Citat:
Ursprungligen postat av
MartaVentura
Det som är avtändande här är ju att det är ett så kallat copy-paste-meddelande som han skickar till alla kvinnor som är lite halvintressanta. Hur ser din presentation ut? Beskriver den dig på ett bra sätt och ger den möjlighet till följdfrågor?
Observera att du kommer få mail av den här typen oavsett hur din presentation ser ut, de som skickar dem orkar sällan läsa hur du beskrivit dig själv i alla fall. Det är bara det att en bra presentation ger dig möjlighet att få bra meddelanden också...
Jag har laborerat med lite olika presentationer. Tjuvkikat lite hur andra kvinnor gör, och ärligt gick det bäst när jag ställde kravet 1.2.3.4. Jag har läst här ibland om kvinnors kravlistor men tydligen så funkade det. Det var kanske skönt för männen att vara säkra på att kunna leverera just det jag bad om i alla fall. Men sedan så får man ju sådana där Copy paste. Men det ska ju inte gå egentligen. Det är inte tillåtet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Det mest avtändande är att han fokuserar på kvinnan i negativ bemärkelse, på allt hon inte får lov att vara, på allt dåligt hon kanske är. Istället för att som TS säga visa en öppen nyfikenhet på vem och vad hon är. Eller på vad han har att erbjuda istället för på vad han inte vill ha. (Som TS säger, det är väl sådär att försvara sin rätt att gilla "snygga bröst" samtidigt som han understryker att kvinnan inte får gilla/söka stora kukar...)
Det är iaf vad jag tänker, TS kanske tycker annorlunda. Men jag hade inte heller kunnat komma på något vänligt att svara på det meddelandet, bara mer eller mindre otrevliga/kritiska saker. Och då svarar man ju hellre inte.
Jag tycker farbrorn har en "kravlista" på hur jag ska vara.
Just en grej i min generation som jag inte riktigt gillar är att män anser sig vara i överläge. Det blir väldigt jobbigt för dem på en site på internet när konkurrensen är hård från yngre män, men de verkar fortfarande leva i den tron att det är de som väljer och vrakar. De har ofta en sån dryg attityd. De har inte hängt med i samhällsutvecklingen. I min värld så väljer man varandra. Och för att kunna göra det så måste man vara öppen och nyfiken på en annan människa.
Sedan tycker jag också att man lär sig saker av alla människor man möter, även sexuellt.
Men den här typen av man kan ju allting. Otroligt många är sådana i den åldern. De säljer in sig så.
Kanske vill de inge någon slags trygghet, någon slags garanti, men jag blir avtänd av att bli inklämd i deras mall. Särskilt när jag vet att jag är ett *naturbarn* och ingen nervös kvinna som måste fås att slappna av.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Hans ordval och sättet att formulera sig är för mig direkt avtändande faktiskt.
Exakt
Den största skillnaden med yngre tycker jag är bristen på öppenhet och lekfullhet.
Yngre (som jag svarar) är vänliga och trevliga och frågar vad man tycker om.
De vill också vara till lags, men verkar mer vara rädda att ta initiativ till nåt som man inte skulle gilla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Hoppas att du vill höra av dig, kanske vi dricker en kopp kaffe tillsammans någon dag och vem vet...
Kram NN."
Det där undrar jag också över. Vad har hänt? Förr gick man på en dejt åt och drack gott och hade trevligt. Nu ska man bjuda hem folk på kaffe och sedan ha sex. Det hela känns mycket torftigt.