2015-09-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du är väl ironisk får jag hoppas, eller?
Att kalla denna man "rapp" är som att kalla en gråsten "karismatisk".
Tidigare har jag, ärligt talat, förlöjligat Stefan Löfven. Det har jag slutat med.
Anledningen till detta är att Stefan påminner VÄLDIGT mycket om min intellektuellt funktionsnedsatte kusin både till ålder, utseende och beteende. Tragiskt nog. Min fostran förbjuder mig att uttrycka mig nedlåtande om människor med en dylik bakgrund.

Med andra ord: Stefan L gör så gott han kan utifrån sin förmåga. Destovärre är förmågan mycket begränsad.

Är du säker på att det är din kusin och inte du som har en intellektuell funktionsnedsättning?
Kusinen har i.a.f. säkerligen bra mycket bättre läsförståelse än vad du har.
Prova att läsa igen och återkom. Fanns inget i inlägget du kommenterade som hävdade att Löfven är eller var rapp.
Men du gör säkert så gott du kan utifrån din förmåga. Dessvärre är förmågan begränsad.
Citera
2015-09-08, 21:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Är du säker på att det är din kusin och inte du som har en intellektuell funktionsnedsättning?
Kusinen har i.a.f. säkerligen bra mycket bättre läsförståelse än vad du har.
Prova att läsa igen och återkom. Fanns inget i inlägget du kommenterade som hävdade att Löfven är eller var rapp.
Men du gör säkert så gott du kan utifrån din förmåga. Dessvärre är förmågan begränsad.

Inte?
Vänligen kontrollera din egen meningsbyggnad och din egen förmåga till avstavning med mera, med mera i det inlägg jag kommenterade tidigare.

Däremot vill jag tacka dig för ditt fina exempel på hur obildad och obegåvad en S - anhängare är i dagens läge!

Tänk om Per-Albin läst ditt inlägg. Den gode landsfadern hade gråtit.

Hur som haver: även idag lyckades Steffe göra bort sig rejält. Han framstod som Merkels okunnige betjänt.

Jag skäms.
Senast redigerad av Haubits77B 2015-09-08 kl. 21:19. Anledning: Tillägg
Citera
2015-09-08, 22:58
Medlem
Citat:
Inte?
Vänligen kontrollera din egen meningsbyggnad och din egen förmåga till avstavning med mera, med mera i det inlägg jag kommenterade tidigare.

Det var inte jag som skrev det inlägget så hur ska jag kunna kolla min egen meningsuppbyggnad i det?
Du har inte många rätt du i din iver att blint kritisera och verka cool.

Citat:
Däremot vill jag tacka dig för ditt fina exempel på hur obildad och obegåvad en S - anhängare är i dagens läge!

Det framstår väl som aningen mer obegåvad att anta saker om någon som man inte känner till ett dugg om och som det dessutom visar sig att du har helt fel angående. Oslug vore en mild bedömning gällande dig.

Citat:
Tänk om Per-Albin läst ditt inlägg. Den gode landsfadern hade gråtit.

Det ter sig ju aningen osannolikt så jag lämnar det där hän.

Citat:
Hur som haver: även idag lyckades Steffe göra bort sig rejält. Han framstod som Merkels okunnige betjänt.

Det betyder ju inte att du behöver försöka överträffa honom?

Citat:
Jag skäms.

Det borde du göra också...
Senast redigerad av hex27 2015-09-08 kl. 23:07.
Citera
2015-09-09, 06:56
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Det var inte jag som skrev det inlägget så hur ska jag kunna kolla min egen meningsuppbyggnad i det?
Du har inte många rätt du i din iver att blint kritisera och verka cool.

Det framstår väl som aningen mer obegåvad att anta saker om någon som man inte känner till ett dugg om och som det dessutom visar sig att du har helt fel angående. Oslug vore en mild bedömning gällande dig.

Det ter sig ju aningen osannolikt så jag lämnar det där hän.

Det betyder ju inte att du behöver försöka överträffa honom?

Det borde du göra också...

Sluta tramsa.
Tål du inte sanningen om svetsaren Steffe så bör du nog läsa andra trådar än denna.
Det finns liksom inget positivt att skriva om denne man, bortsett då att han bjuder på det ena clown-framträdandet efter det andra.

Åter till Steffe:
Vid presskonferensen med Merkel i går såg Steffe helt förvirrad ut. Såg ut som att han trodde det hela var en livdjursauktion.
Hur länge ska en såhär inkompetent person få hålla på?
Citera
2015-09-09, 11:19
Medlem
Gick inte Stefan Löven till val på att minska klyftorna i sam hället ?
2/3 samhället sitter tryggt med god utbildning bostad och bra jobb.
den övriga 1/3 har det knapert ,arbetslösa sjuka lågutbildade, ensamstånde med barn mm.
de får nu slåss om brödsmulorna när 100 000 nytillkomna till landet behöver allt.
Vårt socialsystem är inte dimensionerat för detta. Så på vilken sida står ni på Stefan Löven
och Jonas Sjöstedt där ni hukar bakom gardinerna i Sagerska Palatset och på Östermalm.

Media verkar ha hakat upp sig på det fina mottagandet de 30 tal asylsökande som kom till
Centralen igår fick och det var väl trevligt. saft och bullar täcken och vatten. Det var medias endaste endaste nyhet igår . En kuriosa i sammanhanget var att kreti och pleti passade visst på att förse sig
ochså. Vad som inte nämns är att IkEA och Investor har skänkt miljardbelopp till UNHCR till hjälp
åt de miljoner människor i Flyktinglägren i närområdet. De har blicken riktad över sandlådekanten
och vet var pengarna gör mest nytta och därmed räddar flest människor.
Citera
2015-09-09, 14:22
Moderator
Unitys avatar
Löfven visar sin stora skicklighet som förhandlare, något han har hyllats för efter sin tid som fackpamp.

http://www.svd.se/lofvens-kravlista-till-merkel-var--merkels-egen
Citat:
Under stort medieintresse presenterade regeringen i måndags den kravlista som statsminister Stefan Löfven skulle ha med sig till mötet med Tysklands Angela Merkel. "Sveriges tio ståndpunkter för att reformera EU:s flyktingpolitik" heter dokumentet på regeringens hemsida.

[...]

"Det enda som Stefan Löfven egentligen tillfört som punkt är att öka EU's mottagande av kvotflyktingar från de diskuterade, men ej lösta, 20 000 till 100 000" konstaterar Westerholm.

Kanske är det då inte så konstigt, det som Aftonbladets ledarsida försöker beskriva som en triumf för Löfven, att Merkel "gav sitt gillande" till listan. Den var alltså i princip – hennes?
Citera
2015-09-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Sluta tramsa.
Tål du inte sanningen om svetsaren Steffe så bör du nog läsa andra trådar än denna.
Det finns liksom inget positivt att skriva om denne man, bortsett då att han bjuder på det ena clown-framträdandet efter det andra.

Åter till Steffe:
Vid presskonferensen med Merkel i går såg Steffe helt förvirrad ut. Såg ut som att han trodde det hela var en livdjursauktion.
Hur länge ska en såhär inkompetent person få hålla på?

Sluta tramsa själv.
Jag förbehåller mig rätten att själv bilda mig en uppfattning om folk och det gäller också i fallet Löfven.
Att som du, tro att man sitter inne med någon sorts sanning, är ju bara ännu ett tecken på hur trångsynt och inskränkt din lilla värld är.
Ifall man ska kritisera statsministrar och folks inlägg här hjälper det ju ifall man själv visar någon typ av intelligens. Eller att man i.a.f. har en uns av aning om vad det är man raljerar om. Annars blir det bara patetiskt av typen en idiot kritiserar en obegåvad eller en blind leder en blind.
Jag skulle inte vilja gå så långt som att kalla dig clown, då de ibland kan vara lustiga.
Pajas är nog mer passande....
Citera
2015-09-10, 22:17
Medlem
Stakeholders avatar
Kommer hans psyke stå pall för detta? Hela hans kroppspråk skriker ju att han inte vill vara med längre. Juholt-nivå i opinionen och ett Sverigedemokraterna som växer allt mer, oavsett vad han gör.

Han ser ju livrädd ut, både i verkligheten på Hisingen och när han får frågor av journalisterna. Han svamlar och stakar sej om vartannat.

Ska bli intressant att se honom spela landsfader när det blir en riktig kris, typ terrorbombning. Vad tror ni, pallar han trycket? Tveksamt tycker jag.
Citera
2015-09-10, 23:51
Medlem
Scott Danielss avatar
Ska inte karln upplåta sitt fritidshus i Örnsköldsvik till några ensamkommande "barn" i dessa bistra tider? Kan Finlands statsminister så kan väl Svetsarn inte vara sämre. För han vill väl inte framstå som rasist?
Citera
2015-09-11, 14:59
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Sluta tramsa själv.
Jag förbehåller mig rätten att själv bilda mig en uppfattning om folk och det gäller också i fallet Löfven.
Att som du, tro att man sitter inne med någon sorts sanning, är ju bara ännu ett tecken på hur trångsynt och inskränkt din lilla värld är.
Ifall man ska kritisera statsministrar och folks inlägg här hjälper det ju ifall man själv visar någon typ av intelligens. Eller att man i.a.f. har en uns av aning om vad det är man raljerar om. Annars blir det bara patetiskt av typen en idiot kritiserar en obegåvad eller en blind leder en blind.
Jag skulle inte vilja gå så långt som att kalla dig clown, då de ibland kan vara lustiga.
Pajas är nog mer passande....

Har du över huvud taget läst denna tråd?
Alla sunda människor är överens om att Steffe är helt inkompetent. En majoritet av alla inlägg i denna tråd spinner vidare på denna sanning.

Sedan finns det en klick skribenter, såsom du, som inte kan förstå vilken inkompetensnivå Steffe ligger på.

Dock kan jag ge dig det att du är ganska underhållande.

Fråga: är du måhända släkt med mannen som kallades "Bagdad Bob"?
Senast redigerad av Haubits77B 2015-09-11 kl. 15:03. Anledning: T
Citera
2015-09-11, 15:06
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Kommer hans psyke stå pall för detta? Hela hans kroppspråk skriker ju att han inte vill vara med längre. Juholt-nivå i opinionen och ett Sverigedemokraterna som växer allt mer, oavsett vad han gör.

Han ser ju livrädd ut, både i verkligheten på Hisingen och när han får frågor av journalisterna. Han svamlar och stakar sej om vartannat.

Ska bli intressant att se honom spela landsfader när det blir en riktig kris, typ terrorbombning. Vad tror ni, pallar han trycket? Tveksamt tycker jag.

Ja, jag har länge ställt mig dessa frågor...

Jag tror att Steffe, med stöd av Sprit-Magda som "sköter" ekonomin faktiskt själva har tagit sina egna floskler som sanning. Nu sitter de i regeringsställning och inser att deras tankar från SSu-tiden inte överenstämmer med verkligheten.

Det är traghiskt.

Den ende som är nöjd är väl Jimmy Åkesson som tar över alla väljare som nyktrat till och lämnat svetsaren och alkiskärringen.
Citera
2015-09-11, 15:21
Medlem
6E303062s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cittra
Alternativet är alltså ett spelberoende psykfall.
Eller en psykopat till landsförrädare om man skall tro vissa.

Att komma med personangrepp hjälper inte. Den tidigare regeringens politik har havererat. Den nuvarande regeringen verkar inte kunna göra något åt det.

Ja, folk tar det tredje alternativet. De två andra är nu testade, och man vet nu att de inte fungerar.

Det känns som om Löfven helt sonika kommer att försöka rida ut stormen genom att slänga ur sig fel floskler. Kritiken av Danmark slog fel när Finland påpekade att Sverige gör samma sak som Danmark och Tyskland gör. Att Statsministern skulle kritisera Merkel är osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in