2015-09-10, 10:50
Medlem
buttnutters avatar
Det mest tragiska är att denna nyhet kommer att tystas i de stora medierna.
2015-09-10, 10:50
Medlem
Oformads avatar
Media lär väl förresten spinna vidare i all oändlighet på det där med att webbpaneler skulle ha ett större metodfel för att mäta SD än vad telefonintervjuer har.

Bara det att det fortfarande inte finns några egentliga argument för att så skulle vara fallet...

Så media kommer att fortsätta förmedla att dessa paneler "anses oseriösa" med hänvisning till att media anser att dessa paneler är "oseriösa".
Att bygga sin egen verklighet - det är vad media är bäst på.
2015-09-10, 10:51
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
SENTIO 26,5% All time high!

http://nyheteridag.se/efter-flyktingkrisen-sd-storsta-parti-med-hogsta-noteringen-nagonsin/

Citat:
Vänsterpartiet 4,9 (7,5)
Socialdemokraterna 24,1 (23,5)
Miljöpartiet 6,7 (6,4)
Centerpartiet 6,6 (7,8)
Folkpartiet 4,1 (4,6)
Moderaterna 19,8 (21,1)
Kristdemokraterna 2,6 (2,0)

Sverigedemokraterna 26,5 (23,4)

Piratpartiet 1,3 (0,4)
Feministiskt Initiativ 2,7 (2,3)

Totalt har 1013 personer svarat i undersökningen från Nyheter Idag/Sentio mellan den 3 och 9 september. Mätningen är utförd med webbpanel.

Observera att SD:s ökning på mindre än en månad är 3,1 %-enheter, vilket är en ökning med 13%. Antalet svenska väljare som skulle rösta på SD har ökat med 13% på en månad! Det är nästan ogreppbart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Verkar som om jag hade käpprätt fel i min analys att Sd skulle drabbas av en avbruten ökning pga den hemska drunkningsbilden. Uppenbarligen underskattade jag folkets motståndskraft mot propaganda.

26,5%!!! Helt galet
Näst största block räknat i antal mandat före nyår?

Det är förståeligt att man tror på en liten nedgång när massmedia går ut för fullt i en ny attack mot SD och med en flyktingkris i ryggen och bild på litet barn som dött i resan. Jag tvivlade inte på att SD skulle fortsätta öka. Lögnerna och den felaktiga politiken är alldeles för uppenbar. Det är kejsaren utan kläder och massmedia som försöker lura oss att kejsaren är inte naken.

När Åkesson säger att bästa hjälpen sker i närområdet talar det till förnuftet och ÄR en lösning på väldigt många problem för alla parter. Med hjälp i närområdet talas det mest om flyktingläger som är ordentligt finansierade, men jag menar att det också inkluderar militära insatser för att skapa trygghet och undvika flyktingströmmar överhuvudtaget.

SD kommer troligen att öka nåt enormt även framöver. Det är en folkprotest nu och jag tror att SD kommer att snabbt klättra uppemot 35-40% om pk-politikerna/massmedia fortsätter som de gör.
Medlem
SpecialEditions avatar
För övrigt är nu en fjärdedel av svenska folket lågutbildade bittra män som bor på landsbygden
Medlem
Kaospojkens avatar
DAAAAMN! 26.5% trots den starka propagandan! Helt otroligt! Känns skönt att svenskarna verkligen verkar börja få upp ögonen för problemen! Riktigt skönt! Give 'em hell!
2015-09-10, 10:53
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
För övrigt är nu en fjärdedel av svenska folket lågutbildade bittra män som bor på landsbygden

Jag är en höginkomsttagare som bor i en storstad..
Men jag är väl ett av undantagen..
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Nu längtar jag till nästa PK-mätning. Om även dessa visar på uppåtgående trend så tror jag att luften kommer att gå ur många. Om inte denna veckas kampanjande har funkat, vad ska då göra det? "Anti-rasisternas" uppgivenhet kommer att värma inombords.

Rent politiskt så har de andra partierna också begått självmord genom att så tydligt bryta från sin tidigare linje att närma sig SD. Nu har de visat att de sitter i samma båt och att det bara finns en röst för den som inte vill att galenskaperna ska fortsätta.

Det enda hotet mot SD är att flyktingströmmarna kommer att avta kraftigt de närmaste åren och att integrationen skulle börja funka. Men det är ju inte särskilt troligt om man uttrycker sig milt

Sjupartiet sitter i rävsaxen. Pratar de migration och integration så ökar SD. Pratar de inte migration och integration så får de kritik för att de inte pratar om det som folket vill ha svar på. De verkar inte fatta att folket inte vill ha de svaren som de ger!

Haha, ja jag menar det. Gick nyss in på GP för att läsa rubrikerna och då möttes jag av detta:

Öckerö gör helt om. Nu snabbutreder kommunen möjligheterna att ta emot nyanlända.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2828247-kovandning-om-nyanlanda-pa-ockero

FP vänder om flyktingmottagning
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2828119-fp-vander-om-flyktingmottagning

Partistrategerna trodde nog seriöst på att opinionen hade vänt den senaste veckan. Snacka om att göra bort sig. Hahaha
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det folkliga stödet inom media återspeglas inte i opinionen... borde det stått.

John Chrispinsson berättar direkt i morgon-TV att SD åter igen ökar. Bra gjort, jag tror John gillar SD.

Detta är ta mig fan den bästa dagen sen jag konfirmerades. Tänk er alla rubriker som de tänkt ut på Aftonbladet och som de nu tvingades kasta i papperskorgen. "SD rasas stort" "Folket vänder SD ryggen" "Sverige säger nej till rasisterna". Hahahahahahah
Precis som innan valet så har några få tusen postmarxister suttit & grupprunkat varandra på Twitter till att tro att det har "vänt", att det uppstått någon slags medvind. Det är alltid en risk med den där typen av sektbeteende, man tappar kontakten med verkligheten.
2015-09-10, 10:54
Medlem
TheHmms avatar
Pinsamt för DN...
Hur ska man rapportera det här utan att framstå som full retard?
2015-09-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Kommunisterna håller på att tappa fotfästet totalt.

Hur tror ni kommunisterna kommer reagera på dessa siffror? kommer man agera i total panik nu och göra allt ännu värre?
Har på känn att det kommer en del False Flag nu.
jaha nu är nästa mål 30% vilket vi troligen får i julklapp.
2015-09-10, 10:55
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Haha, ja jag menar det. Gick nyss in på GP för att läsa rubrikerna och då möttes jag av detta:

Öckerö gör helt om. Nu snabbutreder kommunen möjligheterna att ta emot nyanlända.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2828247-kovandning-om-nyanlanda-pa-ockero

FP vänder om flyktingmottagning
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2828119-fp-vander-om-flyktingmottagning

Partistrategerna trodde nog seriöst på att opinionen hade vänt den senaste veckan. Snacka om att göra bort sig. Hahaha

Bilderna som publicerats den senaste veckan har bara stärkt min övertygelse att rösta på SD.
Det är Alliansen och Sossarnas politik som är den direkta orsaken till att barnen drunknande.

Hade vi inte haft PUT och stängt våra gränser så hade inte flyktingarna kommit hit i samma utsträckning.

Dom betalar inte 1000 euro per person och biljett om dom vet att dom blir stoppade vid gränsen.

Jag är glad att jag inte bor i Malmö

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in