Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Då är han så knäpp att en p7:a nog redan vore beställd. Det tror jag. Fast visst, det kan vara möjligt. Teoretiskt skulle han kunnat ha sett Lisa vid något tillfälle och drabbats av väldigt stark attraktion, det vi normalt förknippar med "kärlek vid första ögonkastet". Men han är alltså knäpp och har stalkat henne i smyg, varenda lördag och söndag har han hållit utkik efter henne, kanske i över en månad.
Om man ska tro ryktet här på tråden, så var det när tjejerna väntar på skjuts hem som tillfället att spana in dem dyker upp. Och frågan är ju om gästarbetare ens har så lång arbetsdag. Om de börjar 7 och jobbar 10 timmar, har de gjort kväll när kaféet stänger. Det bör Qwart kunna svara på.
Stalking skrev jag inget om, men grunden är det samma. Knäpp är han om han mördat en tjej - det kan vi enas om.
Det behövs som sagt inte mer än en blick för att stark attraktion ska ske. Akut förälskad som du skriver. Fantiserar och drömmer om vederbörande. Kan inte släppa tanken på henne en sekund, helt fixerad och absorberad av hela hennes väsen utan att för den skull stalka henne (mer än kanske kollat via fb).
Han kanske passerade cafét på sin lediga söndag och kollade vid stängning för att få en blick av föremålet för hans attraktion.
Är det MGM som mördat så tror jag att det är ödesdigert. Att det är tillfället/ödet som gör det - att han ser henne den enda dagen hon åker ensam, han tar kontakt när de andra åkt iväg och det hela går överstyr.