2015-09-08, 04:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Oerhört långsökt förklaring till motiv. Spånar man i det blå kan vad som helst duga som motivhypotes.

Bra gjort, du har iaf justerat dina felaktiga påståenden! Din uppfattningsförmåga verkar inte vara den skarpaste när man till och med måste förklara skillnaden mellan motiv och bevisning..

Om motivet får du tycka vad du vill. Själv tycks du inte ens ha nåt att komma med mer än gnäll.

Jag tror att han har blivit extremt förtjust i henne, tagit kontakt och det gått överstyr. Nåt sker i impuls då han blir avvisad - alternativt är det en icke fullbordad våldtäkt.
2015-09-08, 06:10
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Som jag sa i ett tidigare inlägg, NFC (Nationellt forensiskt centrum) kan inte själva utföra rättsforensiska analyser av alla de slag som finns - i synnerhet rättskemiska - och skickar därför en del sådana utomlands, oftast till Wiesbaden i Tyskland, och då tar det tid.
Detta kan i sig kanske vara ett tecken på att flickan drogats med någon substans som är ganska ovanlig i Sverige?

Citerar mig själv ovan eftersom det jag sa i det tidigare inlägget nu har bekräftats i media:
Citat:
NFC har inte haft förmåga att genomföra tekniska undersökningar av alla de spår som har samlats in. Lars Johansson förklarar att utredarna nu går igenom den tekniska rapporten för att se om det är några ytterligare tekniska undersökningar som borde genomföras.
http://www.skovdenyheter.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/
2015-09-08, 06:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tror knappast att åklagaren förlitar sig till "halmstrån" när han har en MGM:s blod på ett mordoffers prylar. Men XeniaOnanist är dum nog att inte fatta vad detta innebär...
Det bevisar brott mot griftefriden. Åklagaren letar efter mordbevis. Och jag ser att du själv tycker att dina argument är svaga.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tvärtom. Kan bli omfattande brottslighet som avslöjas i samma vända. Jag sätter Riksbankens nya tvåkrona på att fru Bilevicius fick upp ögonen för LS fina kaffeservis under grovstädningen våren 2014.
Åklagaren letar efter mordbevis, inte bevis om kopparstölder.
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Den behöver ju inte alls vara komprometterande. Det kan lika gärna handla om datatrafik som pekar för att NB är oskyldig - vi vet ju inte vad de undersöker.
De letar efter halmstrån.
2015-09-08, 06:37
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya
Mantilla är du jurist? En jurist som beter sig som likt dig och skriver som du gör=ingen att lita på!!
"Beter sig som likt mig"? Lär dig svenska! Jag bemöter en del inlägg som de förtjänar att bli bemötta för att de fullständigt förstör trådar med sitt dravelspam, och jag är långt ifrån den enda som har tröttnat.
Till skillnad från vissa andra har jag inte tid att sitta här 10 timmar om dagen, så det vore angenämt om innehållet i inläggen var värt något, eller åtminstone relevant. Om du inte litar på mig är det ingen större sorg för min del!
2015-09-08, 06:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vet väl att den blev stulen? Jag har nämnt det förr. Däremot lämnade man tydligen kvar en växelkassa på drygt 1000:-

Jo, det har uppmärksammats i tråden. Märkligt i och med att pengar var mindre intressant som du skriver än ett par blå koppar..
Citat:
Under december 2014 polisanmäldes två händelser i kaféet. I ett fall stals husgeråd och kaffe. En dag senare försökte någon begå inbrott men misslyckades.
— Jag fick känslan av att tjuvarna kunde mitt ställe. De stal konstigt nog mina fina blå koppar men inte vår växelkassa på cirka tusen kronor, säger kaféägaren Lena Svedung.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
2015-09-08, 06:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vad är det för fel på dig? Den du kallar den stora guden har inte presenterat något bevis för det råder yppandeförbud. Hur kan det vara så svårt för dig att förstå att hur gärna du än vill veta vad det finns för bevis så lär du inte få det. Du kan sitta och skrika dig hes dag efter dag timme efter timme här och låtsas att du minsann vet bättre och han kan minsann inte vara skyldig för det passar inte in i din världsbild. Men ändå så ter varje ord du säger urbota dumt och du skämmer ut dig själv när du går i 150 km/h bara för du tror att AJ, släkt eller andra är skyldiga. Snälla du...... kan du lugna ner dig. Allt tyder på att rätt GM sitter, men du lär inte få veta ett skit för det råder yppandeförbud........FATTA
Åklagaren har presenterat bevis, DNA kan knytas till kroppen. Tror du åklagaren bryter mot något yppandeförbud om han säger att det är DNA på kroppen, under kroppen eller på kläderna?

Du bara jammar med åklagaren utan att komma med något själv. Det enda substantiella du har kommit med är att NB har erkänt.
2015-09-08, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åklagaren har presenterat bevis, DNA kan knytas till kroppen. Tror du åklagaren bryter mot något yppandeförbud om han säger att det är DNA på kroppen, under kroppen eller på kläderna?

Du bara jammar med åklagaren utan att komma med något själv. Det enda substantiella du har kommit med är att NB har erkänt.

Har inte du förstått att åklagaren vill lägga fram bevisen för 35-åringen nu när det mesta börjar bli klart? Varför skulle han gå ut i media och presentera bevisen innan 35-åringen fått svara på frågor?
Nu kommer snart han och hans advokat få bevisningen på papper som de längtat efter.
2015-09-08, 07:42
Medlem
Citat:
Citerar mig själv ovan eftersom det jag sa i det tidigare inlägget nu har bekräftats i media:

http://www.skovdenyheter.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/

Tja, vet inte riktigt hur du får det till att det du tidigare anfört nu har bekräftats av media: har NFC begärt analyshjälp från utlandet?
Har det framkommit att L drogas av ngn substans ovanlig i Sverige?

Att NFC ej har förmått att analysera allt som skickats till dem har, som jag förstår, att göra med det stora antalet spår/föremål etc som de har fått på sitt bord och inte på okunskap.

Kanske/nog en tolkningsfråga men anser hursomhelst inte att dina teser i nuläget kan anses bekräftade.
FUP will tell.
2015-09-08, 07:57
Medlem
Vem är arbetsledare för litauerna? Jag minns att AJ sagt till media att han hade ett möte med arbetsledaren när han hittade handsken. i min värld finns det en handfull GM, som kan ha utfört brottet och det handlar om personer som har en stark koppling till gården Martorp. Annars skulle inte kroppen ha gömts på den platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men upprepar gör väl du också?
Tänk sedan när åtal kommer och rättegång så småningom kommer igång vilken explosion med inlägg det lär bli, med upprepningar och tjafs fram och tillbaka. Har svårt att tro att tråden kommer att avstanna då.

Varför skedde det?
Är det rätt gm?
Ensam skyldig eller "bara" inblandad?
Oskyldig?
Såg Lisa något hon måste tystas för?
Var alla marginaler på fel sida? Var det otur?
Eller var det Lisa som var det direkta målet?
Var det planerat eller stundens ingivelse?
Vem har placerat alla fynd? Direkt och i panik eller medvetet i efterhand?
Var är brottsplatsen?
När dog hon?
Kördes hon direkt till Martorp?
Exakt var där hittades hon?
Vilket skick hittades hon i?
Var bröderna i Källby och köpte pizza?
Stämmer iakttagelser av bilar körandes i hög fart?
Vad har andra sett?
Vad vet AJ?
Håller bevisningen/indiciekedjan?

Många frågor, ännu inga riktiga svar.
2015-09-08, 08:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Vem är arbetsledare för litauerna? Jag minns att AJ sagt till media att han hade ett möte med arbetsledaren när han hittade handsken. i min värld finns det en handfull GM, som kan ha utfört brottet och det handlar om personer som har en stark koppling till gården Martorp. Annars skulle inte kroppen ha gömts på den platsen.

Han hade möte med en samarbetspartner (LÅ)
2015-09-08, 08:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Du vet väl att den blev stulen? Jag har nämnt det förr. Däremot lämnade man tydligen kvar en växelkassa på drygt 1000:-

Självklart. Just därför tror jag polisen återfunnit dessa under husrannsakan i flygeln.
Alternativt i Litauen.
2015-09-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321

Då borde väl flera av dessa som har stark koppling till gården vars DNA borde fastnat på Lisas tillhörigheter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in