2015-09-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
9 månader för att få träffa en psykiater??

Man träffas vid några tillfällen.. sedan får man räkna med att "hela processen" tar gryyyymt lång tid..

Min arb givare har varit nära att kicka mig många ggr säkert.. men litat på mig att jag "har någonting på g som kan ge något vettigt"
Citera
2015-09-03, 20:03
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Man träffas vid några tillfällen.. sedan får man räkna med att "hela processen" tar gryyyymt lång tid..

Min arb givare har varit nära att kicka mig många ggr säkert.. men litat på mig att jag "har någonting på g som kan ge något vettigt"

Hur påverkar din mentala hälsa ditt arbete (Om det inte är för personligt)
Citera
2015-09-03, 20:11
Medlem
Citat:
Hur påverkar din mentala hälsa ditt arbete (Om det inte är för personligt)

Det beror lite på... Men jag har jobbat som undersköterska nu.. och isamband med jobb så har jag glömt patienter på toaletten samt glömt att klä av dem kläderna innan jag skulle lägga dem för natten tex.

Sjukligt uppenbara saker med andra ord som har gått snett eller som har "märkts av" på ett märkligt sätt.
Citera
2015-09-03, 20:53
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Det beror lite på... Men jag har jobbat som undersköterska nu.. och isamband med jobb så har jag glömt patienter på toaletten samt glömt att klä av dem kläderna innan jag skulle lägga dem för natten tex.

Sjukligt uppenbara saker med andra ord som har gått snett eller som har "märkts av" på ett märkligt sätt.

Låter inte som om det är ADHD-relaterat ?
Citera
2015-09-03, 21:01
Medlem
Citat:

Nej det är mera ADD.. att jag fick "black- outs" typ på det som jag verkligen skulle göra typ. (kom i tankar på någonting helt annat än vad jag skulle och var där för att göra)

Bara några exempel på saker som jag varit med om och upplevt.
Senast redigerad av joffen87 2015-09-03 kl. 21:06.
Citera
2015-09-03, 21:11
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Nej det är mera ADD.. att jag fick "black- outs" typ på det som jag verkligen skulle göra typ. (kom i tankar på någonting helt annat än vad jag skulle och var där för att göra)

Bara några exempel på saker som jag varit med om och upplevt.

ADD är det damp eller?
Citera
2015-09-03, 21:13
Medlem
Citat:
ADD är det damp eller?

Nej ADHD är ju att du är överaktiv. ADD är att du är för passiv och FÖR lugn, tankspridd, svårt att ta instruktioner och få instruktioner att gå in i skallen med dem du snackar med. typ. Jag kunde säga ja till en kollega men sedan blev det inte utfört typ. Man glömmer av saker "på vägen" osv.
Citera
2015-09-04, 21:37
Medlem
Citat:
Nej ADHD är ju att du är överaktiv. ADD är att du är för passiv och FÖR lugn, tankspridd, svårt att ta instruktioner och få instruktioner att gå in i skallen med dem du snackar med. typ. Jag kunde säga ja till en kollega men sedan blev det inte utfört typ. Man glömmer av saker "på vägen" osv.

får du ritalin eller concerta eller nåt sånt?
Citera
2015-09-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
får du ritalin eller concerta eller nåt sånt?

d ska prova ut medicin på mig.
Citera
2015-09-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Är det kört med venlafaxin, strattera och voxra också?

Jaha redan gått 10mån utan nånting som har hjälpt. Venlafaxin testa jag bara en gång, fick sån sjuk konstig känsla i magen, kändes inte alls bra...så vem vet den hade kanske hjälpt om man hade stått ut me den i 3-4veckor. Sertalin åt jag i 3-4 veckor ingen skillnad ingen biverkningar. Strattera har jag ej testat hört för mycke dåligt om den.

Får ta upp voxra vid nästa läkarbesök.
Citera
2015-09-10, 13:49
Medlem
glasses123s avatar
Citat:
Låter verkligen som något annat faktiskt.
Citera
2015-09-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glasses123
Låter verkligen som något annat faktiskt.

Japp ADD har dem konstaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in