2015-09-11, 21:52
Medlem
zachs avatar
Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Förr var jag faktiskt rätt så svalt inställd gentemot Totti. Det där glamorösa passade aldrig på honom. Han är lite för mycket skogshuggar-Klas för att det ska funka. Anar en del satt ölen i fel strupe nu, men han heter inte Klas, och han har fan ingen skog heller så vitt jag vet, men liknelsen tar snarare fasta på det där jordnära, nästan bonniga, som både Klas och, FAKTISKT, Totti personifierar.
Men nu har det ballat ur fullständigt. Är som en 40-års kris de lux. Va fan i hela jävla helvete. Är ju som när valfri mor- eller farförälder börjat bli för gammal och man inser slutet till slut kommer.

Roma har i princip mest utlänningar av alla Serie A-klubbar. De Rossi drar nog till staterna snart, Florenzi är ju mysig men ingen kommer någonsin bli Totti. Kommer sannolikt ingen under min livstid bli. Men vad finns då kvar?

Kommer ihåg när det stundtals kändes som att Mexes och Chivu hade nån inofficiell tävling i vem som var mest romanista. Men båda drog. Är det sådana som ska fylla laget? Stranieri som påstår sig bry sig? Äh fy fan. Rometta. Ett lag fyllt av galningar. Ingen glamour, inga drömmar om världsherravälde. Men ett lag med romare.

Gräsänkling. Sitter och youtubar Totti över för många öl. Många aktioner jag älskar med honom. Här är 2 exempel. Fan om det här drivet fanns kvar i hans ben...

https://www.youtube.com/watch?v=91CUctvrmes
https://www.youtube.com/watch?v=QFF93T9c4aw (hoppa till 2:40)

Men nu är farten borta. Mazzone skulle nog behövas. Göra trequartista av honom sista säsongen. Som då skulle kunna bli till säsongerna. Hans blick för spelet och första-touch är omänsklig.
Citera
2015-09-11, 21:54
Medlem
zachs avatar
http://www.asromaultras.org/dicaniototti.html

Blev bara tvungen
Citera
2015-09-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Men nu är farten borta. Mazzone skulle nog behövas. Göra trequartista av honom sista säsongen. Som då skulle kunna bli till säsongerna. Hans blick för spelet och första-touch är omänsklig.
Questo! Precis jävla så. Det är så jag vill att Totti avslutar sin underbara karriär. Och inte bara avslutar utan förlänger. För hans spelsinne, blick, och teknik gör att han kan briljera på hög nivå länge...

Jag har tjatat om hur Baggio spelade i Mazzones Brescia. Han tog ett steg ned, och höjde tempot till det extrema genom att hela tiden spela med ett tillslag. Då han tidigare gjorde en man eller två och skapade ett läge så spelade han istället med ett tillslag hela tiden. Krävs såklart ett överlägset spelsinne och fantastisk teknik. Men jag vill se Totti upprepa detta. Naturligtvis på hans egna sätt. Personlighet!
Senast redigerad av Brille68 2015-09-11 kl. 22:29.
Citera
2015-09-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
...
https://i.ytimg.com/vi/_POxtvAotTE/hqdefault.jpg

Kanske inte det bästa, men det hittade jag snabbt.
Det är inte den normala Ibra-blicken, dvs fylld av förakt och kamp. Utan det är mer än respekt...

Ronaldo är en av de stora. Ibra är absolut en av de absolut största svenska spelarna genom tiderna. Fullständigt jävla lysande och som han dominerade då han spelade i Serie A. Vi lever i en fantastisk tid. Senast var under Gre-No-Li.... Och det var flera spelare samtidigt.

http://www.magliarossonera.it/protagonisti/img_giocG/gren32.jpg
http://www.magliarossonera.it/img195152/alb49_1952.jpg
Citera
2015-09-12, 11:01
Medlem
anteri17s avatar
Visst känns Fiorentina mot Genoa som en sprakande utmanar-kamp? Själv har jag stora förväntningar. Viola imponerade mot Milan, samt såg ut att gå mot en tung bortaseger senast mot Torino. Sedan rasar allt, försvarets svaghet röjdes ännu en gång från sitt dunkel. Ikväll möter man en Genoa-upplaga som är ännu mer lynnig än tidigare års lag. Om det nu är möjligt... Pandev kan göra 15 mål i Genoa, han kan göra 1. Vem fan vet? Vem är Nitcham, och hur ser Capel ut efter år under radarn? Just ikväll möter man ju också ett Viola, med Ilicic i en trequartistaroll, med en comebackande Rossi, och en Kalinic tillbaka i toppfotbollen. Det kommer bli galet.
Citera
2015-09-12, 11:15
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Visst känns Fiorentina mot Genoa som en sprakande utmanar-kamp? Själv har jag stora förväntningar. Viola imponerade mot Milan, samt såg ut att gå mot en tung bortaseger senast mot Torino. Sedan rasar allt, försvarets svaghet röjdes ännu en gång från sitt dunkel. Ikväll möter man en Genoa-upplaga som är ännu mer lynnig än tidigare års lag. Om det nu är möjligt... Pandev kan göra 15 mål i Genoa, han kan göra 1. Vem fan vet? Vem är Nitcham, och hur ser Capel ut efter år under radarn? Just ikväll möter man ju också ett Viola, med Ilicic i en trequartistaroll, med en comebackande Rossi, och en Kalinic tillbaka i toppfotbollen. Det kommer bli galet.
Inte alls faktiskt för min del. Fiorentinas dream team-era är över och innan jag blir exalterad över dem igen vill jag se lite resultat. Genoa känns inte alls. Nä det är många fler matcher som lockar mer den här helgen. Romas eviga kamp för scudettom mot ett lag jag aldrig sett, verona-torino där torino känns väldigt på g och sen milanoderbyt med inter som scudettoutmanare enligt mig och ett milan som spenderat över 1 miljard kr i sommar.
Citera
2015-09-12, 11:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Inte alls faktiskt för min del. Fiorentinas dream team-era är över och innan jag blir exalterad över dem igen vill jag se lite resultat. Genoa känns inte alls. Nä det är många fler matcher som lockar mer den här helgen. Romas eviga kamp för scudettom mot ett lag jag aldrig sett, verona-torino där torino känns väldigt på g och sen milanoderbyt med inter som scudettoutmanare enligt mig och ett milan som spenderat över 1 miljard kr i sommar.

Det är inte för att jag tror på något av lagen i någon speciell stor utsträckning. Matchen i sig tror jag blir fartfyllt offensiv, mellan två lag man inte riktigt vet var man har. För mig är det mer intressant än Romas match där bortalaget troligtvis tar en stabil seger trots stor rotation.

Och visst blir Hellas-Torino högintressant, det motsätter jag mig inte.

Jag är inte särskilt begeistrad av Milano-derbyt, vilket många andra är. De senaste åren har det varit usel fotboll på Meazza, och den enda skillnaden är väl att både Inter och Milan i år kommer spela en något bättre usel fotboll.
Citera
2015-09-12, 17:02
Medlem
Tittade på sky CALCIOs Diretta Gol. Ett kul och bra, om än något splittrat sätt att skapa sig en bild av Serie B.

Stort fokus såklart på Cagliari i diskussionerna inför matcherna. Bl a en lång intervju med Marco Sau och sedan diskuterades hur viktigt det är med bandieras.

Naturligtvis med denna låt i bakgrunden (förtydligande; jag föraktar rap):
https://www.youtube.com/watch?v=3q0eh5KB4WM

Även Comos Scuffet intervjuades. Nu är det dags att skaffa erfarenhet inför en förhoppningsvis lång och viktig karriär. Jag vill att han lyckas.

Tydligen vackert väder i hela Bel Paese....

Cagliaris startelva (4-3-1-2):
Storari; Balzano, Capuano, Salamon, Murru; Di Gennaro, Dessena, Deiola; Farias; Sau, Melchiorri

Marco Sau gjorde såklart mål. En tursam framspelning men kvalitetsavslutning av Sau.Och sedan kvittering av Ternana i fjärde och sista övertidsminuten. Nej, fan tio sekunder efter den fjärde och sista övertidsminuten! Vaffanculo!

Jag föredrar egentligen att följa en match. Efteråt så har man sett en mängd situationer, men har ingen riktig uppfattning om matcherna. Scuffet gjorde någon fin räddning och målet som han släppte in fanns det inget att göra något åt. Och såklart inte heller straffen som gav Livorno segern.

Spektakulärt när Morosini gör sitt andra mål och vänder matchen hemma för Brescia. Han ”firade” genom att falla ihop i kramper... Och direkt efter en riktigt snygg kvittering för Salernitana.

Crotone vände och vann i slutminuterna hemma mot Novara.

2015-09-12 15:00 Avellino-Modena 2 – 0
2015-09-12 15:00 Brescia-Salernitana 2 - 2
2015-09-12 15:00 Crotone-Novara 2 - 1
2015-09-12 15:00 Ternana-Cagliari 1 - 1
2015-09-12 15:00 Como-Livorno 1 - 2
2015-09-12 15:00 Vicenza-Bari 0 - 0
2015-09-12 15:00 Virtus Lanciano-Ascoli 2 - 0
2015-09-12 15:00 Virtus Entella-Cesena 2 - 1

Två matcher kvar för att fullborda andra omgången i Serie B och endast Livorno har sex poäng.
Citera
2015-09-12, 18:23
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Även Comos Scuffet intervjuades. Nu är det dags att skaffa erfarenhet inför en förhoppningsvis lång och viktig karriär. Jag vill att han lyckas.

Två f, jag hoppas också att han lyckas, i rätt klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
2015-09-12 15:00 Vicenza-Bari 0 - 0

Bari med 10 man igen. Många röda kort i årets Serie B. Vicenza pressade hårt och hade en boll inne, men det var offside.
Citera
2015-09-12, 18:34
Medlem
Cagliari spelade oavgjort borta mot Ternana (se tidigare inlägg). En positiv sak var att unge Deiola spelade från start.

Men Aru överglänser honom hemma i den lilla byn. Med all sannolikhet säkrade han segern i Vuelta idag.

https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-0/p261x260/10987412_421360091401014_3353201020584156581_n.jpg ?oh=a9008bac2e85af8933f57c62d0b4df76&oe=56AB286C&_ _gda__=1450046161_a90860fc9e3d549c71f31ce118631bb1

Men nu spelar fan Totti! Glory days

https://www.youtube.com/watch?v=6vQpW9XRiyM
Citera
2015-09-12, 22:22
Medlem
sebastian_s avatar
Tittar på atletico vs barca just nu efter romas match. Skillnaden är brutal. Det är rena genier, nästan övermänskligt bra. Ärligt talat är spelare som falque, dzeko och salah medelmåttor på den absoluta största scenen. Duktiga men inga som ens är på plats 25 på ballon d or. Som jag har skrivit någon gång innan, det är för få 9 och 10or i romas lag och framförallt annfallet. Truppen är bra stabil och kan briljera. Men mot messi,neymar och suarez är det ingenting. Tror på minst 2 måls vinst för barca på olimpico i veckan
Citera
2015-09-12, 22:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tittar på atletico vs barca just nu efter romas match. Skillnaden är brutal. Det är rena genier, nästan övermänskligt bra. Ärligt talat är spelare som falque, dzeko och salah medelmåttor på den absoluta största scenen. Duktiga men inga som ens är på plats 25 på ballon d or. Som jag har skrivit någon gång innan, det är för få 9 och 10or i romas lag och framförallt annfallet. Truppen är bra stabil och kan briljera. Men mot messi,neymar och suarez är det ingenting. Tror på minst 2 måls vinst för barca på olimpico i veckan
2 mål? 5-0 till Barca är väl mer troligt, helt ärligt. Lär kanske inte dra iväg så mycket men kvalitetsskillnaden är brutal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in