2015-09-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jävla idiot.
Det är du som är en jävla idiot som inte tar till dig fakta. Sådana som du möjliggör detta sjuka system.
Inser du att det är sådana som du som bär det yttersta ansvaret för b.la detta:
1. Att kvinnor mobbar män och andra kvinnor samt att de ofta har noll hyfs.

2. Att kvinnor ibland mobbar sina män så mycket att de tillslut tappar greppet och dödar kvinnan. Om de bara hade slagit henne på käften i tid så hade hon lärt sig hyfs (ja det är nästan alltid "snälla killar" som dödar kvinnor med vissa undantag). Lisa Holm och andra liknande fall är vansinnesdåd.

Du sitter där och tror att du är nån jävla moder Theresa men du har fan noll koll. Fattar du inte att människor är som djur, som man med våld måste visa vem som bestämmer, annars gör de som de vill? Jag fick för lite stryk som liten och betedde mig illa mot alla hela min uppväxt. Jag mobbade andra barn, slog dem, knarkade, söp, skämde ut mig, sket i skolan etc. Om jag bara hade fått stryk hade jag sluppit allt det och blivit normal snabbare.
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-05 kl. 09:40.
Citera
2015-09-05, 11:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Lol vem inger mest trygghet?

a) Richard Ramirez: http://www.murderauction.com/thumbnail.php?pic=uplimg/img_A_231322_929e8fce0b351a8e1a3be9dc8a71de42.jpg& w=250&sq=Y
Han har dödat 13 personer och kan backa upp det.

b)En svensk PK-polis:http://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/600744/images/2011/polis_158703795.jpg
Jag struntar i dina båda fall att jämföra och står vid det jag skrev.
Citera
2015-09-05, 12:02
Bannlyst
Citat:

a) Richard Ramirez: http://www.murderauction.com/thumbnail.php?pic=uplimg/img_A_231322_929e8fce0b351a8e1a3be9dc8a71de42.jpg& w=250&sq=Y

b)En svensk PK-polis:http://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/600744/images/2011/polis_158703795.jpg
Dina exempel är sjuka. Att säga att en mördare med 13 offer på meritlistan inger mer trygghet är sjukt oavsett vad du jämför med.

Enligt dig är det väl tryggast i fängelser där mördare, seriemördare, våldtäktsmän finns?
Citera
2015-09-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Dina exempel är sjuka. Att säga att en mördare med 13 offer på meritlistan inger mer trygghet är sjukt oavsett vad du jämför med.

Enligt dig är det väl tryggast i fängelser där mördare, seriemördare, våldtäktsmän finns?
Nej givetvis inte. Däremot så är det klart att man känner sig tryggare med honom i en nödsituation då han ska skydda dig, håller du inte med? Att han sen kanske dödar dig är irrelevant. Jag känner mig inte trygg med en PK-polis ifall han skulle komma emot mig. Han skulle kanske inte ens våga skjuta.
Citera
2015-09-05, 14:33
Medlem
Citat:
Nej givetvis inte. Däremot så är det klart att man känner sig tryggare med honom i en nödsituation då han ska skydda dig, håller du inte med? Att han sen kanske dödar dig är irrelevant. Jag känner mig inte trygg med en PK-polis ifall han skulle komma emot mig. Han skulle kanske inte ens våga skjuta.
Du tillhör liksom Babianen uppenbarligen en grupp som enligt TS inte ska få ta del av samhällets resurser när ni blir misshandlade och våldtagna.
Citera
2015-09-05, 15:14
Bannlyst
Citat:
Okej, jag hade i alla fall inte känt mig tryggare med en mördare.
Vad jag däremot kan hålla med dig om är att jag absolut inte hade känt mig trygg med en PK-polis.
Citera
2015-09-05, 15:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är du som är en jävla idiot som inte tar till dig fakta. Sådana som du möjliggör detta sjuka system.
Inser du att det är sådana som du som bär det yttersta ansvaret för b.la detta:
1. Att kvinnor mobbar män och andra kvinnor samt att de ofta har noll hyfs.

2. Att kvinnor ibland mobbar sina män så mycket att de tillslut tappar greppet och dödar kvinnan. Om de bara hade slagit henne på käften i tid så hade hon lärt sig hyfs (ja det är nästan alltid "snälla killar" som dödar kvinnor med vissa undantag). Lisa Holm och andra liknande fall är vansinnesdåd.

Du sitter där och tror att du är nån jävla moder Theresa men du har fan noll koll. Fattar du inte att människor är som djur, som man med våld måste visa vem som bestämmer, annars gör de som de vill? Jag fick för lite stryk som liten och betedde mig illa mot alla hela min uppväxt. Jag mobbade andra barn, slog dem, knarkade, söp, skämde ut mig, sket i skolan etc. Om jag bara hade fått stryk hade jag sluppit allt det och blivit normal snabbare.

http://www.raddabarnen.se/Documents/vad-vi-gor/sverige/vald-och-overgrepp/detta-borde-alla-veta-om-barnmisshandel.pdf

Du tycks ha varit ett försummat och oälskat barn. Ett barn som aldrig får uppmuntran, aldrig möts med tolerans, aldrig får beröm, aldrig får känna vänskap, aldrig får uppleva trygghet, aldrig blir omtyckt och kramat - det barnet löper stor risk att växa upp till en bitter, olycklig och obehaglig person. En som i folkmun kallas för en kvinnoföraktande skitstövel. Till exempel du.

Kanske din far misshandlade din mor så ofta och så mycket att han aldrig fick tid över till att ge dig stryk. Eller så var han en sådan person, en "snäll kille" som bara gav sig på vuxna, både män och kvinnor. Aldrig barn. Din mor blev så misshandlad och kuvad att hon inte orkade ge dig tillräckligt med omsorg och kärlek som du var i desperat behov av. Inte sant? Du behöver inte svara om du inte vill.

http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/102001802
Citat:
...De flesta som misshandlar en kvinna har växt upp i ett hem där det råder ’krig’”, skriver Michael Groetsch, som har forskat i ämnet kvinnomisshandel i mer än tjugo år. ”De har ända sedan de var små växt upp i en miljö där psykiskt och fysiskt våld varit något helt ’normalt’.” En man som växer upp i en sådan miljö kan, enligt en expert, ”ta till sig faderns förakt för kvinnor mycket tidigt i livet. Pojken lär sig att en man alltid måste ha kontroll över kvinnor och att sättet att få kontroll är att skrämma dem och såra och förnedra dem. Samtidigt lär han sig att det enda säkra sättet att bli uppskattad av sin far är att bete sig som han.

Om du dessutom fått stryk hade du med största sannolikhet blivit en grovt kriminell person i vuxen ålder. Alltså en ännu större skitstövel, en som inte tvekar att slå både fru och barn. Ja, t o m döda. Med andra ord hade du aldrig blivit normal.

Dina sjuka kommentarer är ett ypperligt bevis på att din barndom var både olycklig och trasig och att du därför blev psykiskt traumatiserad. Visst är det så att din far var den "snälle killen" som gav din mor stryk för att "lära henne hyfs", visa henne att det var han som bestämde samt få henne att sluta "mobba" honom? Läs det fetstilta i ovannämnda citat. Känns det igen?

Jag tycker mycket synd om dig som har en sådan skev världsbild. Lägg inte skulden på kvinnorna, utan på din far för att han gett dig en patologisk uppfattning om kvinnor.

Jag rekommenderar dig att skaffa fakta om kvinnomisshandel och dess orsaker innan du postar nästa kommentar. Sök psykiatrisk vård innan du inleder en relation med en kvinna. Du resonerar ju i exakt samma ordalag som en notorisk kvinnomisshandlare.
Citera
2015-09-05, 15:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:

Som deckarförfattare i jakt på nya, spännande och läskiga mördarkaraktärer till sina framtida romaner hade Camilla Läckberg absolut valt Richard Ramirez. Inte den präktige ex-maken Martin.

Vilken imbecill fråga du ställde!
Citera
2015-09-05, 15:43
Medlem
lupacs avatar
Citat:

Du kanske lider av dödslängtan och vill göra en "suicide by cop"". Som till exempel Fadimes våldsamme bror som med två knivar rusade emot polismännen. Som du säkert känner till blev han skjuten till döds. En kvinnomisshandlare färre. Så nog kan du känna dig trygg i förvissningen om att bli skjuten om du rustad till tänderna springer emot en "PK-polis".
Citera
2015-09-05, 16:23
Medlem
Nandus avatar
Citat:

En svensk PK-polis inger mest trygghet av de två. Richard Ramirez kan få för sig att döda dig närsomhelst. För en PK-polis finns det knappast på kartan. De tillfällen där Richard Ramirez aggression gör mer nytta än skada är extremt få i vårt moderna civiliserade samhälle. Det överväldigande som händer när kvinnor umgås med män som Richard Ramirez är att de helt enkelt själva blir misshandlade och våldtagna. Tanken att de skulle skyddas från aggression av en tredje person är absurd och osannolik. Det är dessutom något som kvinnor som gillar våldsamma män använder som rationalisering; han kan skydda mig om någonting händer säger de, samtidigt ignorerar de helt att inget våld har drabbat dem hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du tillhör liksom Babianen uppenbarligen en grupp som enligt TS inte ska få ta del av samhällets resurser när ni blir misshandlade och våldtagna.

Ja, precis, de får skylla sig själv när Richard Ramirez misshandlar och våldtar dem.
Citera
2015-09-05, 18:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
En svensk PK-polis inger mest trygghet av de två. Richard Ramirez kan få för sig att döda dig närsomhelst. För en PK-polis finns det knappast på kartan. De tillfällen där Richard Ramirez aggression gör mer nytta än skada är extremt få i vårt moderna civiliserade samhälle. Det överväldigande som händer när kvinnor umgås med män som Richard Ramirez är att de helt enkelt själva blir misshandlade och våldtagna. Tanken att de skulle skyddas från aggression av en tredje person är absurd och osannolik. Det är dessutom något som kvinnor som gillar våldsamma män använder som rationalisering; han kan skydda mig om någonting händer säger de, samtidigt ignorerar de helt att inget våld har drabbat dem hittills.

Ja, precis, de får skylla sig själv när Richard Ramirez misshandlar och våldtar dem.

De kvinnor som medvetet söker upp kriminella och våldsamma män är bara en liten minoritet, på sin höjd ett par tusen i hela landet. Eller någon promille av den vuxna kvinnliga befolkningen. Sådana kvinnor har oftast en trasig uppväxt med en våldsam far, missbruk och sexuella övergrepp i bakgrunden.

Flickor som aldrig får uppmuntran, aldrig möts med tolerans, aldrig får beröm, aldrig får känna vänskap, aldrig får uppleva trygghet, aldrig blir omtyckt och kramad - den flickan löper mycket stor risk att växa upp till en olycklig kvinna. Hon får dåligt självförtroende och svag självkänsla, har självskadebeteende, missbrukar alkohol eller droger samt törstar efter uppmärksamhet. Den kvinnan är mycket sårbar och därmed attraktiv för en våldsam man som söker någon att kontrollera och utöva makt över.

Sådana självdestruktiva kvinnor ska samhället lägga MER, inte mindre, resurser på. Bland annat i form av professionell hjälp hos psykologer/psykiatrer med mera. Dessutom måste socialtjänsten tilldelas större resurser för att kunna fånga upp de flickor som misstänks fara illa. Om dessa flickor får hjälp i tid kommer samhället att i slutändan spara ansenliga resurser.

De enda som inte förtjänar en krona i hjälp från skattebetalarna är Babianen, du och andra likasinnade. För ni är alltför djupt störda. Eller med andra ord hopplösa fall. Livstids internering på exempelvis Säters anstalt är det enda alternativet. Ni kanske redan sitter där och spyr galla över kvinnor.

Babianen och du får skylla er själva om Richard Ramirez misshandlar och våldtar er. I detta fall håller jag med dig om att ni inte ska få ta del av samhällets resurser.
Citera
2015-09-05, 19:30
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
De kvinnor som medvetet söker upp kriminella och våldsamma män är bara en liten minoritet, på sin höjd ett par tusen i hela landet. Eller någon promille av den vuxna kvinnliga befolkningen.

Ja, precis, det är en minoritet, jag skulle dock inte vilja gissa på hur stor denna minoritet är, jag misstänker dock att den är betydligt större än ett par tusen.

Citat:
Sådana kvinnor har oftast en trasig uppväxt med en våldsam far, missbruk och sexuella övergrepp i bakgrunden.

Nej, detta är amatörpsykologi. Det finns väldigt många kvinnor med stabil uppväxt med en icke-våldsam far som dras till kriminella för att få ett mer spännande liv.

Citat:
Flickor som aldrig får uppmuntran, aldrig möts med tolerans, aldrig får beröm, aldrig får känna vänskap, aldrig får uppleva trygghet, aldrig blir omtyckt och kramad - den flickan löper mycket stor risk att växa upp till en olycklig kvinna. Hon får dåligt självförtroende och svag självkänsla, har självskadebeteende, missbrukar alkohol eller droger samt törstar efter uppmärksamhet. Den kvinnan är mycket sårbar och därmed attraktiv för en våldsam man som söker någon att kontrollera och utöva makt över.

Sedan finns det också flickor som fått höra sedan de är mycket små att de är små prinsessor. De är vackrast i klassen och får höra det nästan dagligen, det slutar med att de enbart dras till män som gör den totala motsatsen; istället för att fjäska för dem så slår dessa män dem om de inte uppför sig som mannen vill.

Citat:
Sådana självdestruktiva kvinnor ska samhället lägga MER, inte mindre, resurser på. Bland annat i form av professionell hjälp hos psykologer/psykiatrer med mera. Dessutom måste socialtjänsten tilldelas större resurser för att kunna fånga upp de flickor som misstänks fara illa. Om dessa flickor får hjälp i tid kommer samhället att i slutändan spara ansenliga resurser.

Det är samhället som far illa, inte kvinnorna. De vet precis vad de gör och kan knappast ses som självdestruktiva. Om en pervers man hade betalat en hora för att trampa på honom med högklackat så hade du inte kallat honom "självdestruktiv".

Citat:
De enda som inte förtjänar en krona i hjälp från skattebetalarna är Babianen, du och andra likasinnade. För ni är alltför djupt störda. Eller med andra ord hopplösa fall. Livstids internering på exempelvis Säters anstalt är det enda alternativet. Ni kanske redan sitter där och spyr galla över kvinnor.

Jag är inte kvinna och behöver inga samhällsresurser för något relaterat till misshandel. Du blir antagligen provocerad av mig för att jag talar om elefanten i rummet. Jag ska egentligen sitta och säga "åh vad synd det är alla kvinnor som blir misshandlade av sina män, vad hemska män är". När jag vägrar ställa upp på detta så är det ett hot mot din världsbild där kvinnor alltid är offer.

Citat:
Babianen och du får skylla er själva om Richard Ramirez misshandlar och våldtar er. I detta fall håller jag med dig om att ni inte ska få ta del av samhällets resurser.

Jag skulle aldrig umgås med Richard Ramirez. Han borde få dödsstraff och bli bortglömd av samhället. Tyvärr är det fortfarande så att man blir världskänd om man mördar 13 personer men om man är polis och förhindrar 13 mord så bryr sig betydligt färre.

Det håller dock på att bli mer som i detta inlägget, vilket är bra;

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja män i uniform har en hypnotisk dragning på mig. Snygga, ståtliga och verkligen män med klass och stil mmmmm,nam,nam.
De kriminella skitarna skall jagas av dessa snyggingar!
Kriminella män är i mina ögon fegisar.

(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in