2015-09-10, 10:58
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Sakta men säkert i riktning 25% för SD när då i Inzio? Julafton... Regeringen minskar 1,5% och är i princip DÖ-D. Uppgången för SD kommer att gnaga långt in i benmärgen på Löfven och 7k. Folkets vilja blir allt tydligare.
Senast redigerad av Frk.Lindholm 2015-09-10 kl. 11:10.
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
13 procent av alla röstberättigade svenskar motsvarar alltså drygt 950 000 väljare. Ja, ogreppbart tycker jag är ett passande ordval.

SD har ökat med 3,1 %-enheter bland röstberättigade svenskar, men i sig har SD ökat med 13% på en månad.
Medlem
Det här med gruppbeteende i slutna sällskap är högst intressant och drabbar inte alls bara svensk Twitterati.

Inför presidentvalet i USA nu senast lyckades republikanerna lura sig själva att tro att Mitt Romney låg riktigt bra till trots att absolut ingenting tydde på det. Man gjorde urval av OUs och pratade ned andra i konspiratoriska ordalag. Man vantolkade attitydundeersökningar osv.

Precis som i Sverige.

En fördel med det anonyma Flashback är att åsikter stöts och blöts i en veritabel köttkvarn.
2015-09-10, 10:59
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det är förståeligt att man tror på en liten nedgång när massmedia går ut för fullt i en ny attack mot SD och med en flyktingkris i ryggen och bild på litet barn som dött i resan. Jag tvivlade inte på att SD skulle fortsätta öka. Lögnerna och den felaktiga politiken är alldeles för uppenbar. Det är kejsaren utan kläder och massmedia som försöker lura oss att kejsaren är inte naken.

När Åkesson säger att bästa hjälpen sker i närområdet talar det till förnuftet och ÄR en lösning på väldigt många problem för alla parter. Med hjälp i närområdet talas det mest om flyktingläger som är ordentligt finansierade, men jag menar att det också inkluderar militära insatser för att skapa trygghet och undvika flyktingströmmar överhuvudtaget.

SD kommer troligen att öka nåt enormt även framöver. Det är en folkprotest nu och jag tror att SD kommer att snabbt klättra uppemot 35-40% om pk-politikerna/massmedia fortsätter som de gör.

Grejen är ju att media länge haft ståndpunkten att "det pågår ingen massinvandring".

Helt plötsligt ändrar man det till att "Nu sker en ofantlig massinvandring - öppna gränsen helt" - trots att i princip inget har förändrats.

Vilket narrativ passar egentligen SD bäst?
Nog för att man både osmakligt och helt osakligt försöker häfta ett barnlik på partiet SD, men att förmedla hur det pågår en ohämmad massinvandring till Europa som man dessutom vill ska öka till varje pris - det borde egentligen bara kunna ge ett resultat.

Får se hur pass stark Bradley-effekten blir i telefonintervjuerna, tror fortfarande på en nedgång i dessa.
Senast redigerad av Oformad 2015-09-10 kl. 11:02.
Medlem
BaraBiffens avatar
Om SD fick runt 30% på sina ställen förra valet så skulle jag gärna vilja veta hur SD ligger till på dessa ställen nu när sd ligger uppåt 26% nationellt.
Varje familj måste ju ha minst en eller två SDare i familjen på dessa orter.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
SD har ökat med 3,1 %-enheter bland röstberättigade svenskar, men i sig har SD ökat med 13% på en månad.

Jag ber om ursäkt i stridens hetta. Har inte ens hunnit få i mig morgonkaffet.
2015-09-10, 11:01
Medlem
RettaVisans avatar
Nu vill jag läsa litet reaktioner från motståndsrörelsen. Saknar Kwitter och skit, ni som har orkar ni citera litet av panik-gråten?
2015-09-10, 11:03
Medlem
MonaSvisas avatar
Jaha då får vi återigen kvitto på att medias strategi att hålla kvar "debatten" om invandringen gynnar SD.
Det här är ett rejält kvitto på att folket har vaknat. Det är idag väldigt få som köper det msm skriver utan att söka alternativa fakta. Detta gynnar givetvis SD då deras beskrivning av verkligheten stämmer överens med vad svenska folket dagligen ser och begrundar.
Var också intressant på radio P4 igår då godhetsnarkomanerna stod vid centralen och inväntade "flyktingarna" och en person fick frågan hur många som kommit, svaret blev "6 stycken" idag.
Senaste veckan har ju bara varit en upprepning av AB:s tidigare "vi gillar olika" (jag bor lika) Helins kampanj med ett annat namn "Flyktingkatastrofen".
Jag kan inte fatta hur enfadliga msm och deras godhetsmaffia agerar. Har ingenting gått in när dom under alla dessa år kör samma chickenrace mot SD som inte fungerar överhuvudtaget.
Kan det vara så att msm vill att SD ökar trots att dom ger sken av motsatsen?
Dom som jobbar där har väl också äldre som behöver omsorg och vård eller?
2015-09-10, 11:03
Medlem
Vitgardistens avatar
Hur tillförlitlig är mätningen? Brukar Sentio träffa rätt eller?
2015-09-10, 11:04
Avslutad
23 rekord i rad nu. 30 rekord i rad och en uppgång till 30 % i något institut hade varit vackert. Sentio börjar närma sig.
2015-09-10, 11:05
Medlem
Månsans avatar
Unibets odds för SD att bli största parti 2018 tokrasar nu. Många som insett att där finns det säkra pengar att tjäna.

Nere i 2 ggr pengarna för SD nu ( M som största parti ger 3 ggr pengarna, sossarna 1,8 ggr, Folkpartiet 1000 ggr).
2015-09-10, 11:06
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardisten
Hur tillförlitlig är mätningen? Brukar Sentio träffa rätt eller?
http://status.st/
https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit
kolla själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in