2015-09-09, 18:07
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Dybala, Morata och Cuadrado som trio känns alltför okonkreta i sina spelstil för att fungera bra tillsammans.
Okonkreta? Vad betyder det? Kan du några fler klyschor? Någon som stagnerat betänkligt?

Morata är en potentiell bomber och med en bättre teknik än Mandzukic. Däremot är det tveksamt att satsa på Morata framför Mandzukic med tanke på utköpsklausulen på spanjoren och att kroaten fick ett fyraårskontrakt med hög lön.

Hur som haver, det Juventus skriker efter är kreativitet. Därav att man inte har råd att bänka för många av de kreativa krafterna: Dybala, Cuadrado, Hernanes. Två av dessa måste spela.
Citera
2015-09-09, 19:20
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Okonkreta? Vad betyder det? Kan du några fler klyschor? Någon som stagnerat betänkligt?

Onödigt förolämpande svar.

Med okonkreta menar jag att jag upplever dessa spelare som inga man kan förlita sig på över 38 matcher i en trio. Inga direkta poängspelare direkt, om nu inte som du säger att Morata blir en bomber.

Men faktum är att tex förra säsongen så var det den enda säsongen Dybala levererat rent poängmässigt. Året innan gjorde han 5 mål i Serie B som startspelare om jag inte missminner mig.

Cuadrado behöver jag inte gå in på särskilt mycket, underbar spelare vid sina bästa stunder men tveksamt om han kan hålla Juventus-nivån.

Jag tycker Juve bör fortsätta med Mandzukic för att gradvis spela in de övriga istället för att sätta all press på spelare som i alla fall jag uppfattar som psykiskt sårbara.
Citera
2015-09-10, 15:10
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Känns som att hela Juventus-världen räknar med en trepoängare mot Chievo. Oroväckande uttalanden om att säsongen börjar nu, och så vidare. Det gör den inte alls. Den har börjat med två torsk.

Jag har börjat ifrågasätta huruvida Mandzukic ska vara självklar som starter. Hittills har jag inte sett något som borgar för det. Jag vill ha Dybala, Morata och Cuadrado där, och då blir det tufft att få in kroaten.

Morata - Mandzukic blir för stelt. Morata är kreativ men inte tillräckligt kreativ för att ha en boxspelare bredvid sig som Mandzukic är. Morata behöver en Tevez typ bredvid sig och det är precis vad Dybala är även om han inte är på samma nivå ännu.

Därför ser jag också helst att Morata - Dybala är de som startar i första hand om båda är friska eftersom Dybala är ren och skär kreativitet. Får då en stark spelare i Morata som inte är världsbäst på något utan är bra i boxen, bra på huvudet och ok kreativitet + En Dybala som är bäst på det kreativa.
Senast redigerad av Klopek 2015-09-10 kl. 15:18.
Citera
2015-09-10, 15:16
Medlem
Klopeks avatar
Ett urval av de offensiva som alltid minst 3st av dessa som bör starta enligt mig:

Morata
Dybala
Hernanes/Pereyra
Cuadrado

Dessa spelare är de med mest kreativitet framåt.

Vid ett 4-3-3 använder man Dybala, Morata och cuadrado längst fram. Däremot tror jag Mandzukic kommer som bäst tillrätta att spela i mitten mellan Dybala och cuadrado så det kan funka fint.
Vid ett 4-3-1-2 använder man Dybala och Morata längst fram. Hernanes eller Pereyra som trequartista. Med fördel ha Hernanes som trequartista och då ha Pereyra på bänken alt starta med pereyra på mitten ihop med Pogba och Marchisio beroende på motstånd. Svårare lag köra med Sturaro istället för Pereyra på mitten för att hålla defensiven på mitten, sämre lag köra mer offensivt och låta Pereyra starta.
Citera
2015-09-10, 20:41
Medlem
myskankans avatar
Avellinos anfall känns riktigt spännande. Trotta, Tavano på topp och Insigne, den yngre, som trequartista. Jag ska nog fortsätta titta lite extra på Avellino även i år. Tavano har rutinen och Insigne kreativiteten. Trotta kanske, kanske, kan bli Italiens nästa stora målskytt. Han har gjort det bra sen han flyttade hem ifrån England i Januari. Hittills denna säsong har han gjort två mål i coppan, innan dom åkte ut mot Palermo och ett mål i premiären mot Salernitana.
Salernitana vann dock den matchen rättvist med 3-1. Dom hade lite fler chanser och var framförallt mer effektiva. Det blev lite grinigt i slutet, men det ska det bli i en sånn här match.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cagliari hemma mot Crotone!

Jag ska på begravning hos en älskad släkting. Mina föräldrar är döda och min familj krymper... Ständigt... Endast de allra närmaste kvar.

Men imorgon, måndag så jävlar.

Synd att Sau inte satte skottet han hade lite innan målet han gjorde. Den nedtagningen var riktigt läcker.
Citera
2015-09-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det där gick molto bene! Beklagar sorgen, förresten. Cagliari ska väl klara av att ta sig upp till Serie A redan denna säsong?
Tack. Inför säsongen så sa man allmänt att Cagliari är Serie Bs motsvarighet till Juventus i Serie A. Fast Juventus inledning visar att det inte räcker med att vara favoriter, man måste fan besegra motståndaren på plan också.

Och mot Crotone så har jag förstått att det inte var så enkelt som siffrorna tyder på. Fram till 60:e minuten så ledde Cagliari endast med ett mål. Då fick Crotone en man utvisad och direkt efteråt gjorde Deiola så här:
https://www.youtube.com/watch?v=b_bXvYZ4Kqk

Så medan ganska många av talangerna var borta för landslagsspel,
Så presenterar sig Deiola på det viset. Han fyllde 20 år i augusti, och borde med tanke på insatsen i matchen mot Crotone vara aktuell för U21...

Sedan var såklart matchen slut. Men poängen är att man inte ska dra för stora växlar av att siffrorna rann iväg till 4-0. Men samtidigt har man gott om sparkapital i spelare som saknades.

Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
...
Synd att Sau inte satte skottet han hade lite innan målet han gjorde. Den nedtagningen var riktigt läcker.
Storari och Sau kommer att vara viktiga. Jag räknar med att de kommer att vara ledare och spela huvudroller, inte minst vid avgörande ögonblick. Storari har redan visat det då Cagliari gick vidare på straffar i Coppa Italia borta mot Trapani.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11048604_419751444895212_8324351144081885117_n.jpg ?oh=b0fe5ef45d573f12088050c806d6fda6&oe=566777BB
Senast redigerad av Brille68 2015-09-11 kl. 19:33. Anledning: snyggade till spoilern...
Citera
2015-09-11, 20:11
Medlem
Jag har arbetat hårt, och representerat hårt. Sov två timmar inatt, och har nu möjlighet att slappna av och återvänder därför till:
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Men brolle, köper inte riktigt det här med conti. Vore inte han om någon verkligen idealisk just nu för cagliari?
“In Italia non riesco a vedermi con altre maglie se non quella del Cagliari, quindi, in caso continuassi a giocare, lo farò solo all'estero”

“Ho sentito tanto la mancanza del campo, ma avevo sentito il momento di lasciare ed è stato giusto prendere quella decisione. L'ultima giornata non l'ho voluta giocare perché non me la son sentita, sapevo di aver già smesso e la retrocessione in Serie B mi ha distrutto. Quindi, ho preferito abbracciare e ringraziare il pubblico con un giro di campo. Mi hanno fatto sentire l'affetto in questi lunghi anni, non finirò mai di lodarli. Essere stato il capitano di questo popolo è un onore. Ho messo la faccia nei periodi di difficoltà, ma ho commesso anche qualche errore, che però commetterei di nuovo perché fatto per amore del Cagliari. Il momento più bello? Nel 2010, quando segnai al Napoli. Tutto lo stadio gridò il mio nome, non lo dimenticherò mai. Il rapporto con Zeman? Molte cose sono andate male, ma avrei potuto fare di più”.

“Non mi sposterò da Cagliari, io e la mia famiglia stiamo bene qui. Ora conseguirò il patentino di allenatore, poi si vedrà...”

“Ringrazio tutti i tifosi che mi sono stati vicini in questi 16 lunghi anni. E quelli che lo fanno ancora, perché la meraviglia di Cagliari è questa: sentire l’affetto della gente per strada. E poi ringrazio di cuore tutti quelli che mandano avanti la società e a cui spesso nessuno pensa: i fisioterapisti, i dottori e soprattutto i magazzinieri. Loro lavorano con il cuore e con la passione.”

http://www.blogcagliaricalcio1920.net/notizie/interviste/6023/conti--cagliari-scelta-di-vita-restero-per-sempre-qui-ma-il-club-non-mi-ha-piu-cercato

Jag håller såklart med zach. Nu och alltid. Självklart skulle il Capitano leda klubben tillbaka till Serie A. Och sedan avsluta med en gigantisk fest.
Citera
2015-09-11, 20:28
Medlem
Och på tal om zach och il Capitano!

Citat:
Ursprungligen postat av zach
0 spelade minuter för totti på 2 matcher. Roma vann mot juve? Sticazzi. NOLL SPELADE JÄVLA MINUTER FÖR TOTTI!!

Alla ikoners öde blir väl ungefär likadana. Slutet är ovärdigt. Dom enda som kringår det ödet är dom som drar till australien eller nåt sånt ställe för att klämma ur några sista kulor ur karriären och dom som slutar "för tidigt".

Totti har passerat zenit. Va länge sen. Men för 3(4?) matcher sen så visade han senast vad hans fot är kapabel till med 2 totti-assist. Men nu har vi dzeko. Och totti sitter där han sitter. Han är sannolikt den enda i världen som själv kan bestämma kontraktslängden men är övertygad om att det enda han tänker är att det räcker nu. Slutet kommer. Har jobbat med tanken i säkert 5 år. Har alltid velat han ska lägga av i tid, men samtidigt fasat över vad som ska hända den dagen. Jag menar seriöst, finns det någon här inne som känner till tiden innan totti? Finns det verkligen nån någonstans alls som levde innan han slog igenom? Nittonhundranittiotre. Ingen i någons u21-lag va ens påtänkt då. Det var då vi hade 3 kanaler här uppe. Va säkert svart-vitt med. Och vänstertrafik.

Min tid som romanista startade strax innan vm -90. Vi har under den perioden vunnit ett ligaguld och nån inhemsk cuptitel enbart vinnare bryr sig om. Helt seriöst så rycker jag på axlarna om det behöver dröja ett par år till för nästa titel. Och om det är till förmån för ett värdigt slut för idrottsvärldens största bandiera, so be it. Jag kan till och med ärligt säga att jag i så fall gladeligen välkomnar ytterligare ett tillkortakommande.

Solo la maglia. Grundtanken med uttrycket är för dem som inte har nån totti. Min önskan är att man visar en annan sida av det. Att lojalitet belönas. Att man nu belönar de som alltid agerat utefter uttrycket. Att bandiere som sätter tröjan först är värd allt. Inklusive en scudetto. För uppoffringens skull. Och för alla tottis i dagens och alla kommande primaveralag.

För när allt kommer omkring... vi pratar om losi, di bartolomei, giannini. Vi minns dom. Och inte minst hedrar dom. Men kan nån romanista på rak arm säga nåt om vår andra scudetto?

Totti finns fortfarande. Han är fan kapten för Roma. Vi pratar om en legendar som för alltid kommer att diskuteras. Han är störst i dagens Serie A. Buffon är en riktigt god tvåa, men Totti är unik.

Låt oss njuta av honom. Och låt oss hoppas att han får visa sitt värde på planen. Även jag inser såklart att han inte är lika bra nu som då han var bäst, men jag anser att han borde spela en viktig roll i Romas jakt på lo Scudetto. Inte bara som bandiera utan som en aktiv deltagare på plan.

Min son har såklart sett båda och har därmed fått köpa deras tröjor. Villkoret är att man inte köper en tröja utan att ha upplevt dem på riktigt...
Citera
2015-09-11, 20:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Vilka 11r vill ni se i milan derbyt? Lite efter hur man värvat i Inter denna sommar men verkar ha dykt upp "nya" namn.
Citera
2015-09-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vilka 11r vill ni se i milan derbyt? Lite efter hur man värvat i Inter denna sommar men verkar ha dykt upp "nya" namn.
Precis så. Skit i allt mitt nonsens nostalgiska skitsnack. Imorgon bör Juventus, Roma och Fiorentina ta tre poäng. Inga stora matcher, även om matchen mellan Fiorentina och Genoa kan bli riktigt bra.

Men på söndag! Då jävlar är det Inter mot Milan. Derby della Madonnina!

Två lag som kommer från misslyckanden men som nu satsar. Båda är med på tio-i-topp klubbar som investerat denna Mercato.
Citera
2015-09-11, 21:34
Medlem
På tal om Derbyt så kan detta vara världens bästa fotbollsfoto:
http://41.media.tumblr.com/222de83a18d76bfb1232c7410cab4792/tumblr_ml771zrnJ61sncywgo1_1280.jpg

Ge gärna bidrag som kan toppa...

PS
Någon som lätt och snabbt hittar fotot då Ibra står och tittar på Ronaldo? Passar ju fint in i sammanhanget
Senast redigerad av Brille68 2015-09-11 kl. 21:36.
Citera
2015-09-11, 21:38
Avslutad
Citat:
Precis så. Skit i allt mitt nonsens nostalgiska skitsnack.
Alltid läsvärt, men alltid lika svårt att fylla på med lika kvalitativt snack. Hatten av till er som har så fantastisk kunskap. Alltid lika uppskattat.
Citat:
På tal om Derbyt så kan detta vara världens bästa fotbollsfoto:
http://41.media.tumblr.com/222de83a18d76bfb1232c7410cab4792/tumblr_ml771zrnJ61sncywgo1_1280.jpg
Det finns nog ingenting som kan toppa det fotot. Helt jävla perfetto.

Citat:
PS
Någon som lätt och snabbt hittar fotot då Ibra står och tittar på Ronaldo? Passar ju fint in i sammanhanget
https://i.ytimg.com/vi/_POxtvAotTE/hqdefault.jpg

Kanske inte det bästa, men det hittade jag snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in