Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Tycker du 8 minuter efter jobbet är lång tid? Starta upp mobilen och kolla runt på nätet?
Bästa stunden, själv tar jag ett djupt andetag ute i luften och njuter av att vara frisläppt. Har ingen direkt brådska just då om jag inte ska passa en tid.
Annars kan han ha vevat i armarna för att få till ett samtal på andra sidan vägen - det tar väl en stund att begripa vad han vill (viss språkförbistring). Kanske kände hon igen honom och han tolkades som ofarlig?
Att han nekar till att ha sett henne får väl tas med en nypa salt...
Det där är ju ett av problemen. Tre lördagar har han haft en naturlig anledning att se henne om han nu överhuvudtaget jobbade där då med taket eller annat.
Det finns inga uppgifter på att han varit i cafeet då Lisa arbetat där.
Återstår tre söndagar då han osynligt smygit omkring cafeet och trånat efter unga flickor och då smidet sina planer samtidigt som hans fru och bror slappat hemma.
Så då är den senaste hypotesen i tråden då följande.
Baserat på hans facebook så är han då en ulv i fårakläder. Gillar underkläder, att sminka dockor, sexistiska skämt osv. Har inte tid att gå igenom alla hans "likes" och annat på facebook för att själv se omfattningen eller vad han gillar i övrigt. Annars så är grabbar i byggbranschen, gruvindustri, åkeri och skogsektor ganska grova i sin syn på kvinnor och då framför allt i öststater.
Hur som helst, han skulle då ha planerat att kidnappa en flicka för att ha som sexleksak i en manskapsbod ett stenkast från Mantorp. En liten kort promenad från hans hem, bror och fru. Instoppad i en liten låda, ett mål om dagen, blöja och annat då får man anta.
Denna söndag ser han att en av flickorna blir ensam kvar och skrider till verket, tar och stoppar henne bagageluckan och åker därifrån med illfart till Mantorp och boden. Där tejpar och donar MGM för att en stund senare åka därifrån för att sprida ut lite tillhörigheter här och där nära sitt hem. Efter det, hem till fru och bror för att åka och handla lite mat till middag på kvällskvisten. Lisas pappa knackar på den kvällen och frågar efter sin dotter som försvunnit, vi vet inget, säger den som öppnat för pappan och familjen går senare och lägger sig.
Dagen efter till MGM stora förtret ser AJ en handske i ladan där han kallat till stormöte nära ev. brottsplats. Han pekar med hela handen och en av bröderna plockar upp den lilla handsken och lämnar över den till godsherren. AJ tar den och går med vördnad till polisen med den. Hur kom den dit? tänker MGM men skit samma, ingen kommer att lista ut hans mästerplan tycker han.
Det blir ett enormt pådrag under några dagar och MGM med familj styker omkring och studerar MP och polis som snokar runt, att ligga lågt ligger inte i MGM:s natur. Det kan vara så att dom tillsammans söker efter dom tillhörigheter som kastats tidigare (övriga gör sig här skyldiga till medhjälp). Polis och MP finner några av Lisas kastade tillhörigheter men MGM tycker inte att det finns någon anledning till panik, ingen kommer att lista ut hans mästerplan.
När söket till slut når Mantorp står där MGM med bror och uppträder extra uppseendeväckande. Dom blir tydligen förbannade då MP snokar omkring på en av deras arbetsplatser och vill inte ha dom nära den lilla boden då får man anta. MP kontaktar polis som senare tar in dom på förhör och griper dom senare då Lisas kropp hittas. Många poliser blir tydligen uppröda över fyndet av någon ännu okänd anledning.
Åklagaren basunerar ut efter några veckor att MGM:s dna är funnet på Lisas tillhörigheter, lite blod till och med. Var och viket sammanhang framgår inte men fallet är klappat och klart, åtal är att vänta snart. Litauern är en facebooksnusk, hans dna finns tydligen överallt och han kommer att dömas för det och lite till (kanske t.o.m mord), åtminstone i tingsrätt får man anta nu när nämdemän är bearbetade.
Nåja, en hypotes så god som alla andra i tråden. MGM måste genomgå en IQ test i alla fall, jag måste få veta! Hur har han kunnat verka som en snickare om ovan hypotes stämmer övergår mitt förstånd. Låt gå då för att han blivit förtrollad av den fagra Lisa som han knappt sett mer än några sekunder och tappat allt förstånd.
Den här lilla sammanfattningen är baserad på det senaste tjafset om NB:s facebook och att han då skulle vara en ulv i fårakläder. Jag antar att det kommer att reta en del så jag ber om ursäkt i förväg.
Jag tycker det är mycket möjligt att han kan vara gärningsman, det är troligt att han fälls i tingsrätt men man undrar hur det kommer att sluta i hovrätt. Jag tycker också att det borde vara sunt i detta fall att titta på andra scenarion och eventuella gärningsmän, vilket en del här gör.