2015-09-08, 01:21
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det ÄR exakt Det jag menar - om det hade funnits objektiva bevis så Hade de Åtalat honom. Då hade de haft tillräckligt för Tillräckliga skäl.
Men de har inte åtalat honom - alltså har de inte objektiva bevis.
Är det så svårt att förstå?

Håll käften snälla, dina j*a korkade inlägg spammar igen den här tråden ordentligt! Jag är jurist, och jag kan direkt säga att det inte är någon mening att försöka få dig att fatta. Åtal väcks när det är lämpligt med hänsyn till alla omständigheter, inte enbart bevisningen. Detta måste åkl. också visa vid varje framställan om fortsatt häktning, så ta lite semester så PM:ar vi dig när det är dags. *Suck*.
2015-09-08, 01:34
Medlem
Vem är LW? Du behöver inte skriva rakt ut vem det är, det räcker med bra ledtrådar👍🏻

Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Lw hade jag definitivt kollat upp...
2015-09-08, 02:04
Medlem
Kellywomans avatar
vet någon när, vid vilken tidpunkt det skall tas upp huruvida brodern eller frun är fortfarande misstänkta. Brodern för delaktighet i mordet men på den lägre misstankegraden och frun för skyddaande av brottsling?
Kommer det inte hända förrän vid åtalet?
2015-09-08, 03:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så här brukar du sluta våra diskussioner, du upprepar ett argument som jag redan har svarat på och kallar mitt svar ickerelevant.
Att du inte ser några tecken på nån förbipasserande betyder inte att det inte fanns någon.

Jag har inte avslutat diskussionen men anser att det du kommer som motargument är irrationellt.
Obstinat eller krampaktigt försvarande vet jag inte.
Jag skriver att Martorp ska tas i beräkningen och att det då inte talar för impuls av förbipasserande helt random.
2015-09-08, 03:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag, det är inte åklagarens fel att analyser drar ut på tiden, men åklageriet skjuter hela tiden på åtalet. Det borde veta att analyser tar tid, jag gissade att jultomten skulle komma med åtalet i början av tråden. Åklagaren borde veta bättre, men det verkar inte så. Eller vill åklagaren bara visa att utredningen fortskrider, men har inget annat än nya prognoser att komma med?

Du har följt tillräckligt med kriminalfall och läst FUP:ar för att inte komma med så låga argument.
Du vet mycket väl hur lång tid åtal dröjer och likaså varför.
Du vevar desperat med argumenten om åklagaren. Den store guden menar jag som du nu fånigt har döpt honom till.
2015-09-08, 03:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jaja ... "Det är en definitionsfråga"
Hur kan ens en polis i ett mord-fall ens uttala sig så. Hur respektlöst är det inte mot de anhöriga!!
Och angående "blodspåren".
Det sägs inget om varifrån de kommer. Det är tex inget underligt ifall blodspår fanns på arbetplatsen. För det är ju ändå en arbetsplats för grovjobbare. Fullt rimligt också att ett dumpat liks kläder kanske hamnar på sådana blodspår.
Dvs - sådant är inga Bra bevis, särskilt inte i rätten iför en advokat som bara behöver peka på rimligt tvivel. Och sånt finns ju i det fallet.
HAde jag varit polis där så hade jag sett till att vara säker innan jag uttalade mig, och jag hade verkligen granskat de olika alternativen. Och skitit fullt i om nu någon på flashback hade blivit stött av det.

Man uttalar sig inte med detaljer vid yppandeförbud - vilket du då tolkar som brist på bevisning och påföljande brist på respekt till anhöriga.
Att skriva ner förundersökningen utifrån det lilla som finns via skvallermedia är rent vansinne.
Men, men - man förväntar sig inte mer från dig.
2015-09-08, 03:45
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddiekrueger2
Om det inte är MGM? Vem har bragt hennes liv? Vad tror ni? Nyfiken 😜

Hans fru kanske? Det skulle ju kunna vara ett svartsjukemord.

Har egentligen ingen aning, men jag skulle inte bli helt förvånad om MGM blir friad.
2015-09-08, 04:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Då är han så knäpp att en p7:a nog redan vore beställd. Det tror jag. Fast visst, det kan vara möjligt. Teoretiskt skulle han kunnat ha sett Lisa vid något tillfälle och drabbats av väldigt stark attraktion, det vi normalt förknippar med "kärlek vid första ögonkastet". Men han är alltså knäpp och har stalkat henne i smyg, varenda lördag och söndag har han hållit utkik efter henne, kanske i över en månad.
Om man ska tro ryktet här på tråden, så var det när tjejerna väntar på skjuts hem som tillfället att spana in dem dyker upp. Och frågan är ju om gästarbetare ens har så lång arbetsdag. Om de börjar 7 och jobbar 10 timmar, har de gjort kväll när kaféet stänger. Det bör Qwart kunna svara på.

Stalking skrev jag inget om, men grunden är det samma. Knäpp är han om han mördat en tjej - det kan vi enas om.
Det behövs som sagt inte mer än en blick för att stark attraktion ska ske. Akut förälskad som du skriver. Fantiserar och drömmer om vederbörande. Kan inte släppa tanken på henne en sekund, helt fixerad och absorberad av hela hennes väsen utan att för den skull stalka henne (mer än kanske kollat via fb).
Han kanske passerade cafét på sin lediga söndag och kollade vid stängning för att få en blick av föremålet för hans attraktion.
Är det MGM som mördat så tror jag att det är ödesdigert. Att det är tillfället/ödet som gör det - att han ser henne den enda dagen hon åker ensam, han tar kontakt när de andra åkt iväg och det hela går överstyr.
2015-09-08, 04:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stalking skrev jag inget om, men grunden är det samma. Knäpp är han om han mördat en tjej - det kan vi enas om.
Det behövs som sagt inte mer än en blick för att stark attraktion ska ske. Akut förälskad som du skriver. Fantiserar och drömmer om vederbörande. Kan inte släppa tanken på henne en sekund, helt fixerad och absorberad av hela hennes väsen utan att för den skull stalka henne (mer än kanske kollat via fb).
Han kanske passerade cafét på sin lediga söndag och kollade vid stängning för att få en blick av föremålet för hans attraktion.
Är det MGM som mördat så tror jag att det är ödesdigert. Att det är tillfället/ödet som gör det - att han ser henne den enda dagen hon åker ensam, han tar kontakt när de andra åkt iväg och det hela går överstyr.
Oerhört långsökt, varför komma med såna långskott? Fälls han beror det på handfast bevisning och inte fantasier om hans feberheta drömmar om småflickor.
2015-09-08, 04:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Oerhört långsökt, varför komma med såna långskott? Fälls han beror det på handfast bevisning och inte fantasier om hans feberheta drömmar om småflickor.

Är det nån som är långsökt så är det du:
Jag pratar givetvis eventuellt motiv - men självklart är det teknisk bevisning han fälls för.
Omg...
2015-09-08, 04:25
Medlem
delta2s avatar
Citat:
"Finns det DNA på kroppen?
– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm."

Hahaha

Ja, så kan man ju okså säga om man inte vill avslöjas som världens pajas som försöker koppla ihop baltens dna på den vante han själv lämnade in till snuten.

Jaja ... "Det är en definitionsfråga"
Hur kan ens en polis i ett mord-fall ens uttala sig så. Hur respektlöst är det inte mot de anhöriga!!

Och angående "blodspåren".
Det sägs inget om varifrån de kommer. Det är tex inget underligt ifall blodspår fanns på arbetplatsen. För det är ju ändå en arbetsplats för grovjobbare. Fullt rimligt också att ett dumpat liks kläder kanske hamnar på sådana blodspår.
Dvs - sådant är inga Bra bevis, särskilt inte i rätten iför en advokat som bara behöver peka på rimligt tvivel. Och sånt finns ju i det fallet.

HAde jag varit polis där så hade jag sett till att vara säker innan jag uttalade mig, och jag hade verkligen granskat de olika alternativen. Och skitit fullt i om nu någon på flashback hade blivit stött av det.

Apropå det här med pajas ...
Men det där var väl alldeles ovanligt dumt skrivet hörru du du ... Att du tar med orden respektlöst mot de anhöriga i dina inlägg passar sig väl inte alls . Du är väl den som har visat minst respekt mot de anhöriga efter dina påhopp på LH:s pappa . Var har du läst att NB har blödarsjuka förresten ?? Jag visste inte att man blödde hinkvis med blod av att skära sig i ett finger eller slå av en knoge emellanåt . Inte kan det finnas blod på alla ställen där NB har uppehållit sig när han jobbat . För så måste det ju vara om advokaten ska kunna åberopa rimligt tvivel angående att NB: s blod har hittats på LH:s tillhörigheter . Då borde han väl vara död av blodbrist vid det här laget i så fall ... Jag tror ju att både åklagaren och polisen är ganska säkra på sin sak i det här fallet . Att du inte förstår det eller om du tycker att åklagaren uttalar sig konstigt är ju inget som spelar någon roll alls som tur är . Och åklagaren och polisen skiter säkert i om någon på Fb blir stött på grund av hur dom sköter utredningen . Det är väl knappast deras mål att göra folk här nöjda . Har du inte fattat det ännu ??
2015-09-08, 04:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det nån som är långsökt så är det du:
Jag pratar givetvis eventuellt motiv - men självklart är det teknisk bevisning han fälls för.
Omg...

Oerhört långsökt förklaring till motiv. Spånar man i det blå kan vad som helst duga som motivhypotes.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in