2015-09-08, 21:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det spärrades av på måndagen, efter fyndet av handsken, öppnades på onsdag och spärrades av senare samma dag, och har förblivit avspärrat sedan dess.

Mitt fetade.
Man kan undra vad som egentligen försiggick under de timmar mjölkrummet var öppet. Varför var det öppet? Var det då man satte span på bröderna B?
2015-09-08, 21:49
Medlem
Tänker på Agneta Westlund där åkgräsklipparen visade sig vara en älg. Det räckte tydligen inte att skicka in insamlat material till NFC. Rätt frågor måste bifogas av utredande polis. Vilka frågor är i detta fallet bifogade?
2015-09-08, 21:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Det drar ihop sig till åtal, utredningen är i sitt slutskede. Snart kan familjen och vi, allmänheten, få de svar vi väntar på: var, när och hur.

Tyvärr tror jag aldrig någon får ett svar på den stora frågan: varför?.

Möjligtvis kan ett erkännande komma, men jag är ärligt talat tveksam till om ens GM vet svaret på det.
2015-09-08, 21:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Tänker på Agneta Westlund där åkgräsklipparen visade sig vara en älg. Det räckte tydligen inte att skicka in insamlat material till NFC. Rätt frågor måste bifogas av utredande polis. Vilka frågor är i detta fallet bifogade?
Denna fråga kommer du att få svar på i FUP.
2015-09-08, 21:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Först tyckte jag att ett par bilder fram och tillbaka, snygga tjejer, osv, inte var så mycket att orda om, men sedan när jag började titta även på hans övriga preferenser, Stardoll mm så måste jag säga att det här inte alls verkar hamna inom normalmallen. Det handlar inte bara om rumpor och bröst; det rör sig om annat.Man kanske inte kan utesluta att han delar sitt intresse med sin hustru..?

Nej det är inte inom normalmallen.

Om hans hustru delade hans intresse - tror inte det men ingenting är omöjligt

Hon kanske kollade på katterna, verkar som om dom gillade katter, ingen ironi här, utan genuint. Många fina kattbilder.
2015-09-08, 21:55
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
https://sv.wiktionary.org/wiki/flera

Notera särskilt punkt 1. ovan.

Skojar du eller!?!? I detta fall låter det helt fel när LGW säger att vi har flera DNA-träffar, bland annat blod. Tror du han sagt flera om det var två!?!?
Du måste försöka begripa i vilket sammanhang det gäller
2015-09-08, 21:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Skojar du eller!?!? I detta fall låter det helt fel när LGW säger att vi har flera DNA-träffar, bland annat blod. Tror du han sagt flera om det var två!?!?
Du måste försöka begripa i vilket sammanhang det gäller
Jag tror Wiktionary och åklagaren vet bättre än du hur man uttrycker sig.

T.ex. "En eller flera DNA-träffar". Utesluter det två DNA-träffar?
2015-09-08, 22:04
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Jag tror Wiktionary och åklagaren vet bättre än du hur man uttrycker sig.

T.ex. "En eller flera DNA-träffar". Utesluter det två DNA-träffar?

Absolut inte, men han sa inte så! Håll dig till fakta nu!
Han sa att de har FLERA DNA-träffar, bl.a av blod.
Tolkar du det som två, undrar jag om sv var/är din starka sida i skolan.
2015-09-08, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför skulle flera betyda annat i det åklagaren sa än i mitt exempel? Är det inte bara så att vi har olika sätt att uttrycka oss på, och att åklagaren uttrycker sig på samma sätt som jag och Wiktionary?
2015-09-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har svårt att tänka mig att detta skulle varit planerat, med tanke på de utslängda mobildelarna och att kroppen inte varit bortfraktad långt iväg från hans egen ort. Jag tror inte heller att han känt till mopeden, eftersom han då inte borde ha låtit den stå kvar och signalera att något hänt.

Jag gissar att han varit packad eller påverkad av något starkare och allt bara blev som det blev.

Men om LH stod med en hjälm och eventuellt handskar i handen så borde han väl listat ut att antingen kör hon moped eller mc?
2015-09-08, 22:14
Medlem
Citat:

"Det finns flera dna-spår som knyter den mordmisstänkte 35-åringen till Lisa Holm.
– Bland annat blodspår, säger vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm vid åklagarkammaren i Skövde"

."Tidigare har åklagaren berättat att det finns ett dna-spår från 35-åringen på Lisa Holms tillhörigheter.
– Jag kan nu säga att det är flera dna-träffar med mannens dna på Lisa Holms tillhörigheter."

Detta går inte att misstolka !
Det hela är glasklart, det är MGMs dna man pratar om här och ingen annans.
2015-09-08, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
"Det finns flera dna-spår som knyter den mordmisstänkte 35-åringen till Lisa Holm.
– Bland annat blodspår, säger vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm vid åklagarkammaren i Skövde"

."Tidigare har åklagaren berättat att det finns ett dna-spår från 35-åringen på Lisa Holms tillhörigheter.
– Jag kan nu säga att det är flera dna-träffar med mannens dna på Lisa Holms tillhörigheter."

Detta går inte att misstolka !
Det hela är glasklart, det är MGMs dna man pratar om här och ingen annans.
Det är glasklart, tidigare fanns det ett DNA-spår, nu finns det mer än ett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in