Citat:
Ursprungligen postat av
Tagganer
Verkar som om jag hade käpprätt fel i min analys att Sd skulle drabbas av en avbruten ökning pga den hemska drunkningsbilden. Uppenbarligen underskattade jag folkets motståndskraft mot propaganda.
26,5%!!! Helt galet
Näst största block räknat i antal mandat före nyår?
Det är förståeligt att man tror på en liten nedgång när massmedia går ut för fullt i en ny attack mot SD och med en flyktingkris i ryggen och bild på litet barn som dött i resan. Jag tvivlade inte på att SD skulle fortsätta öka. Lögnerna och den felaktiga politiken är alldeles för uppenbar. Det är kejsaren utan kläder och massmedia som försöker lura oss att kejsaren är inte naken.
När Åkesson säger att bästa hjälpen sker i närområdet talar det till förnuftet och ÄR en lösning på väldigt många problem för alla parter. Med hjälp i närområdet talas det mest om flyktingläger som är ordentligt finansierade, men jag menar att det också inkluderar militära insatser för att skapa trygghet och undvika flyktingströmmar överhuvudtaget.
SD kommer troligen att öka nåt enormt även framöver. Det är en folkprotest nu och jag tror att SD kommer att snabbt klättra uppemot 35-40% om pk-politikerna/massmedia fortsätter som de gör.