Citat:
Ursprungligen postat av
zuluwanker
Det är du som är en jävla idiot som inte tar till dig fakta. Sådana som du möjliggör detta sjuka system.
Inser du att det är sådana som du som bär det yttersta ansvaret för b.la detta:
1. Att kvinnor mobbar män och andra kvinnor samt att de ofta har noll hyfs.
2. Att kvinnor ibland mobbar sina män så mycket att de tillslut tappar greppet och dödar kvinnan. Om de bara hade slagit henne på käften i tid så hade hon lärt sig hyfs (ja det är nästan alltid "snälla killar" som dödar kvinnor med vissa undantag). Lisa Holm och andra liknande fall är vansinnesdåd.
Du sitter där och tror att du är nån jävla moder Theresa men du har fan noll koll. Fattar du inte att människor är som djur, som man med våld måste visa vem som bestämmer, annars gör de som de vill? Jag fick för lite stryk som liten och betedde mig illa mot alla hela min uppväxt. Jag mobbade andra barn, slog dem, knarkade, söp, skämde ut mig, sket i skolan etc. Om jag bara hade fått stryk hade jag sluppit allt det och blivit normal snabbare.
http://www.raddabarnen.se/Documents/vad-vi-gor/sverige/vald-och-overgrepp/detta-borde-alla-veta-om-barnmisshandel.pdf
Du tycks ha varit ett försummat och oälskat barn. Ett barn som aldrig får uppmuntran, aldrig möts med tolerans, aldrig får beröm, aldrig får känna vänskap, aldrig får uppleva trygghet, aldrig blir omtyckt och kramat - det barnet löper stor risk att växa upp till en bitter, olycklig och obehaglig person. En som i folkmun kallas för en kvinnoföraktande skitstövel. Till exempel du.
Kanske din far misshandlade din mor så ofta och så mycket att han aldrig fick tid över till att ge dig stryk. Eller så var han en sådan person, en "snäll kille" som bara gav sig på vuxna, både män och kvinnor. Aldrig barn. Din mor blev så misshandlad och kuvad att hon inte orkade ge dig tillräckligt med omsorg och kärlek som du var i desperat behov av. Inte sant? Du behöver inte svara om du inte vill.
http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/102001802
Citat:
...De flesta som misshandlar en kvinna har växt upp i ett hem där det råder ’krig’”, skriver Michael Groetsch, som har forskat i ämnet kvinnomisshandel i mer än tjugo år. ”De har ända sedan de var små växt upp i en miljö där psykiskt och fysiskt våld varit något helt ’normalt’.” En man som växer upp i en sådan miljö kan, enligt en expert, ”ta till sig faderns förakt för kvinnor mycket tidigt i livet. Pojken lär sig att en man alltid måste ha kontroll över kvinnor och att sättet att få kontroll är att skrämma dem och såra och förnedra dem. Samtidigt lär han sig att det enda säkra sättet att bli uppskattad av sin far är att bete sig som han.”
Om du dessutom fått stryk hade du med största sannolikhet blivit en grovt kriminell person i vuxen ålder. Alltså en ännu större skitstövel, en som inte tvekar att slå både fru och barn. Ja, t o m döda. Med andra ord hade du aldrig blivit normal.
Dina sjuka kommentarer är ett ypperligt bevis på att din barndom var både olycklig och trasig och att du därför blev psykiskt traumatiserad. Visst är det så att din far var den "snälle killen" som gav din mor stryk för att "lära henne hyfs", visa henne att det var han som bestämde samt få henne att sluta "mobba" honom? Läs det fetstilta i ovannämnda citat. Känns det igen?
Jag tycker mycket synd om dig som har en sådan skev världsbild. Lägg inte skulden på kvinnorna, utan på din far för att han gett dig en patologisk uppfattning om kvinnor.
Jag rekommenderar dig att skaffa fakta om kvinnomisshandel och dess orsaker innan du postar nästa kommentar. Sök psykiatrisk vård innan du inleder en relation med en kvinna. Du resonerar ju i exakt samma ordalag som en notorisk kvinnomisshandlare.