2015-09-10, 10:36
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
"Nu har vindarna vänt", "medmänskligheten är större än rasismen", Löfven: "Jag tror det vänder nu".

Sveriges Stadsminister kallas 26% av Svenska folket för rasister
2015-09-10, 10:37
Medlem
Verkar som om jag hade käpprätt fel i min analys att Sd skulle drabbas av en avbruten ökning pga den hemska drunkningsbilden. Uppenbarligen underskattade jag folkets motståndskraft mot propaganda.

26,5%!!! Helt galet
Näst största block räknat i antal mandat före nyår?
2015-09-10, 10:38
Medlem
SpecialEditions avatar
26.5% är ju helt fantastiskt!

När ska massmedia vakna upp och inse att deras politiska åsikter snart är i minoritet?
2015-09-10, 10:38
Medlem
korsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trypo
... Jag har ingen ursäkt. Var övertygad om att det var fredag.
Behövs ingen ursäkt med såna siffror för SD och miljömupparnas nedgång, är det FREDAG veckan LÅNG
2015-09-10, 10:41
Medlem
Vryzass avatar
"Fojklig jesning"

De som senaste veckan uppgått i masshysteri är nog mestadels folk som redan var påväg in i psykosen, vänster och liberaler, några fåtal.

I övrigt är det inte svårt att föreställa sig vanligt folk som mellan varven av bilder på döda barn också sett den enorma massa människor som väller in över gränserna och drabbas av panik åt andra hållet.

Som sagt, en bild på ett drunknat barn ändrar ju inte problemen vi har i Sverige. Hur tragiskt det än må vara.
2015-09-10, 10:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Verkar som om jag hade käpprätt fel i min analys att Sd skulle drabbas av en avbruten ökning pga den hemska drunkningsbilden. Uppenbarligen underskattade jag folkets motståndskraft mot propaganda.
Det var du inte ensam om. Finns väl inte en "expert" som i sin vildaste fantasi trodde att SD skulle fortsätta öka efter snyftreportagen om pojken, som bodde tryggt i Turkiet, som dog för att hans pappa ville ha nya tänder på din och min bekostnad.
2015-09-10, 10:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer

26,5%!!! Helt galet
Näst största block räknat i antal mandat före nyår?

Ränderna sitter fortfarande i det svenska homogena folket. Det har utstått otroliga påfrestningar men den historiska svenska enigheten tycks inte vara bruten. När svensken har bestämt sig fungerar den som om det vore en kollektiv röst som ekar över de öppna svenska landskapen och inget propagandamaskineri i världens tycks vara kraftigt nog att bryta igenom.

Pendeln är på väg tillbaka, med dova buller och bång!
2015-09-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
26.5% är ju helt fantastiskt!

När ska massmedia vakna upp och inse att deras politiska åsikter snart är i minoritet?

Det är den redan, och har alltid varit. SIFO-mätningen om flyktingmottagande som presenterades med stora rubriker om att "Svenska Folket vill ta emot fler flyktingar", dvs hela den gångna veckans mediala agenda, visade sig vi närmare genomläsning innebära att 'fler'-sidan ökat från 17 till 25%, men att hela 62% inte ville ha ökat flyktingmottagande.
Så, de har redan svart på vitt att de är ute och cyklar, men de tror fortfarande att de kan programmera folket till att tycka 'rätt'. Måste vara jobbigt att vara chefsredaktör idag.
2015-09-10, 10:47
Medlem
SpecialEditions avatar
Ser inte en enda artikel på expressen.se!?

Har de svimmat?
2015-09-10, 10:48
Medlem
Tompeliciouss avatar
Nu längtar jag till nästa PK-mätning. Om även dessa visar på uppåtgående trend så tror jag att luften kommer att gå ur många. Om inte denna veckas kampanjande har funkat, vad ska då göra det? "Anti-rasisternas" uppgivenhet kommer att värma inombords.

Rent politiskt så har de andra partierna också begått självmord genom att så tydligt bryta från sin tidigare linje att närma sig SD. Nu har de visat att de sitter i samma båt och att det bara finns en röst för den som inte vill att galenskaperna ska fortsätta.

Det enda hotet mot SD är att flyktingströmmarna kommer att avta kraftigt de närmaste åren och att integrationen skulle börja funka. Men det är ju inte särskilt troligt om man uttrycker sig milt

Sjupartiet sitter i rävsaxen. Pratar de migration och integration så ökar SD. Pratar de inte migration och integration så får de kritik för att de inte pratar om det som folket vill ha svar på. De verkar inte fatta att folket inte vill ha de svaren som de ger!
2015-09-10, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
Vidrigt att hela texten visar att de använt död och missär för att smutskasta SD och påverka opinionen.
Som jag var inne på tidigare så är det där med att politiskt försöka utnyttja död & katastrofer väldigt svårt. Det kommer nästan alltid tillbaka & biter en i arslet om man försöker. Man framstår bara som cynisk & omoralisk. Vilket väl härmed får anses bevisat.

Att idioterna inte begriper detta är väl bara ytterligare ett bevis på att alla kunniga opportunister som tidigare låtsades vara sossar, för att gör karriär, helt har försvunnit från partiet. Det är bara klåpare kvar.
2015-09-10, 10:50
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Det är den redan, och har alltid varit. SIFO-mätningen om flyktingmottagande som presenterades med stora rubriker om att "Svenska Folket vill ta emot fler flyktingar", dvs hela den gångna veckans mediala agenda, visade sig vi närmare genomläsning innebära att 'fler'-sidan ökat från 17 till 25%, men att hela 62% inte ville ha ökat flyktingmottagande.
Så, de har redan svart på vitt att de är ute och cyklar, men de tror fortfarande att de kan programmera folket till att tycka 'rätt'. Måste vara jobbigt att vara chefsredaktör idag.
Jag avsåg det faktum att en majoritet av massmedia röstar på S, VPK och MP och att de tillsammans fortfarande är större än SD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in