Citat:
Ursprungligen postat av
FullPatte
Var skriver TS att det är synd om honom? Snarare uttrycker han sig som om han får stå sitt kast, men vill ha lite goda råd. Du, däremot, och helt bortom det faktum att du inte ens kan skilja på han och honom som den ap-liknande fitta du förmodligen är, skulle jag inte gråta över den dagen du får en isyxa i bakhuvudet, sin vidriga horfitta.
Länge sedan jag skrattat så gott! Skrattar så jag frustdreglar ner på paddan i detta nu. Ord och inga visor. Hade jag velat ha en signatur på flashback så hade jag härmed avslutat sökandet, den saken är klar.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Är det förresten så här HEN-vänster människor känner för romer, som vi känner för ts, när dom bryr sig om dom?
Är allt vi, som månar om ts, gör bara ett godhetsknarkande spel för galleriet för att få likes?
Jag bara undrar eftersom jag upplever att jag på riktigt vill att ts ska ha en dräglig tillvaro.

Intressant frågeställning. Finns nog en risk att det är så våra vänster-hbtqx-vänner känner även för sina tiggande romska medmänniskor. Åtminstone ibland, när möjligheten att skrika ut godheten på facebook saknas och man ändå så att säga "känner för någon".
Jag har följt tråden och faktiskt också ställt mig frågan vad det är som gör att jag känner sympati för ts. Nu är det nog så enkelt som att vi har vissa gemensamma referensramar och att jag gillar hans stil och inställning till livet. Mer än så ska jag inte analysera det, men helt klart är det en fråga värd att ställa och att försöka utveckla svaret på.
För att återgå till topic så skulle jag, av egen erfarenhet, vilja slå ett slag för nattportierer på mindre hotell, i den mån sådana finns kvar. (Både hotellen och nattportiererna, alltså, vet inte riktigt hur det ser ut idag, men på min tid, i min stad, fanns det gott om sådana.)
Om man är någorlunda presentabel och inte alltför skum kan man nog snacka sig till såväl en sovstund i en undanskymd soffa som kanske en köttbullssmörgås eller dusch/toa. Det kunde man i alla fall när jag jobbade natt på hotell. Tråkigare jobb får man leta efter, så lite omväxling och social samvaro var aldrig fel. Viktigt bara att ingången blir rätt, testa till exempel att lite försynt fråga om en huvudvärkstablett, det kan vara en bra början till ett samtal om ditt predikament.
Lycka till och allt gott.