2015-09-08, 06:04
Bannlyst
det är riktigt eländigt att allt fler vanliga unga tjejer och killar tvingas ut att leva i denna misär som TS , när det går minsta snett i livet så är man väldigt själv i Sverige försöker att hjälpa dessa så gott jag kan där jag bor , men inte möjligt i detta fall då Stockholmen inte är min plats i landet . så uppmanar alla här som har möjlighet att hjälpa TS och andra lika utsatta att komma på fötter igen snabbt , de behöver ett jobb och tak över huvudet för att fixa detta . enkla jobb finns överallt i bland oss som behöver utföras tex . och någon borde ha tak / värme att bjuda på en kortare stund när det är riktigt befogat , testa även det där med skatt gömma till någon behövande så ska ni få se vad tacksamhet är IRL . just nu behöver nog TS en riktig sovsäck och ett tjockt liggunderlag + extra filt för att hålla kylan borta och kunna /orka fokusera på att leta jobb på dagarna ..................
Citera
2015-09-08, 06:42
Medlem
Har du swish?
Citera
2015-09-08, 08:37
Bannlyst
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mmmhmm. Är du i praktiken utslängd för gott nu? I början av tråden (som jag skummade igenom lite snabbt...) talade du om två-tre dagar?
Du nämnde också att du nyligen fått ett kneg och skulle få lön den 25. Är det alltså så att du har ett jobb du går till Måndag till Fredag?

Förvaringsskåpen på centralen är för dyra för dig då? I den här situationen hänger ju mycket på hur mycket pengar du får in... Driftar du tillräckligt är det ju "bara" att ta in på hotell ett par dagar i stöten. (Byta hotell då och då så de inte fattar att du är hemlös.)

Är du sämre på att få in pengar så tänk kreativt.
Har du nyckel till källaren i huset du bodde i? Kan du förvara sakerna där?
Byt ev omgivning. Gömma saker om du spatserar runt i city är svårt. Tar du snöret ut till förorterna kan det bli mycket lättare att hitta både ställen att docka saker på och lugnare ställen att sova på.
LITE kriminell kan du gott bli. Planka på tunnelbana/pendeltåg. Olaga intrång på platser där det går att sova. Plocka lite kläder ur en insamlings-container om du behöver.

Containrar och grovsoprum är f ö dina bästa vänner! Kläder, filtar, täcken, madrasser, EUR-pallar att bygga säng och "koja" på lämpligt ställe samt täckmaterial till taket/väggarna på sovplatsen hämtas där. Även brännbart träspill att elda i en enkel kamin av en plåthink eller dylikt för att hålla värmen.

Nä. Lyckats ordna med ett litet extraknäck för någon vecka sedan. Jobbade ihop typ 40 timmar i augusti, så räknar med att få ut 4-5000kr den 25:e. Tyvärr är det sämre med tider nu, och i september har jag hittills fått jobba 2-3 pass.

Flyttade in 17:e, och inte hört något från värden än. Var sagt en månad. Därför räknar jag med att om jag får flytta in igen blir det bara för någon dag. har tyvärr inga nycklar till förråden. Däremot slaggar jag högt upp i trapphuset - hit orkar ingen gå (hehe), alla tar hiss. Därför är det ganska harmlöst. Blivit påkommen enstaka gånger, antingen av fulla "grannar" eller äldre personer. Då har jag helt enkelt kört med "äh, utelåst".

Nu när jag har mat för ett tag och är på väg mot badhus för att fixa hygienen ska jag sedan försöka hitta något nytt boende. Tyvärr är det väldigt tunt utan deposition, men räknar med att jag borde hitta något någorlunda snart i alla fall. Parallellt ska jag söka arbete. Känns bra mycket enklare när man ser lite anständig ut.

Tack för tipsen!

Edit: centralskåpen känns dyra - vad kostar det? Känns onödigt egentligen att lägga skitmycket pengar på förvaring...
Senast redigerad av Shonne99 2015-09-08 kl. 08:38. Anledning: Edit
Citera
2015-09-08, 12:19
Medlem
Säkert att du inte sitter med en pappmugg utanför Ica?
Den nya sortens tiggare? Jävligt smart isf.
Citera
2015-09-08, 13:07
Bannlyst
Jag var hemlös i Berlin i lite över en månad 2012 och gick runt och samlade pant hela dagarna. Sov i en park på en bänk, brukade lägga mig sent på morgonen då jag tyckte det var säkrast att somna när det var minst folk ute, vakna oftast runt 10-12 och letade pant. Samlade 10 euro om dagen, ibland 15 på lördagar och söndagar. Fördrev lite tid på kvällen på internetcafe medan jag laddade min mp3, men jag antar att internetcafe i Stockholm är dyrare då de i Berlin är extremt billiga. Men du har redan tillgång till eluttag.

Håll dig aktiv bara, sitt inte och vänta på att tiden ska passera. Vad jobbar du med? Om det involverar böcker så kan du läsa, ta anteckningar osv.
Citera
2015-09-08, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag var hemlös i Berlin i lite över en månad 2012 och gick runt och samlade pant hela dagarna. Sov i en park på en bänk, brukade lägga mig sent på morgonen då jag tyckte det var säkrast att somna när det var minst folk ute, vakna oftast runt 10-12 och letade pant. Samlade 10 euro om dagen, ibland 15 på lördagar och söndagar. Fördrev lite tid på kvällen på internetcafe medan jag laddade min mp3, men jag antar att internetcafe i Stockholm är dyrare då de i Berlin är extremt billiga. Men du har redan tillgång till eluttag.

Håll dig aktiv bara, sitt inte och vänta på att tiden ska passera. Vad jobbar du med? Om det involverar böcker så kan du läsa, ta anteckningar osv.

Shit, Berlin! Klarade du dig igenom situationen helskinnad? Berlin är ju inte känt för att vara den mest kramgoa staden vad gäller mörka gränder m.m.
Citera
2015-09-08, 14:42
Bannlyst
Update:
LIVE N KICKING!
Hygienen är på topp, slängt på mig relativt fräscha kläder också. Sörplat nyponsoppa på vägen till skattjakt där namnlös FBare (har ni följt tråden någorlunda kan ni räkna ut med röven vem det är) lämnat en överraskning! Ok, det var ingen överraskning - hade sade vad det var, men ändå.

På väg att söka andra jobbet för dagen - första sade att han skulle höra av sig (deltid i närbutik. Inte riktigt det jag har som prio ett, men vad fan)!

Samtidigt kikar jag runt på boenden på diverse sidor där deposition ej krävs.

Fint väder idag FB, hoppas ni har möjlighet att njuta lite av det!
Citera
2015-09-08, 14:48
Medlem
Gör bryt, letar portar, letar i containrar, sover på McDonalds toaletter och dylikt.
Citera
2015-09-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mailtome
Gör bryt, letar portar, letar i containrar, sover på McDonalds toaletter och dylikt.
Va?
Citera
2015-09-08, 15:11
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mailtome

Hoppas varmt, käk myrlor, jobbar vångingar, svängar skor. Kan du översätta så andra än du och reptilians fattar vad du skriver?

Ontopic: ts, seriöst, gör ett jävla tältboende lite utanför staden. Med jordtoa och allt. Leta din paleolitiska spirit fram. Kanske kan du även ragga hem en snygg fet brud till tältet.

Mat: Potatis. Ris. Burkkött. Vatten. Kommer hålla till evig tid med lite snålhet.

Snela. Det kommer gå bra.
Citera
2015-09-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Shit, Berlin! Klarade du dig igenom situationen helskinnad? Berlin är ju inte känt för att vara den mest kramgoa staden vad gäller mörka gränder m.m.

Nej men jag höll mig borta från de mörka gränderna Sov nära Alexanderplatz vilket ligger väldigt centralt.
Citera
2015-09-08, 18:07
Medlem
Roligt att kartan funkade och att vi kunde använda det offentliga rummet som dockningsplats

Hur ser det ut nu då med din priolista?

Har du fått tag på någon filt och har du något att ligga på?

Är du kvar på våningsplanet där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in