höra flyktinghistorier flera dagar i rad som täcker halva mediernas webbsidor. Det har väl fått en effekt på mediernas journalistkår, sedan går de till något fik på Södermalm med vänner efter jobbet, och där håller alla med. Men diskuterar man aldrig med utomstående, så är det svårt att ta tempen på det som rör sig i folkdjupet.
Senaste helgen diskuterade jag flyktingkrisen och SD med några i min studentkorridor. Jag drev som vanligt en invandringskritisk linje, fick väl mothugg, men argumenten var veka enligt mig, i princip det som spridits före min födsel på 90-talet. "Leder till fler jobb", "en tillgång", "SD är rasister" osv. Fortsätter motståndarna så, och inte byter strategi, så kommer SD fortsätta stiga likt en raket.