2015-09-06, 17:28
Medlem
Jag sov ute en natt nu i somras på en stor gräsmatta i en park. Fan vad jag frös!! Aldrig igen!

Men ett tips är att gå till överskottsbolaget eller någon annan lågprisaffär som säljer tält. Det kanske kostar 200 kr för ett billigt litet tält, men det hjälper jättemycket tillsammans med en filt. Tältat har jag gjort flera ggr vilket är ett nöje och det är helt okej för en begränsad period.

För att få bättre ordning på hygienen får man göra som i militären. Klipp håret kort! Det är oftast håret som avslöjar en om man sovit ute.

Tipset om prova-en-gång-gratis på gym fungerar säkert en kortare period. Jag skulle annars leta upp någon idrottsanläggning där man kan gå in för en billig peng och idrotta. Typ en simhall.

Pengarna till det kan man samla ihop genom att leta tomburkar och panta.

Sådär bör då livet gå runt hyfsat i allafall några veckor.
Citera
2015-09-06, 20:34
Medlem
zobras avatar
Sov pa formidagen eller eftermidagen, lite saekrare en tunnelbanan under natten.

Sok dig till dygnetrunt oppna platser som McDonalds, flygplatser, bensinmackar etc.

Ha ett sett klaeder som gor att du ser vardad ut och inte som en a-lagare.

Utanfor storstaeder hittar du friskt vatten daer du kan tvaetta klader samt bad, allt som behovs aer en tval.

Forsok hitt antingen en kastrull som tal oppen eld eller ett triangakok av nagot slag, vips sa kommer dina matkostnader ner. Allt som behovs aer en eld.

Haeng runt matstaellen daer folk gar for att kopa fyllemat kl0300. Snacka lite skit med nagon och jag lovar att du inte slutar natten hungrig om du aer aerlig med din situation.

Anvaend dotiden med att leta egen bostad?

Biblotek aer ett bra gratis tidsfordriv.
Citera
2015-09-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Vågar du verkligen detta? Du har ju inte fakta på vilken ras eller hudfärg TS har?

Hade säkerligen blivit ett intressant möte. Men vi vänder på pannkakan - varför skulle någon som TS våga träffa någon på måfå såhär? Säg att jag skulle bestämma träff här via fb, utan TS vetskap är jag en väldigt sjuk människa som kommer att njuta av att se när TS signar ut för gott. Risken kan vara ganska liten om vi absolut inte har någon relation till varandra - mest troligt går jag fri och TS kropp påträffas aldrig. Någon direkt koppling finns inte, mer än 4 meddelanden här på fb och något PM.

Ganska vågat isåfall, inte sant?

Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Det här med tiggeri har jag alltid tyckt var löjligt, men det är inte utan att man är lite sugen på att sätta sig bredvid någon #flykting med en sorglig skylt och skriva en likadan - som är sann! Galet nyfiken på vad jag hade fått för respons.

Du hade blivit påhoppad av någon beskyddare - ztiggar "OV" och fått lämna platsen.
Senast redigerad av echox 2015-09-06 kl. 21:11. Anledning: stavfel
Citera
2015-09-06, 21:55
Medlem
Slå på run-keeper så du kan följa dina steg under dessa dagar. Kan nog vara intressant i efterhand. Även om det inte hjälper dig ett skit just nu.
Ska du till jobbet i morgon?
Citera
2015-09-06, 22:09
Medlem
PreaCs avatar
Stjäl ett tält och sovsäck o ta bussen ut till Ekerö?
Citera
2015-09-06, 22:21
Medlem
LucNNs avatar
När jag senast var i samma sits blev jag kompis med ett gäng prostituerade som gav mig mat och husly i några dagar. Typ thaihoror. Riktigt trevligt blev det faktiskt. Men kanske lite random och svårt att ta efter.
Citera
2015-09-06, 23:13
Medlem
Petter.Dasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Var skriver TS att det är synd om honom? Snarare uttrycker han sig som om han får stå sitt kast, men vill ha lite goda råd. Du, däremot, och helt bortom det faktum att du inte ens kan skilja på han och honom som den ap-liknande fitta du förmodligen är, skulle jag inte gråta över den dagen du får en isyxa i bakhuvudet, sin vidriga horfitta.

Länge sedan jag skrattat så gott! Skrattar så jag frustdreglar ner på paddan i detta nu. Ord och inga visor. Hade jag velat ha en signatur på flashback så hade jag härmed avslutat sökandet, den saken är klar.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Är det förresten så här HEN-vänster människor känner för romer, som vi känner för ts, när dom bryr sig om dom?

Är allt vi, som månar om ts, gör bara ett godhetsknarkande spel för galleriet för att få likes?

Jag bara undrar eftersom jag upplever att jag på riktigt vill att ts ska ha en dräglig tillvaro.

Intressant frågeställning. Finns nog en risk att det är så våra vänster-hbtqx-vänner känner även för sina tiggande romska medmänniskor. Åtminstone ibland, när möjligheten att skrika ut godheten på facebook saknas och man ändå så att säga "känner för någon".

Jag har följt tråden och faktiskt också ställt mig frågan vad det är som gör att jag känner sympati för ts. Nu är det nog så enkelt som att vi har vissa gemensamma referensramar och att jag gillar hans stil och inställning till livet. Mer än så ska jag inte analysera det, men helt klart är det en fråga värd att ställa och att försöka utveckla svaret på.

För att återgå till topic så skulle jag, av egen erfarenhet, vilja slå ett slag för nattportierer på mindre hotell, i den mån sådana finns kvar. (Både hotellen och nattportiererna, alltså, vet inte riktigt hur det ser ut idag, men på min tid, i min stad, fanns det gott om sådana.)

Om man är någorlunda presentabel och inte alltför skum kan man nog snacka sig till såväl en sovstund i en undanskymd soffa som kanske en köttbullssmörgås eller dusch/toa. Det kunde man i alla fall när jag jobbade natt på hotell. Tråkigare jobb får man leta efter, så lite omväxling och social samvaro var aldrig fel. Viktigt bara att ingången blir rätt, testa till exempel att lite försynt fråga om en huvudvärkstablett, det kan vara en bra början till ett samtal om ditt predikament.

Lycka till och allt gott.
Citera
2015-09-06, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Example
Vad har varit jobbigast än så länge som du kanske inte tänkte på innan du begav dig ut?

Nått som är bra? Eller är det jävligt nästan hela tiden? Str

Hur långt går du på en dag tror du? Blir ju en del även om man plankar tuben.

Gillar din inställning, du verkar vara av rätt virke.

EDIT: drog upp till nån festival i Norrland som heter yran eller nått. Sket sig med sovplats så vi fick sov ute några timmar, jag gnällde kan jag lova.

Kallt som fan.

Är inte direkt från storsta'n, så har inga problem med att inte käka hummer och bo på lyxhotell, men hade väl väntat mig att sova LITE bättre i ett trapphus ändå. Även pantandet trodde jag skulle gå snabbare/enklare.

Det enda jag verkligen tyckt varit jobbigt hittills är kylan. Spelar ingen roll att jag har tjocktröja och filt på mig - fryser ändå. Inte så farligt innan jag var ute i regnet, men efteråt har det varit sådär, även om jag fått på mig torra kläder nu. Det gör det svårt att sova. Skickade ett sms till hyresvärden om att jag kanske skulle få komma in en snabbis och hämta min jacka som är kvar i lägenheten, fick ett "sitter och käkar på Jensens, ringer dig senare". Fick inget samtal och värden svarar inte när jag försöker ta kontakt.

I övrigt går jag ganska mycket. Plankar inte, utan väljer att gå istället. Har liksom ingen brådska. Ganska sköna skor, men har en inflammerad hälsena, så gör alltid ont de första 5 minutrarna av promenaderna.
Citera
2015-09-06, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Hade säkerligen blivit ett intressant möte. Men vi vänder på pannkakan - varför skulle någon som TS våga träffa någon på måfå såhär? Säg att jag skulle bestämma träff här via fb, utan TS vetskap är jag en väldigt sjuk människa som kommer att njuta av att se när TS signar ut för gott. Risken kan vara ganska liten om vi absolut inte har någon relation till varandra - mest troligt går jag fri och TS kropp påträffas aldrig. Någon direkt koppling finns inte, mer än 4 meddelanden här på fb och något PM.

Ganska vågat isåfall, inte sant?

Du hade blivit påhoppad av någon beskyddare - ztiggar "OV" och fått lämna platsen.

Är du en sådan människa?
Jag hade inte haft några problem med att träffa en sådan människa, tror jag. Hade bett vänligt om han/hon (ni kan nog glömma /hon) kunde göra det smärtfritt, så skulle jag vara nöjd. Har inte skitmycket att leva för. Jobbar lite på att ta revansch här i livet, men tills jag får lite rätsida på skiten känns inte döden så skrämmande.
Citera
2015-09-06, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Stjäl ett tält och sovsäck o ta bussen ut till Ekerö?
Jag stjäl inte.
Citera
2015-09-06, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter.Dass
Länge sedan jag skrattat så gott! Skrattar så jag frustdreglar ner på paddan i detta nu. Ord och inga visor. Hade jag velat ha en signatur på flashback så hade jag härmed avslutat sökandet, den saken är klar.

Intressant frågeställning. Finns nog en risk att det är så våra vänster-hbtqx-vänner känner även för sina tiggande romska medmänniskor. Åtminstone ibland, när möjligheten att skrika ut godheten på facebook saknas och man ändå så att säga "känner för någon".

Jag har följt tråden och faktiskt också ställt mig frågan vad det är som gör att jag känner sympati för ts. Nu är det nog så enkelt som att vi har vissa gemensamma referensramar och att jag gillar hans stil och inställning till livet. Mer än så ska jag inte analysera det, men helt klart är det en fråga värd att ställa och att försöka utveckla svaret på.

För att återgå till topic så skulle jag, av egen erfarenhet, vilja slå ett slag för nattportierer på mindre hotell, i den mån sådana finns kvar. (Både hotellen och nattportiererna, alltså, vet inte riktigt hur det ser ut idag, men på min tid, i min stad, fanns det gott om sådana.)

Om man är någorlunda presentabel och inte alltför skum kan man nog snacka sig till såväl en sovstund i en undanskymd soffa som kanske en köttbullssmörgås eller dusch/toa. Det kunde man i alla fall när jag jobbade natt på hotell. Tråkigare jobb får man leta efter, så lite omväxling och social samvaro var aldrig fel. Viktigt bara att ingången blir rätt, testa till exempel att lite försynt fråga om en huvudvärkstablett, det kan vara en bra början till ett samtal om ditt predikament.

Lycka till och allt gott.

Visst var det ett helt galet inlägg?! Jag skickade ett PM till geniet om hur briljant cyniskt det där var.

Som svar på dina tips: tack! Mycket vettiga förslag. Tyvärr är det inget jag kommer ge mig på då jag är alldeles för feg för att gå fram till någon bara sådär, och delvis för att jag inte vill be andra om hjälp. I sådana fall föredrar jag typ dumpster diving framför att be om rester.

Du ska ha ett tack för ditt inlägg! Allt gott!
Citera
2015-09-06, 23:38
Medlem
fiskmasen99s avatar
Tips på sysselsättning. Många kurser som precis börjat på diverse högskolor. Bara smita in och låtsas vara en del av klassen

Boende skulle du kunna lösa genom att hajka i en skog. Smäll upp en presenning och sov under den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in