Mmmhmm. Är du i praktiken utslängd för gott nu? I början av tråden (som jag skummade igenom lite snabbt...) talade du om två-tre dagar?
Du nämnde också att du nyligen fått ett kneg och skulle få lön den 25. Är det alltså så att du har ett jobb du går till Måndag till Fredag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Shonne99
Då får du tipsa mig om antingen något jävligt billigt förvaringsskåp (som inte ligger i tjottahejti) eller något annat bra ställe att låsa in, hm, 40x40x80, utan lås och med 8kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Shonne99
Edit: 1,5) någon lösning på logistiken med min "packning"
Förvaringsskåpen på centralen är för dyra för dig då? I den här situationen hänger ju mycket på hur mycket pengar du får in... Driftar du tillräckligt är det ju "bara" att ta in på hotell ett par dagar i stöten. (Byta hotell då och då så de inte fattar att du är hemlös.)
Är du sämre på att få in pengar så tänk kreativt.
Har du nyckel till källaren i huset du bodde i? Kan du förvara sakerna där?
Byt ev omgivning. Gömma saker om du spatserar runt i city är svårt. Tar du snöret ut till förorterna kan det bli mycket lättare att hitta både ställen att docka saker på och lugnare ställen att sova på.
LITE kriminell kan du gott bli.

Planka på tunnelbana/pendeltåg. Olaga intrång på platser där det går att sova. Plocka lite kläder ur en insamlings-container om du behöver.
Containrar och grovsoprum är f ö dina bästa vänner! Kläder, filtar, täcken, madrasser, EUR-pallar att bygga säng och "koja" på lämpligt ställe samt täckmaterial till taket/väggarna på sovplatsen hämtas där. Även brännbart träspill att elda i en enkel kamin av en plåthink eller dylikt för att hålla värmen.