2015-09-16, 22:06
  #39397
Medlem
Oformads avatar
27,3%, vad fan är det som händer?!

Trodde förra var lite av en "statistisk lyckoträff", men så är uppenbarligen inte fallet. Vart ska detta sluta egentligen?
2015-09-16, 22:06
  #39398
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Hur ser det ut om man bara ser på mätningar där de inte minskat?
Hur menar du?
2015-09-16, 22:07
  #39399
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Torbjörn Sjöström Novus tycker naturligtvis att Yougovs mätning är felaktig. I en twitterkonversation med en kommunist så beklagar dessa att Sören Holmberg kommenterar SD:s resultat.
Någon som har en teori varför Torbjörn inte gillar att Sören uttalar sig?

https://twitter.com/t_sjostrom/status/644227250137776128

De där herrarna är verkligen helt snurriga i bollen för att uttrycka det milt. Man får alltså inte ens kommentera en mätning, en mätning som dessutom var den som var bland de tre som mätte valresultatet 2014 allra bäst till skillnad från MSM:s andra älskade mätningar?

Och samtidigt undrar de varför SD ökar........
2015-09-16, 22:08
  #39400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Jag stannar uppe med lite god mat och njuter. En riktig käftsmäll för Emanuel Karlsten och alla andra "Nu händer det nu vänder det" mongon. Vi får väl utgå från att SVT och SR kommer försöka undvika rapportering om denna undersökning också. Måste vara många ivriga små gynnare som vrider sig mellan lakanen på Söder och feberdrömmer om att få tillbaka informations-monopolet.
Men då får vi hjälpa dom med att sprida resultatet så att det verkligen når ut överallt till varje hörn i varje stuga ute i landet.
2015-09-16, 22:10
  #39401
Medlem
http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/qvhj2amvhn/Opinion%20Metro%20Sep2015.pdf

Undersökningen säger att 16.8% av kvinnorna röstar på SD och hela 36.3% av männen.

Vidare att 27.8% av den yngre väljargruppen (18-34), 29.5% av de i åldern 35-54 och 24.6% bland de som är äldre än 55. Då borde ju runt 40% bland medelåldersmän rösta på SD, bland etniskt Svenska män borde siffran vara ännu högre. Kanske till och med runt 50%?

Sedan skiljer det ju sig från region till region i Sverige. På vissa ställen borde de vara extremt stora i dagsläget.
2015-09-16, 22:12
  #39402
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
De där herrarna är verkligen helt snurriga i bollen för att uttrycka det milt. Man får alltså inte ens kommentera en mätning, en mätning som dessutom var den som var bland de tre som mätte valresultatet 2014 allra bäst till skillnad från MSM:s andra älskade mätningar?

Och samtidigt undrar de varför SD ökar........

Äh, det är ju "farligt för demokratin" att inte underskatta SD med 30%!

Så talar en sann demokrat - Torbjörn Sjöström.
2015-09-16, 22:12
  #39403
Medlem
Arngrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Detta är vad ALLA vet efter den två veckor långa kampanjen.

1: Miljontals mäniskor flyr och bara någon procent har råd eller möjlighet att ta sig till Europa.
2: Hundratusentals lyckas trots allt, vilket är en stor påfrestning.
3: Alla har passerat trygga länder, men valt att fortsätta till främst Sverige och Tyskland.

Bara dessa fakta räcker för att folk ska dra slutsatsen att invällandet av bosättare inte är en hållbar lösning i längden. Det är något annat än krig flyr ifrån, det är dåliga levnadsförhållanden. Därför kommer detta aldrig sluta. Något mer långsiktigt behövs. Vi kan inte bara upprepa "men vad ska vi göra med de som flyr här och nu" eftersom det alltid kommer vara hundratusentals som flyr här och nu.

Detta är vad de lite mer engagerade vet.

1: Det är i huvudsak muslimska män från medelklassen om kommer, trots att det är kristna, fattiga kvinnor och barn som lider mest.
2: Vi kommer få ställa in oss på rejäla förändringar såsom exproprierade gympahallar och tomma fastigheter, kanske även sommarstugor.
3: Det är specifikt våra bidrag som lockar.
4: Det har varit kaos och bråk på bosättarnas resa genom Europa. De har lämnat skräp efter sig.

Dessa fakta har fått flera att inte bara tycka invällande är en ohållbar lösning utan dessutom orättvis. Vi hjälper de mindre nödställda före de mest nödställda och till stora sociala och ekonomiska kostnader som inte är effektiva om det är mesta möjliga humanism vi vill ha.

Detta är vad de vet som aktivt följer alternativmedia.

1: Massinvandringen har inte med humanism att göra. EU och Sverige har dragit ned på bistånden till flyktinglägren, och avskaffat avdragsrätten för bidrag till välgörande ändamål.
2: De rika arabiska staterna har inte tagit emot en enda bosättare. Istället bidrar man genom att bygga moskéer åt dem i Europa.
3: Kampanjen i media har varit samordad och media har avsiktligt ljugit om vissa saker och undanhållit fakta.

Detta nu ganska stora befolkningssegment vet att det finns krafter som vill förvandla Europa. Det ligger i deras intresse att unga muslimska män trycker sig in i horder. Omvandlingen propageras under humanismens flagg, men i takt med att folket inte kan styras den vägen har tvång kommit att ta allt större plats. Kommuner ska tvingas ta emot, EU-länder ska tvingas ta emot, förslag finns om att svenskar ska tvingas ge upp sina hem. Politiska karteller bildas för att folkligt missnöje inte ska få sin representation i parlamentet. Förslag propageras om att förbjuda alternativmedia.

Vad vi ser i mätningarna säger alltså inte hela sanningen.

Visst SD har ökat. Men det har skett mer än så. SD väljare har radikaliserats och ett nytt parti ligger inte långt borta (vilket är bra). Folk har så smått vågat sig ut på gatorna med sitt missnöje.

De mest hjärntvättade självhatarna börjar frukta att få lite väl mycket kuk i röven, således går miljöpartister och vänsterpartister till S. Medan S går till SD.

Väljarna flyr det liberala Fp och M, viss till SD. Men också till KD som i vart fall håll käft under kampanjen.

Det är alltså inte bara SD som ökar, utan en hel förskjutning av hela politiken och folkmedvetandet.
Klockren analys, tackar!
2015-09-16, 22:14
  #39404
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Torbjörn Sjöström Novus tycker naturligtvis att Yougovs mätning är felaktig. I en twitterkonversation med en kommunist så beklagar dessa att Sören Holmberg kommenterar SD:s resultat.
Någon som har en teori varför Torbjörn inte gillar att Sören uttalar sig?



https://twitter.com/t_sjostrom/status/644227250137776128

För att Sören som de svenska statvetarnas okrönte kejsare genom att kommentera skänker en i Tobbes ögon oförtjänt legitimitet åt det "slumpurvalsmässiga" OUn YouGov kör med.
2015-09-16, 22:15
  #39405
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Äh, det är ju "farligt för demokratin" att inte underskatta SD med 30%!

Så talar en sann demokrat - Torbjörn Sjöström.

Sjöström är uppenbart en pajas som inte drar sig för STASI metoder för att undanhålla sanningen. Varje resultat från hans OI kan betraktas som rena lögner och trams i fortsättningen.
2015-09-16, 22:16
  #39406
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Hur ser det ut om man bara ser på mätningar där de inte minskat?
Likadant. Ipsos bröt rekordtrenden i slutet av maj med en mätning på 14 % (mätningen innan 14,6 %).
2015-09-16, 22:18
  #39407
Medlem
Det skulle vara intressant att tänka sig SD:s opinionssiffror i vissa kommuner. Jag tänker mig delar av Skåne och Bergslagen där några kommuner vid valet låg på i princip dubbla riksdagsandelen. Extrapolerar vi en sådan tanke så skulle det redan kunna vara egen majoritet i någon kommun!

Sedan myser jag när jag ser hur FP och KD kämpar för livet. Kanske räddas dom av kamrat 4%, men å andra sidan kanske det kommer att innebära kamrat 15% för moderaterna... Dvs läget är så dåligt så dom röstar hellre på M, varvid FP och KD går samma väg som dronten.
2015-09-16, 22:21
  #39408
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
För att Sören som de svenska statvetarnas okrönte kejsare genom att kommentera skänker en i Tobbes ögon oförtjänt legitimitet åt det "slumpurvalsmässiga" OUn YouGov kör med.

Aha, ja det ante mig att det var där skon klämde. Man får inte kommentera webbmätningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in