Citat:
Ursprungligen postat av
Naturalbornsinner
Jag ska svara när du svarat på mina frågor. Eller nej jag kan svara nu. Jag tror extremt få män är asexuella som mitt X var. Om du har hängt med i tråden så var frågeställningen om män själva verkligen ville ha sexet så "romantiskt". Svaret verkar vara att de beskriver det så för att de tror att det är bästa sättet att få kontakt. Ärligt verkar det ju skrämmande om män i min ålder alltid haft sex på någon annans villkor.
Jag anar en äpple- och pärondiskussion eller så missförstår jag något. Pratar vi om kommunikation på typ knullkontakt.se eller mer reguljära dejtingsidor? Avser det att träffas bara för sex eller något mer långvarigt som innehåller mer än sex?
Det är möjligt att man kan generalisera olika generationen och sätta dem i en mall, men samtidigt tror jag ditt statistiska underlag är alltför litet för att dra några växlar.
Om man är intresserad av någon så är väl romantik en del men det innebär ju inte att sexet per automatik är "romantiskt", det kan ju vara väldigt stormande trots att det finns känslor, förstår inte riktigt.
Generellt för män tror jag är att de uppskattar en kvinna som visar lust och gillar sex. Jag tror du hamnar lite i moment 22, du vill inte kyssa för många grodor men samtidigt träffa någon som faller i smaken, detta kräver viss empirisk studie är jag rädd. Att unga killar vill träffa en "milf" innebär viss förväntningsnivå precis som för en äldre man som träffar en ung kvinna som han inte har något mer utbyte av än sex. Detta är givetvis ömsesidigt.
Du efterfrågar vad män gillar, jag tror män gillar lustfyllda kvinnor. Ställningar och dylikt är underordnat, det ger sig om man funkar ihop. Det behövs ju en viss kemi även för bara sexkontakt...