2015-09-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Utan att veta alla förutsättningar, kan man generellt säga att det måste finnas något konkret att gå på för att fatta lagstadgad misstanke.
(OT = därav uppkomst av tex bevisprovokation)
Nu blev det uppenbarligen inget konkret förrän konfrontationen mellan MGM och MPS skedde, och konfrontationen kan ju vara intetsägande i sig, men i kombination med att polisen haft ögonen på MGM under veckan så uppstod legitim anledning att vidarekontrollera.
Konfrontationen kan också vara av det tydligare slaget, tex handlat om fyndet/platsen i sig, och då blir det än mer uppenbart..

Mobildelar/fodral fick förtur i NFC vill jag minnas, och att säkra DNA går på ensiffriga timmar under bra förutsättningar.
Men vi vet inte om DNA-bekräftelse erhölls genom då främst mobildisplay-delar (fodralet - sannolikt lättare att identifiera)

Åklagare A.O´s radiointervju ihop med möjliga tveksamheter kring tidig DNA-säkring gör att det är mest troligt att hennes mobiltelefon hittades på Fredagen.

Fick dom förtur? Enligt Fredman på fredagen hade dom inte fått någon gräddfil.
2015-09-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ja,ja men i Storbritannien , tex är det INTE möjligt att isolera den häktade av utredningsskäl
/--/

Tror den skilda värderingen av omedelbarhetsprincipen till stor del spelar in; här är den en, på gott o ont, helig ko, inom 'anglosaxisk juridik' bedöms den som mindre betydande.
Alltså: när den misstänkte i Storbrit har signerat sitt 'statement' så kan hen bli fri att gå tills det blir dags för huf. Det den åtalade då, ev, framför som ej uppgetts tidigare tar man inte så mkt hänsyn till. Incitamentet till att hålla någon i häkte (med restriktioner) blir då inte lika starkt.
2015-09-10, 11:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tycker du 8 minuter efter jobbet är lång tid? Starta upp mobilen och kolla runt på nätet?
Bästa stunden, själv tar jag ett djupt andetag ute i luften och njuter av att vara frisläppt. Har ingen direkt brådska just då om jag inte ska passa en tid.

Annars kan han ha vevat i armarna för att få till ett samtal på andra sidan vägen - det tar väl en stund att begripa vad han vill (viss språkförbistring). Kanske kände hon igen honom och han tolkades som ofarlig?

Att han nekar till att ha sett henne får väl tas med en nypa salt...
Nej, jag tycker åtta minuter att gå från kaféentrén till gaveln är lång tid.

Det låter inte välplanerat, att stå och vifta med armarna till allmänt beskådande och hoppas på att Lisa ser honom.

Jag behöver inte ta med en nypa salt att han nekar, däremot nekandet är jag mer tveksam till om det är sant.
2015-09-10, 11:21
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Vad har Ni övriga för kommentar till det här inlägget?

En ordbajsare med stort intresse för Bondage verkar det som tycker jag!
2015-09-10, 11:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Fick dom förtur? Enligt Fredman på fredagen hade dom inte fått någon gräddfil.

Det har sagts lite olika, och jag vet att även Fuxborg iaf lite halvt dementerat det där med förtur.

Men så finns detta.. 10/6 som på sin höjd kan tolkas som en förmaning(?) eller påtryckning, eller helt enkelt bara irrelevant.
http://www.expressen.se/gt/kodnamnet-hjalper-polisen-att-hitta-lisa/

I vilket fall är det inte troligt att det blev någon matchning under den aktuella veckan, eftersom MGM då borde plockats in tidigare, och/eller under andra förutsättningar.
Senast redigerad av rotesau 2015-09-10 kl. 12:16.
2015-09-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Silbersky medverkade i ett aftonmedia-inslag som berör fallet i sig, dock talar Leif i generella meningar. En god gissning är att vi hade fått rubriker om han i någon grad blivit tillfrågad/indragen i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En av de mera skämtsamma beskrivningarna av Sillen och hans fall är att "när man kallar på Sillen är man skyldig som synden". Det stämmer väl inte riktigt så väl som vi elaka vill, men det ligger något i saken.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6220086

Tydligen så har advokat Silbersky åtagit sig försvaret av den man som sitter häktad för dubbelmorden i Norrahammar och Hökensås sedan den mannen begärt byte av försvarare.
2015-09-10, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Andra letar efter brudar: unga, smala, läckra... lättklädda:
http://vk.com/id235838994
Jovars han verkar ha en period av aktivitet med nyregistrerade konton, kanske en ny vän från england hjälpte till med intressen vilket senare inte verkar ha hållit sig fast.

utan ser mer ut som ett utanpåverk
http://nerux28.33bru.com/
I varje fall så ser det ut som tomma konton utan någon direkt aktivitet, för den som tittar utanför.
2015-09-10, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Det låter inte välplanerat, att stå och vifta med armarna till allmänt beskådande och hoppas på att Lisa ser honom.

Jag behöver inte ta med en nypa salt att han nekar, däremot nekandet är jag mer tveksam till om det är sant.

Kan hon stått och pratat med kollegorna en stund innan de åkte?

Varför kollade du upp vad Lisas kollegor och deras familjer har för bilar? Var inte den svarta bilen AJ:s?
2015-09-10, 12:03
Medlem
8 minuter är väl ingen lång tid? Hon kan ha pratat i mobiltelefonen med någon kompis före hon skickade sms till sin pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Kan hon stått och pratat med kollegorna en stund innan de åkte?

Varför kollade du upp vad Lisas kollegor och deras familjer har för bilar? Var inte den svarta bilen AJ:s?
2015-09-10, 12:06
Bannlyst
Citat:
8 minuter är väl ingen lång tid? Hon kan ha pratat i mobiltelefonen med någon kompis före hon skickade sms till sin pappa.

Du frågar fel person. Jag har aldrig påstått att 8 minuter är en lång tid. Jag tror hon snackade med arbetskamraterna. Möjligen när de satt i en svart SUV. Fråga xenia istället.
2015-09-10, 12:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Vadå gå i 8 minuter? Läser du inte vad som skrivs?
Jag skrev att hon går till gaveln och STÅR där och kollar mobilen.

Ingenting har varit "till allmänt beskådande".. verkar väl inte vara nån som bevittnat scenariot.
2015-09-10, 12:35
Bannlyst
Citat:
Vad har Ni övriga för kommentar till det här inlägget?
Några av bilderna verkar bara förekomma hos http://urbotainskrankthet.spotlife.se så visst verkar lite poetisk inspiration ha hämtats därifrån. Det är väl bara att söka på "Blomberg Martorp" och se vad som hamnar överst. Så det kanske inte var så konstigt.

Eventuellt Kanske är platsen vald med tanke på att GM visste att den tidigare platsen där aktivitet ägt rum antagligen var det gula mellanhuset, skulle fyllas med personal redan på måndag morgon. Och det kräver ett visst insikt i perspektiv

Jag är dock mer fascinerad över mammans uppgifter om att bröderna befunnit i någon maskinhall utan att kunna förklara varför ungefär 100 meter från den plats där kroppen av en 17 årig flicka senare återfanns.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/tag/mordmisstankt-lisa-holm/

Det kräver insikt i exakt vart maskinhallen låg och Exakt vart kroppen låg. Att försöka ge någon alibi för den exakta tidpunkten då lisa senast sågs vid liv 18.15 kräver också en väldigt exakt precision. Det kräver en viss densitet av gravitation och det blir tungt

Vad vill hon säga och vad säger hon? Mammutten, lite betad är säden i kvicksilvret ändå, bortom alphacurls lockelse och mening. Så visst kan det vara ned-tempererat uti atomistisk rörelsestatistik efter en överhettning och något sådant kan självfallet åstadkommas medels en cool frysbox. Vilken kan kräva sin wire och sin ampere efter en sin egna impedans.

Hoover sated sir Pent
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-09-10 kl. 12:56. Anledning: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/tag/mordmisstankt-lisa-holm/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in