2015-09-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Hon kan inte kräva något som inte stämmer överens med sökningen. Den lama inställningen är en logisk konsekvens av åldern.

Bra analys av någon som inte flyttat hemifrån än...

om vi nu ska generalisera
Citera
2015-09-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartaVentura
Det som är avtändande här är ju att det är ett så kallat copy-paste-meddelande som han skickar till alla kvinnor som är lite halvintressanta. Hur ser din presentation ut? Beskriver den dig på ett bra sätt och ger den möjlighet till följdfrågor?

Observera att du kommer få mail av den här typen oavsett hur din presentation ser ut, de som skickar dem orkar sällan läsa hur du beskrivit dig själv i alla fall. Det är bara det att en bra presentation ger dig möjlighet att få bra meddelanden också...

Jag har laborerat med lite olika presentationer. Tjuvkikat lite hur andra kvinnor gör, och ärligt gick det bäst när jag ställde kravet 1.2.3.4. Jag har läst här ibland om kvinnors kravlistor men tydligen så funkade det. Det var kanske skönt för männen att vara säkra på att kunna leverera just det jag bad om i alla fall. Men sedan så får man ju sådana där Copy paste. Men det ska ju inte gå egentligen. Det är inte tillåtet.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det mest avtändande är att han fokuserar på kvinnan i negativ bemärkelse, på allt hon inte får lov att vara, på allt dåligt hon kanske är. Istället för att som TS säga visa en öppen nyfikenhet på vem och vad hon är. Eller på vad han har att erbjuda istället för på vad han inte vill ha. (Som TS säger, det är väl sådär att försvara sin rätt att gilla "snygga bröst" samtidigt som han understryker att kvinnan inte får gilla/söka stora kukar...)

Det är iaf vad jag tänker, TS kanske tycker annorlunda. Men jag hade inte heller kunnat komma på något vänligt att svara på det meddelandet, bara mer eller mindre otrevliga/kritiska saker. Och då svarar man ju hellre inte.
Jag tycker farbrorn har en "kravlista" på hur jag ska vara.
Just en grej i min generation som jag inte riktigt gillar är att män anser sig vara i överläge. Det blir väldigt jobbigt för dem på en site på internet när konkurrensen är hård från yngre män, men de verkar fortfarande leva i den tron att det är de som väljer och vrakar. De har ofta en sån dryg attityd. De har inte hängt med i samhällsutvecklingen. I min värld så väljer man varandra. Och för att kunna göra det så måste man vara öppen och nyfiken på en annan människa.
Sedan tycker jag också att man lär sig saker av alla människor man möter, även sexuellt. Men den här typen av man kan ju allting. Otroligt många är sådana i den åldern. De säljer in sig så.
Kanske vill de inge någon slags trygghet, någon slags garanti, men jag blir avtänd av att bli inklämd i deras mall. Särskilt när jag vet att jag är ett *naturbarn* och ingen nervös kvinna som måste fås att slappna av.

Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Hans ordval och sättet att formulera sig är för mig direkt avtändande faktiskt.
Exakt
Den största skillnaden med yngre tycker jag är bristen på öppenhet och lekfullhet.
Yngre (som jag svarar) är vänliga och trevliga och frågar vad man tycker om.
De vill också vara till lags, men verkar mer vara rädda att ta initiativ till nåt som man inte skulle gilla.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Hoppas att du vill höra av dig, kanske vi dricker en kopp kaffe tillsammans någon dag och vem vet...
Kram NN."
Det där undrar jag också över. Vad har hänt? Förr gick man på en dejt åt och drack gott och hade trevligt. Nu ska man bjuda hem folk på kaffe och sedan ha sex. Det hela känns mycket torftigt.
Citera
2015-09-09, 19:43
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Du sötnos, hur går det till när sex är lömskt? Älskar att du svarar i en tråd om mogna mäns sexpreferenser.

Man smyger på varandra och kåtar upp sig innan man på olämplig plats eller ställning begår sina sexuella övergrepp mot sin slampiga respektive.

Är mitt svar för omoget?

Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Visserligen tror jag du driver, men det låter ju lekfullt i alla fall

Nej, det är en ganska korrekt beskrivning av det föredragna men man kan göra på andra sätt om tid, ork och plats finnes.

Att vi över 30 är svårare att ragga på är att ta i men iallafall jag och många av polarna bryr oss inte nämnvärt bara för att en tjej vill prata med en och lägger in övertolkningar av vardagssituationer. Jag tror det märks rätt väl - speciellt yngre tjejer som försöker få uppmärksamhet genom att högstadieragga på en brukar bli frustrerade när man rycker på axlarna åt det. Det är ju fan att hon ska behöva lägga ner två minuters jobb och inte få skott i råttan för arbetsinsatsen. Vill man ligga med mig är det pek med hela handen och att berätta om de sexuella önskningarna så ska vi se vad det blir av det. En väldigt oerotisk beslutsprocess.

Likaså skiter vi i att prata om sexlivet i idealiserad form. Det är en del av förhållanden och olika prioriterat.
Senast redigerad av Ratad 2015-09-09 kl. 19:50.
Citera
2015-09-09, 19:43
Medlem
Soxis avatar
Så någon ung går bort efter alla om och men?

Om detta är fallet så får du inte ge upp så lätt med äldre. De är bara att köra vidare tills du hittar någon som passar. Att vissa som tillhör den äldre generationen är torra i sängen kan stämma, absolut, men det är inte någon avgörande faktor för alla.

Problemet kanske ligger hos dig ts? Hur har du bemött dina tidigare partners? Finns det ett återkommande mönster hos dig som kan ha sabbat tidigare ligg?

Om det går trögt kan du alltid vara lite byråkratisk och visa tråden.
Senast redigerad av Soxi 2015-09-09 kl. 19:52.
Citera
2015-09-09, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Bra analys av någon som inte flyttat hemifrån än...

om vi nu ska generalisera

Jag bor i egen lägenhet. Har även hunnit byta boende under dessa åren. Det har regnat lägenhetserbjudanden över mig. Sen förstår jag inte det med hatet och inskränktheten. Även om jag hade haft det som trollet hävdar förstår jag inte hur det påverkar min förmåga att knulla..

Till skillnad från garderobbögarna här inne tänder jag på fittor och allt som involverar sex.
Senast redigerad av Spacetime. 2015-09-09 kl. 20:07.
Citera
2015-09-09, 19:56
Medlem
Man får faktiskt både ta och ge i början av ett förhållande. Sen kan man både tycka och ställa krav. Men just inte förrän man är trygga med varandra. 50-årsåldern är väl heller inte den bästa att ragga i. Antingen är man lyckligt gift och har klarat småbarnsåren eller så är man över. Det förvånar mig att du har den inställningen du har till män efter många års olyckligt äktenskap. Vilka krav ställde du på din man? Ja, jag är 50, jag får ligga. Min hen är många gånger bättre nu än för 25 år sedan, förmodligen jag med.ä
Citera
2015-09-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Man kan inte äta kakan och ha den kvar. Förresten är kvinnor inga förbrukningsvaror som blir slampor om de byter kille när killen inte funkar med dem. 2015 behöver vi kanske inte anse att vi måste ta vad än vi får. Utöver det blir du på det viset faktiskt just slampa själv om du är ute efter action.
Jag är inte säker på att jag förstår. Men det känns inte bra för mig att vara med flera olika. Jag vill ha en älskare (vilket jag haft men är utan nu) som jag kan ha lite mer spännande sex med.
Det finns nåt talesätt att vill man träffa prinsen så måste man kyssa många grodor, eller nåt sånt.
Jag vill inte det, allra minst ur hälsosynpunkt. Därför funkar internet bra för mig, jag kan sålla bättre innan. Dessutom är jag lite blyg initialt. Det släpper när jag känner mig trygg med mannen.

Citat:
Just det, de har en mall i huvudet. Du är objektet. Det saknas samspel med objekt.
Du satte exakt rätt ord på det. Det är det som gör det så avtändande. Att samspelet saknas. Särskilt när det inte ens finns en vilja.

Citat:

Återigen ingen åldersgrej utan hur det ser ut iom att kvinnor och tjejer fått den "fria" sexualiteten, dvs de får tycka om sex och vara sexuella varelser även de, men fortfarande på män och killars villkor. Överlag vet inte män vad samspel är, de läser inte böcker om hur de bygger upp sexuell spänning, skapar stämning och läser av kvinnor. De ser på porrfilm istället, antingen får du själv börja glo på porr för att hamna på samma nivå eller vara otillfredställd.
Citat:
Fast jag tycker ju att det har funkat med yngre. Jag har försökt välja just de som man får en kontakt med. Som man känner är lyhörda. Jag kan inte läsa av det på krogen.
Jag förstår problemet med porrskadade yngre, men det finns äldre också som tycker man ska ta den djupt ned i halsen, att det är det självklara förspelet. Via internet kan man sålla bort dem också.
Ett par glas vin kommer få dig att slappna av så pass att du inte bryr dig om att killen inte är i fas med dig. Helt ditt eget val.
Men jag kommer ju bry mig när jag nyktrat till. Jag förstår inte?
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-09 kl. 20:03.
Citera
2015-09-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Så någon ung går bort efter alla om och men?
Om det går trögt kan du alltid vara lite byråkratisk och visa tråden.
Pedagogisk menar du?
Det som frågeställningen är i tråden handlar ju om hur mognare män vill ha sex. Jag har öppnat mig ganska mycket, jag hoppades att någon annan också skulle det. En och annan har ju gjort det också. Men jag hade hoppats på fler.

Citat:
Sen förstår jag inte det med hatet och inskränktheten. Även om jag hade haft det som trollet hävdar förstår jag inte hur det påverkar min förmåga att knulla..
Du beskrev 95% av mänskligheten som ful, och inte möjlig att ha sex med.
Min erfarenhet säger mig att sex inte sitter i utseendet.
Förstår du att ordet inskränkt betyder begränsning? http://www.synonymer.se/?query=inskr%E4nkt
Du begränsar dig själv från erfarenheter. Detta leder till att du själv inte är särskilt erfaren.
Att ha sex är lite som att dansa, har du bara dansat med en partner eller en sorts partner så är du inte så erfaren, du kommer inte kunna anpassa dig till en ny partner. Därav så kommer du dansa ganska dåligt med en stor del av möjliga partners.
Hur skulle du beskriva dina tillgångar som älskare? Eftersom du är övertygad om att du har tillgångar så är jag nyfiken. Jag och andra kan säkert lära oss något.
Citat:
Till skillnad från garderobbögarna här inne tänder jag på fittor och allt som involverar sex.
Men hur går det ihop med att du inte tänder på 95 % Eller har jag missförstått något?
Citat:
50-åringar är inte högst på min lista Men misstänkter troll här. 50-åringar får inte kåtslag.
Vad är kåtslag?
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-09 kl. 20:18.
Citera
2015-09-09, 20:19
Bannlyst
Citat:

Du beskrev 95% av mänskligheten som ful, och inte möjlig att ha sex med.
Min erfarenhet säger mig att sex inte sitter i utseendet.
Förstår du att ordet inskränkt betyder begränsning? http://www.synonymer.se/?query=inskr%E4nkt
Du begränsar dig själv från erfarenheter. Detta leder till att du själv inte är särskilt erfaren (kan du skilja på kvantitet och kvalitet som begrepp? )
Att ha sex är lite som att dansa, har du bara dansat med en partner eller en sorts partner så är du inte så erfaren, du kommer inte kunna anpassa dig till en ny partner. Därav så kommer du dansa ganska dåligt med en stor del av möjliga partners.

Hur skulle du beskriva dina tillgångar som älskare? Eftersom du är övertygad om att du har tillgångar så är jag nyfiken. Jag och andra kan säkert lära oss något.

Jag förstår att du vill ha mig, men kan vi lägga det åt sidan för ett litet ögonblick? Jag ska berätta vad ditt och andra kvinnors problem troligtvis är. Ni vill inte ha sliskiga män (fullt förståeligt) och i den vevan att "säkra sig" blir det fel på andra hållet istället - mannen är inte särskilt sexuellt intresserad övh. Han ser det som en trevlig grej och sen var ni färdiga med det.

Kan det ligga något i det?
Citera
2015-09-09, 20:23
Medlem
Citat:
Jag förstår att du vill ha mig, men kan vi lägga det åt sidan för ett litet ögonblick? Jag ska berätta vad ditt och andra kvinnors problem troligtvis är. Ni vill inte ha sliskiga män (fullt förståeligt) och i den vevan att "säkra sig" blir det fel på andra hållet istället - mannen är inte särskilt sexuellt intresserad övh. Han ser det som en trevlig grej och sen var ni färdiga med det.

Kan det ligga något i det?

Jag ska svara när du svarat på mina frågor. Eller nej jag kan svara nu. Jag tror extremt få män är asexuella som mitt X var. Om du har hängt med i tråden så var frågeställningen om män själva verkligen ville ha sexet så "romantiskt". Svaret verkar vara att de beskriver det så för att de tror att det är bästa sättet att få kontakt. Ärligt verkar det ju skrämmande om män i min ålder alltid haft sex på någon annans villkor.
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-09 kl. 20:32.
Citera
2015-09-09, 20:33
Medlem
RobMcKennans avatar
Citat:
Jag ska svara när du svarat på mina frågor. Eller nej jag kan svara nu. Jag tror extremt få män är asexuella som mitt X var.Om du har hängt med i tråden så var frågeställningen om män själva verkligen ville ha sexet så lamt. Svaret verkar vara att de beskriver det så för att de tror att det är bästa sättet att få kontakt.

Där tror jag att du misstar dig. Min erfarenhet så har kvinnor under 35-40 år en mer pang-på attityd till sex medans kvinnor plus/minus 50 år en mer jag-vill-njuta-av-det-sex-som-vi-har-just-nu och kräver mycket mer av det som du inte vill ha. Kanske är det så att kvinnorna i din ålder har förstört en del för dig?

När vet man att man har extremt bra sex? I min värld är det när man är klar och båda känner "shit, vad var det som just hände?" och man måste uppleva det igen. Jag lovar, man vet exakt när det händer...
Citera
2015-09-09, 20:39
Bannlyst
Citat:

Men hur går det ihop med att du inte tänder på 95 % Eller har jag missförstått något?

95% av kvinnorna är överviktiga/oattraktiva på sexsajter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in