2015-09-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
50-åringar är inte högst på min lista Men misstänkter troll här. 50-åringar får inte kåtslag.

Joho, du har så fel... får dom visst...
Citera
2015-09-09, 21:31
Medlem
Citat:
Jag bor i egen lägenhet. Har även hunnit byta boende under dessa åren. Det har regnat lägenhetserbjudanden över mig. Sen förstår jag inte det med hatet och inskränktheten. Även om jag hade haft det som trollet hävdar förstår jag inte hur det påverkar min förmåga att knulla..

Till skillnad från garderobbögarna här inne tänder jag på fittor och allt som involverar sex.

Det var bara mina 5 cent till ditt generaliseringsrally, kul att du förstod...
Citera
2015-09-09, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel

Det var bara mina 5 cent till ditt generaliseringsrally, kul att du förstod...

Så du menar att det är en generalisering att 26-åringar fortfarande bor hemma hos sina föräldrar? Jag vet inte var du får det ifrån.. De flesta har flyttat ut vid det laget. Din generalisering förstår endast du.
Citera
2015-09-09, 21:40
Medlem
Citat:
Så du menar att det är en generalisering att 26-åringar fortfarande bor hemma hos sina föräldrar? Jag vet inte var du får det ifrån.. De flesta har flyttat ut vid det laget. Din generalisering förstår endast du.

Japp, det är en generalisering av den söndercurlade generationen

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bostadsbristen-mambos-har-fordubblats
Senast redigerad av apjävel 2015-09-09 kl. 21:50.
Citera
2015-09-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobMcKennan
Där tror jag att du misstar dig. Min erfarenhet så har kvinnor under 35-40 år en mer pang-på attityd till sex medans kvinnor plus/minus 50 år en mer jag-vill-njuta-av-det-sex-som-vi-har-just-nu och kräver mycket mer av det som du inte vill ha. Kanske är det så att kvinnorna i din ålder har förstört en del för dig?

När vet man att man har extremt bra sex? I min värld är det när man är klar och båda känner "shit, vad var det som just hände?" och man måste uppleva det igen. Jag lovar, man vet exakt när det händer...

Tror du att de är indoktrinerade av nån slags litteratur ang hur det ska vara? Jag tänker på kioskromaner och annat. Själv läste jag inte dem.
Jag har haft bra sex, jag har lärt mig vad som funkar för mig för att det ska bli riktigt bra. Nu tänker jag på ställningar, teknik, men givetvis handlar det om kemi också. Och framförallt ta och ge.
Men jag undrade och ville veta från er män, vad funkar bäst för er, eller spelar ställning och sånt ingen roll? Vad gillar ni att kvinnan gör förutom det mest uppenbara då oralsex.
Kan ni dela lite sånt? Blygisar får gärna fortsätta svara på pm.
Jag försöker få en bild av manlig sexualitet i vår åldersgrupp här. Vad ni vill istället för det romantiskt presenterade. Jag frågar på siten, men alla vill jag ska svara först för att inte riskera att "svara fel".
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-09 kl. 22:08.
Citera
2015-09-09, 22:22
Medlem
Katzyns avatar
Det kan ju vara att för lite förspel osv var den kritiken hans föredetta fru hade, innan hon dumpade honom?
Citera
2015-09-09, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Tror du att de är indoktrinerade av nån slags litteratur ang hur det ska vara? Jag tänker på kioskromaner och annat. Själv läste jag inte dem.
Jag har haft bra sex, jag har lärt mig vad som funkar för mig för att det ska bli riktigt bra. Nu tänker jag på ställningar, teknik, men givetvis handlar det om kemi också. Och framförallt ta och ge.
Men jag undrade och ville veta från er män, vad funkar bäst för er, eller spelar ställning och sånt ingen roll? Vad gillar ni att kvinnan gör förutom det mest uppenbara då oralsex.
Kan ni dela lite sånt? Blygisar får gärna fortsätta svara på pm.
Jag försöker få en bild av manlig sexualitet i vår åldersgrupp här. Vad ni vill istället för det romantiskt presenterade. Jag frågar på siten, men alla vill jag ska svara först för att inte riskera att "svara fel".

Som en tidigare skribent redan påpekat är det inte i allas intresse att tillkännage hur sexet ska se ut. Jag är språkligt begåvad men hade ändå föredragit att låta det bli en överraskning. Mindre snack, mer verkstad!

Vill du att flashbackare ska kåta upp dig i pm med sina sexfantasier?
Citera
2015-09-09, 23:23
Medlem
Citat:
Varför har ni så svårt att utveckla vad som är extremt bra sex?
Det är ju det jag frågar och undrar över.
Vet inte, det känns privat. Har absolut inga problem att prata om det med den jag sexar med. Det blir ju sällan lika med en ny tjej utan man får liksom lära om varje gång. Alla fungerar olika. Vissa saker går och andra inte eller annorlunda. Något nytt kommer till och så provar man något som är nytt för båda men där den ene blivit nyfiken. Bara man pratar med varandra så brukar det bli bra och ibland även fantastiskt.
Citera
2015-09-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kan ju vara att för lite förspel osv var den kritiken hans föredetta fru hade, innan hon dumpade honom?

Den jag har citerat eller? Jag hänger inte riktigt med?
Citera
2015-09-10, 09:24
Medlem
Citat:
Jag ska svara när du svarat på mina frågor. Eller nej jag kan svara nu. Jag tror extremt få män är asexuella som mitt X var. Om du har hängt med i tråden så var frågeställningen om män själva verkligen ville ha sexet så "romantiskt". Svaret verkar vara att de beskriver det så för att de tror att det är bästa sättet att få kontakt. Ärligt verkar det ju skrämmande om män i min ålder alltid haft sex på någon annans villkor.

Jag anar en äpple- och pärondiskussion eller så missförstår jag något. Pratar vi om kommunikation på typ knullkontakt.se eller mer reguljära dejtingsidor? Avser det att träffas bara för sex eller något mer långvarigt som innehåller mer än sex?

Det är möjligt att man kan generalisera olika generationen och sätta dem i en mall, men samtidigt tror jag ditt statistiska underlag är alltför litet för att dra några växlar.

Om man är intresserad av någon så är väl romantik en del men det innebär ju inte att sexet per automatik är "romantiskt", det kan ju vara väldigt stormande trots att det finns känslor, förstår inte riktigt.

Generellt för män tror jag är att de uppskattar en kvinna som visar lust och gillar sex. Jag tror du hamnar lite i moment 22, du vill inte kyssa för många grodor men samtidigt träffa någon som faller i smaken, detta kräver viss empirisk studie är jag rädd. Att unga killar vill träffa en "milf" innebär viss förväntningsnivå precis som för en äldre man som träffar en ung kvinna som han inte har något mer utbyte av än sex. Detta är givetvis ömsesidigt.

Du efterfrågar vad män gillar, jag tror män gillar lustfyllda kvinnor. Ställningar och dylikt är underordnat, det ger sig om man funkar ihop. Det behövs ju en viss kemi även för bara sexkontakt...
Citera
2015-09-10, 09:45
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Man smyger på varandra och kåtar upp sig innan man på olämplig plats eller ställning begår sina sexuella övergrepp mot sin slampiga respektive.

Är mitt svar för omoget?

Mature enough för mig!

Det här med mogen är ett flytande begrepp, men man kan ju tänka sig att det är 50+ som åsyftas. Och där är jag ju inte än.

Jag har f.ö. svårt för begreppet mogen. En avokado får gärna vara mogen. Men inte män. Eller kvinnor för den delen. Vad är det för fel på att kalla sig själv och andra äldre? Omskrivningen mogen gör det inte för mig Dessutom insinuerar det att andra skulle vara omogna.

Nåväl. Jag har haft bäst sex med män som i skrivande stund är mellan 33 och 41. Födda mellan 1983 och 1974. Svårt att svara på om det har att göra med att jag själv befinner mig i ålderssegmentet och vi därmed har någorlunda gemensamma referensramar och befinner oss på samma plats i livet. Kanske är det så. Vi är barn av samma tid. Har danats i samma samhällsklimat.

Eller så beror det på att jag tycker yngre eller äldre är just för unga eller för gamla.

Jag antar att det faktiskt finns vissa skillnader i hur generationerna förhåller sig till sex. Men man kan givetvis inte generalisera. De män jag har träffat på i ovan givna åldersspann har alla haft ett avslappnat förhållningssätt till sex, den egna kroppen och till min. Sedan har de givetvis haft olika sexuella preferenser. Men jag har ändå kunnat se ett mönster.

Orkar inte riktigt utveckla det här vidare nu. Men visst kan det vara så att många "mogna" män på 50+ lever i tron att kvinnor vill ha smör och romantik. Det är den bilden de har växt upp med. Och en del kvinnor vill ha smör och romantik hela tiden. En del vill ha det ibland. Och vill ibland ha en good old påsättning. Och en del vill bli påsatta hela tiden.
Senast redigerad av empoisonne 2015-09-10 kl. 09:48.
Citera
2015-09-10, 09:53
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Och en del kvinnor vill ha smör och romantik hela tiden. En del vill ha det ibland. Och vill ibland ha en good old påsättning. Och en del vill bli påsatta hela tiden.
Synd att det inte syns utanpå vilka som är vilka. Det skulle underlätta för oss män.
Indelningen gäller förmodligen män också - misstänker jag att empoisonne menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in