2015-09-08, 23:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Den som inte drällt dna överallt borde ju passa sämre?
Har inte alla drällt DNA på sin arbetsplats?
2015-09-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har inte alla drällt DNA på sin arbetsplats?

Nej.
2015-09-08, 23:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ursäkta men DNA på hennes tillhörigheter, borde man inte ha hittat Lisas DNA någonstans på MGM eller på hans tillhörigheter . Hon hittas mördad på en plats som är MGM arbetsplats, där han spottar röker pissar dagligen och förmodligen snyter sig i gräset och drar sina grova nariga händer på allt som finns. Hon visar sig vara mördad på ett annat ställe som med all säkerhet är ladan , förflyttad och buren och gömd. Var är Lisas DNA på honom eller på hans prylar ??
Jo, hennes DNA bör finnas i något av de fordon han förfogade över, men DNA på en man som duschat i nästen en vecka går knappast att hitta.
2015-09-08, 23:40
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är "konstigt" att NB skulle ha kunnat gjort detta.
Jag sa att det kan inträffa konstiga saker, som med tex Akilleh. Allt är inte planlagt i detalj.
Citat:
Men i er iver att hitta ett motiv för NB så spekulerar ni stort.
Ja, som jag sa tidigare idag, tycker jag att detta är det mest meningsfulla, med tanke på vad som kommit fram.
Citat:
Tänk om någon annan är GM?
Och jag sa även att jag inte tycker den typen av osannolika alternativteorier är värda att ödsla tid på.
2015-09-08, 23:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Nej.
NB har gjort det iaf.
2015-09-08, 23:42
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Tror inte Lisa var uppfostrad med att ge örfilar, snarare verbala angrepp, dvs brist på respekt enligt GM. Brist på respekt från en ung tjej kan kanske väcka raseri. Speciellt om han trodde sig vara attraktiv.
Ja, visst kan man även tänka sig det.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
någon sorts kriminalitet som Lisa såg och kände sig tvungen att göra något åt. Men vad?
Detta tror jag mindre på. Det var inte rätt tidpunkt för inbrott och skulle någon flytta stöldgods, hade det kunnat göras när hon åkt iväg.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-09-08 kl. 23:52.
2015-09-08, 23:43
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursäkta men DNA på hennes tillhörigheter, borde man inte ha hittat Lisas DNA någonstans på MGM eller på hans tillhörigheter . Hon hittas mördad på en plats som är MGM arbetsplats, där han spottar röker pissar dagligen och förmodligen snyter sig i gräset och drar sina grova nariga händer på allt som finns. Hon visar sig vara mördad på ett annat ställe som med all säkerhet är ladan , förflyttad och buren och gömd. Var är Lisas DNA på honom eller på hans prylar ??
Bra fråga.
2015-09-08, 23:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Jag har skrivit det förut men jag skriver det igen.

Om man inte har någon känsla för sannolikhet så kan man naturligtvis hävda att var än BO hittats så kan MGM ha spottat, onanerat, blött, svettats, kliat sig så hudflagor ramlat av, kräkts av magsjuka nån dag, pissat, bajsat mm. Så vilken DNA man än hittar kan det förklaras av NB: s naturliga beteenden på plats.

Var kan DNA hittas för att övertyga dig?
2015-09-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Bra fråga.

Hur bra är den frågan egentligen?Han hade ju flera dagar på sig att tex tvätta kläder osv...
2015-09-08, 23:49
Medlem
Om DNA för er som inte kan så mycket om DNA än.
http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-analyser/
2015-09-08, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vadå?
Du lägger ut en massa länkar och påstår att NB gillat dessa.
Var har du sett det?
Länka hellre till nåt som bevisar att han skulle gilla detta.
Det är hans egna "gilla"-länkar på fb + en videokanal han prenumererar på. Han har väl knappast hänvisning till siter han inte gillar, eller tittar på video han inte har intresse av? - Det genomgående temat är unga och docksöta tjejer och allt vad därtill hör inkl. (under)kläder och annan rekvisita.
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vem fan gillar inte det här f ö?!
https://www.facebook.com/Fashion2Get.lt
Gillar du det här också:
https://www.youtube.com/watch?v=_ANpNqKE2pE
...och vad kan få en 35-årig man få ut av en sådant innehåll? - Har han stannat i sin utveckling, eller..?
2015-09-08, 23:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Har hon haft hjälmen i handen så är det väl rent reflexmässigt möjligt att hon använt sej av just denna.

Håller med. Det kan hon ha gjort reflexmässigt. Och då blev han förbannad. Och tog överhand, även om hon kämpade väl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in