Citat:
Ursprungligen postat av
gris1
Nu har vi det på svart och vitt. Jag blev nästan rörd av dessa bilder på något sätt, speciellt sista.
Det ser ju dock nästan lite mysigt ut TS.. Hade dock aldrig velat byta plats med dig om man säger så. Håller tummarna för att det inte kommer upp någon där ikväll bara.
Får man fråga vad planen är när du blir utschasad ur trapphuset? Du borde ju räkna med att det inte är en hållbar situation att bo i ett trapphus, folk kommer förstå till slut.
Och, du säger att du inte söker efter något tillfälligt boende.. Fine, men ett trapphus är väl tillfälligt om något. Varför inte se och höra närmare med personen som erbjöd dig husrum några dagar? Du kan ju återvända till trapphuset efter du varit där.
Önskar dig lycka till i din jakt på både jobb och bostad!!
Jag vet faktiskt inte hur ohållbart det här är. Jag håller mig borta från vinden dagtid när folk kommer hit. Tyvärr ser det här mer permanent ut än vad det gjorde i trapphuset - där hade jag kunnat komma undan med det.
De enda som rör sig någorlunda här i huset (såvitt jag har sett) har jag hälsat på och snackat med några gånger, så de tycker nog inte det är så skumt att jag hänger här, så länge ingen hittar campet på vinden.
Mitt trick är nu att jag vikt ihop lite toapapper och blockerar låset på vindsdörren från att gå igen, så jag kan nu röra mig fritt ut och in här.
Ganska varmt och gött för tillfället - solen har legat på hela dagen. Får se hur det känns inatt/imorgon bitti.
Det är inte så illa som det ser ut!