2015-09-09, 01:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Vissa är så snabba att döma andra människor , så skrämmande!
Tänker på mig själv som har på min FB sida några bilder av Tom Ford , min favorit designer och de som känner till honom vet att det kan handla om nakna halvnakna bilder ,,,, shit!!! Är det verkligen så att jag kan råka riktigt illa för det? För att jag gillar kläder, väskor glasögon parfym etc Tom Ford!
Nej, NB är inte dömd än, men det är svårt att förneka att åklagaren säger sig ha stark bevisning mot honom. När vi nu resonerar och spekulerar kring fallet blir det därför oundvikligt att att inte också spekulera kring motivet, eller NB:s ev. bevekelsegrunder. När då en 35-årig man sticker ut på det sätt NB faktiskt gör vad gäller hans tydliga gillande av baby doll-liknande såväl verkliga som fiktiva tjejer, blir det svårt att blunda för att brottsoffret väl tycks ha motsvarat hans kvinno(tjej)ideal både vad gäller ålder, utseende och hårfärg. Det är här inte heller omöjligt att han kan ha sett och följt LH på nätet.
Senast redigerad av letsdoit 2015-09-09 kl. 01:45.
2015-09-09, 01:56
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det hade man förstås kunnat tänka sig - om inte merparten av hans preferenser talat för att det är han som gillar dockor, och att klä på och av dessa dockor sina kläder - vare sig de vill eller inte.

Absolut! Det är lite sjukt om han spelar .... Men samtidigt tycker jag att de som inte vet något om spelet och inte haft nogon i familjen som har spelat är inte heller friskt
I början då min tjej blev medlem satt jag mkt med henne och provade lite själv bara för att vara säker att spelet är ok för en minderårig
När man spelar blir man vän med många andra tjejer som spelar och med fördel att dela dockkläder och andra assessorer mellan varandra och slippa köpa allt
Well , tror det är en liten tjej som har spelat på hans dator
2015-09-09, 02:06
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Nej, NB är inte dömd än, men det är svårt att förneka att åklagaren säger sig ha stark bevisning mot honom. När vi nu resonerar och spekulerar kring fallet blir det därför oundvikligt att att inte också spekulera kring motivet, eller NB:s ev. bevekelsegrunder. När då en 35-årig man sticker ut på det sätt NB faktiskt gör vad gäller hans tydliga gillande av baby doll-liknande såväl verkliga som fiktiva tjejer, blir det svårt att blunda för att brottsoffret väl tycks ha motsvarat hans kvinno(tjej)ideal både vad gäller ålder, utseende och hårfärg. Det är här inte heller omöjligt att han kan ha sett och följt LH på nätet.

Jag förstår, håller med dig!
Ville bara berätta om själva spelet😀
2015-09-09, 02:51
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
[quote=Arrogantcat|54639749]
Citat:

Vissa är så snabba att döma andra människor , så skrämmande!
Tänker på mig själv som har på min FB sida några bilder av Tom Ford , min favorit designer och de som känner till honom vet att det kan handla om nakna halvnakna bilder ,,,, shit!!! Är det verkligen så att jag kan råka riktigt illa för det? För att jag gillar kläder, väskor glasögon parfym etc Tom Ford!
Om någon åker dit för något brott, alltså blir misstänkt för det, så kommer polisen (och allmänheten) att omedelbart försöka koppla samman sådant den misstänkte gillar, har hemma med brottet.

Tex Peter Mangs.
Den där korkade åklagaren gjorde en jättesak av att Mangs minsann tyckte om att titta på serien Dexter.
Det är alltså et intresse han delar med miljoners miljoner människor i hela världen - som inte blev serieskyttar alltså.

Lika kasst är det att försöka göra en stor sak av att balten hade sexiga flickor på sin facebook-sida.
De flickor han gillade på sin facebook faller exakt inom det helt normala attraktionsspannet. Det han gillade där gillar den största majoriteten män också.
De flesta killar här i tråden har förmodligen samma kvinnosmak som den häktade balten.

Om hans faacebook-bilder bevisar något överhuvudtaget så är det bara ytterligare ett bevis på hur normal han är. Dvs på samma sätt som han personlighetsundersökning visade en helt normal kille, så stödjer hans kvinnosmak det.

Och dessutom - har ni någonsin sett en mördare som har kunnat fångats för att han hade en viss smak?
Om det hade varit så enkelt, om det hade funnits en sådan koppling, så hade ju polisen bara behvövt parkera utanför den intresseföreningens dörrar och börja plocka in alla besökare.
2015-09-09, 03:00
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
[quote=quezen|54639790]
Citat:

... Nej.
men om du anklagas någon gång i framtiden för att vara en stalker av Tom Ford, exempelvis av honom eller hans familj så kan det användas emot dig, svar ja.

GM var besatt av slampiga kvinnor och barbieideal, inget fel i det- men det bevisar att han verkligen var kåt eller besatt av sex.
Och ja, har man då ingen flickvän, så faller polletten ned för vissa... angående hans brott.

Jag tror ingen jävla 35-årig man, som får sex, väljer att spela ett spel med fantasikvinnor med enorma bröst- men det är min åsikt.
Du tror alltså inte - på riktigt - att en 35-årig man kan välja att spela ett spel som är skspat och marknadsfört just för män i den åldern?

Fakta: män tycker om bröst, ju större ju bättre. Det är ett genomgående tema i den västerländska moderna kulturen.
Det "vi" gillar är unga, barbieliknande tjejer med gigantiska pattar.
Om man vill vara säker på att få ett spel sålt, så har man sådana karaktärer i det. För då kommer män att spela det. Särskilt män i den häktades ålder. Gifta eller ogifta spelar ingen roll.

Och varför liknar du storbystade barbiekvinnor med Lisa Holm? Hon hade ju inga stora bröst.

Är man "kåt", som du skriver (dvs du menar okontrollerad kåt) om man konsumerar erotica? Det var ju bara pinup-ideal han visade intresse för.
Det var ju inte hard core porr.
Och vet du ens hur många män, och kvinnor, som tittar på porr? Dagligen, eller varje vecka?
Hur ofta tittar du själv på porr eller erotica?
Det vill du kanske inte erkänna
2015-09-09, 03:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Även om min tro är att MGM gjort detta mot lisa.
Så har jag ändå svårt att se kopplingen mellan klippdockor och mord.
Det finns ju folk som håller på med BDSM men inte tusan går dom ut och mördar folk för det.
Även om BDSM är betydligt råare än klippdockor.

För att lite grann tala emot mej själv, vilket är ovanligt i denna tråd.
Så kan jag berätta om ett något udda fall som jag läst om och som skedde för länge sedan.
Det handlade då om en pojke/grabb som klädde sej i mammans kläder och som sedan sprang omkring och överföll kvinnor. bara för att med stor sax klippa av deras hår.

Med det vill jag säga att ingenting är egentligen omöjligt, stollar finns det överallt

Angående klippdockor länkarna och filmerna så tror jag att det är MGMs fru som använt sin mans facebook konto och youtube.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-09-09 kl. 03:24.
2015-09-09, 05:10
Bannlyst
Citat:
Det hade man förstås kunnat tänka sig - om inte merparten av hans preferenser talat för att det är han som gillar dockor, och att klä på och av dessa dockor sina kläder - vare sig de vill eller inte.

Det kanske finns en bra anledning till att han inte vet var hans 14-åriga dotter finns? Att inte träffa sitt barn är en sak, men att inte veta alls var det befinner sig väcker frågor.
2015-09-09, 05:55
Medlem
Hyltrans avatar
Går det verkligen att bevisa att det är hans "riktiga" facebook som ni spammar om?
2015-09-09, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Angående klippdockor länkarna och filmerna så tror jag att det är MGMs fru som använt sin mans facebook konto och youtube.

Absolut!
Att det skulle vara han som använder sitt Facebook konto och youtube är ju helt otänkbart!
2015-09-09, 07:31
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Om någon åker dit för något brott, alltså blir misstänkt för det, så kommer polisen (och allmänheten) att omedelbart försöka koppla samman sådant den misstänkte gillar, har hemma med brottet.

Tex Peter Mangs.
Den där korkade åklagaren gjorde en jättesak av att Mangs minsann tyckte om att titta på serien Dexter.
Det är alltså et intresse han delar med miljoners miljoner människor i hela världen - som inte blev serieskyttar alltså.

Lika kasst är det att försöka göra en stor sak av att balten hade sexiga flickor på sin facebook-sida.
De flickor han gillade på sin facebook faller exakt inom det helt normala attraktionsspannet. Det han gillade där gillar den största majoriteten män också.
De flesta killar här i tråden har förmodligen samma kvinnosmak som den häktade balten.

Om hans faacebook-bilder bevisar något överhuvudtaget så är det bara ytterligare ett bevis på hur normal han är. Dvs på samma sätt som han personlighetsundersökning visade en helt normal kille, så stödjer hans kvinnosmak det.

Och dessutom - har ni någonsin sett en mördare som har kunnat fångats för att han hade en viss smak?
Om det hade varit så enkelt, om det hade funnits en sådan koppling, så hade ju polisen bara behvövt parkera utanför den intresseföreningens dörrar och börja plocka in alla besökare.

Du bortser tydligen från betraktelsepunkten:

Det är en rasande skillnad på när man utreder en person, och finner den här typen av udda böjelser (det får vi ändå anse att det är för en 35-årig man) efter att man funnit ytterligare indicier och/eller bevis.

Givetvis kan Peter Mangs intresse för skjutvapen, riskbeteende, egen åsikt om att han var en vigilante kopplas till Dexter, en synnerligen svart kriminaltekniker med ett snedvridet rättspatos, den dag man får reda på att kopplingen finns.

Givetvis kan en 35-årig, etablerad, vuxen mansperson misstänkt för mordet på Lisa Holm besväras av att det finns (finns det, för övrigt? Trådsanning?) kopplingar till vålds- och sexualskildringar som omfattar mycket unga flickor (LH var mycket ung, även om Xenias finniga yngling och kanske några i tråden tycker att 17 år är mer eller mindre jämnårigt. Men det är det inte för en "normal" 35-åring).

Tvärtom är inte lika intressant, för som du påpekar, flertalet (det alldeles överväldigande flertalet) är naturligtvis inte misstänkta mördare. Men bland de som ÄR misstänkta mördare kan randbeteenden och randintressen ha betydelse, för motivbild, MO och annat.

Är åklagaren/utredarna koko som kollar upp sådant här? Nej.
Senast redigerad av Bergakungen 2015-09-09 kl. 08:27. Anledning: Fel i citeringen, nu korrigerat
2015-09-09, 08:06
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle flera betyda annat i det åklagaren sa än i mitt exempel? Är det inte bara så att vi har olika sätt att uttrycka oss på, och att åklagaren uttrycker sig på samma sätt som jag och Wiktionary?

Läser du inte vad jag skriver - det beror på vad man pratar om!!

Vi får väl se sen när FUP kommer vem som hade rätt!
2015-09-09, 08:08
Bannlyst
[quote=Bergakungen|54640616]
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Du bortser tydligen från betraktelsepunkten:

Det är en rasande skillnad på när man utreder en person, och finner den här typen av udda böjelser (det får vi ändå anse att det är för en 35-årig man) efter att man funnit ytterligare indicier och/eller bevis.

Givetvis kan Peter Mangs intresse för skjutvapen, riskbeteende, egen åsikt om att han var en vigilante kopplas till Dexter, en synnerligen svart kriminaltekniker med ett snedvridet rättspatos, den dag man får reda på att kopplingen finns.

Givetvis kan en 35-årig, etablerad, vuxen mansperson misstänkt för mordet på Lisa Holm besväras av att det finns (finns det, för övrigt? Trådsanning?) kopplingar till vålds- och sexualskildringar som omfattar mycket unga flickor (LH var mycket ung, även om Xenias finniga yngling och kanske några i tråden tycker att 17 år är mer eller mindre jämnårigt. Men det är det inte för en "normal" 35-åring).

Tvärtom är inte lika intressant, för som du påpekar, flertalet (det alldeles överväldigande flertalet) är naturligtvis inte misstänkta mördare. Men bland de som ÄR misstänkta mördare kan randbeteenden och randintressen ha betydelse, för motivbild, MO och annat.

Är åklagaren/utredarna koko som kollar upp sådant här? Nej.

Det finns äckel som registrerar sig på sajter menade för unga flickor i syfte att få kontakt med yngre tjejer också. De behöver inte vara intresserade av själva dockorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in