Citat:
Har du en trovärdig källa på att det är betydligt fler än ett par tusen kvinnor som "vill bli misshandlade och våldtagna"? Det duger inte att gissa rakt ut i luften utan att ha vetenskapligt belägg för det.
Citat:
Nej, detta är amatörpsykologi. Det finns väldigt många kvinnor med stabil uppväxt med en icke-våldsam far som dras till kriminella för att få ett mer spännande liv.
Citat:
Det är du som kör amatörpsykologi. Jag har studerat psykologi på universitetet så jag vet vad jag pratar om. Jag skrev "oftast", inte "alla". Det är klart att det finns en del kvinnor med stabil (behöver inte alltid vara lycklig) uppväxt. Men de kan ha någon form av störning (t ex borderline, låg intelligens) som gör dem mer benägna att bli kära i våldsamma män. Fadern behöver inte vara våldsam för att få en självdestruktiv och olycklig dotter. Det räcker med att han försummar henne mer eller mindre under hela hennes uppväxt. En frånvarande far kan vara förödande för flickans psykiska hälsa. Även pojkens.
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Sådana kvinnor har oftast en trasig uppväxt med en våldsam far, missbruk och sexuella övergrepp i bakgrunden.
Ursprungligen postat av lupac
Sådana kvinnor har oftast en trasig uppväxt med en våldsam far, missbruk och sexuella övergrepp i bakgrunden.
Citat:
I så fall beror det på att kvinnorna tror alla män om gott, att de är lika godhjärtade och omsorgsfulla som föräldrarna är. Som överbeskyddade och överälskade flickor är de inlindade i alltför tjocka lager av trygghetsbomull. Naiva och godtrogna kvinnor med dålig självkänsla är lätta munsbitar för våldsamma män som är på jakt efter en svag partner att manipulera och kontrollera. De där männen slår på stora charmen och spelar riddaren på sin vita springare för att dra till sig dessa lättledda kvinnor.
Sedan finns det också flickor som fått höra sedan de är mycket små att de är små prinsessor. De är vackrast i klassen och får höra det nästan dagligen, det slutar med att de enbart dras till män som gör den totala motsatsen; istället för att fjäska för dem så slår dessa män dem om de inte uppför sig som mannen vill.
Citat:
Jodå, dessa kvinnor är självdestruktiva och behöver adekvat vård. Det finns även män som är självdestruktiva och behöver hjälp av samhället. Men den man som betalar en prostituerad för att uppleva både smärta och förnedring är ingenting annat än en masochist som ägnar sig åt BDSM. Det finns kvinnliga masochister också, men det är inte dem vi diskuterar i detta forum. De tillhör ett annat kapitel.
Det är samhället som far illa, inte kvinnorna. De vet precis vad de gör och kan knappast ses som självdestruktiva. Om en pervers man hade betalat en hora för att trampa på honom med högklackat så hade du inte kallat honom "självdestruktiv".
Citat:
Jag vet att du är man och har varit medveten om det hela tiden. Även män kan misshandlas och våldtas. De är lika mycket offer som kvinnorna. Och nej, jag är inte det minsta provocerad av dig. Snarare väldigt road av dina kvasivetenskapliga och verklighetsfrånvända åsikter.
Jag är inte kvinna och behöver inga samhällsresurser för något relaterat till misshandel. Du blir antagligen provocerad av mig för att jag talar om elefanten i rummet. Jag ska egentligen sitta och säga "åh vad synd det är alla kvinnor som blir misshandlade av sina män, vad hemska män är". När jag vägrar ställa upp på detta så är det ett hot mot din världsbild där kvinnor alltid är offer.
Citat:
Det skulle inte kvinnorna heller göra. En polis som förhindrar 13 mord eller fler blir en världskändis och korad till HJÄLTE. Hen får till och med medalj. Men sådant läser du tydligen aldrig om - bara om seriemördares bravader.
Jag skulle aldrig umgås med Richard Ramirez. Han borde få dödsstraff och bli bortglömd av samhället. Tyvärr är det fortfarande så att man blir världskänd om man mördar 13 personer men om man är polis och förhindrar 13 mord så bryr sig betydligt färre.