2015-09-07, 19:15
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
H j ä l p e r i n t e . . . D e t s t å r f o r t f a r a n d e:

Jag förstår ärligt inte vad du skriver..

Bra då förstår jag .
Citera
2015-09-07, 19:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Detta har jag sprungit på också då jag sökt på Zersetzung sedan nu ett par månader.

Men har de några förslag på hur detektera tex elektomanetisk och annan strålning billigt?

Då många vet att det finns så kommer det att bli svårt för någon att motivera sig att ta en starkmedicin innan detta är uteslutet . Vilket fruktansvärt övergrepp som inte bara de personligen får lida för, även släktingar framåt kan torteras , de behöver bara hävda att det går i släkten... Så vilka detektions medel förordar dessa som John Hall tex ?

Detta måste utredas .

Du har ju själv länkat till metoder får att detektera strålning, en vanlig radio är ett sätt. Ett annat bättre sätt är med hjälp av en spektrumanalysator, tex den här https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=76-295-62&toc=19204

Om du är orolig för elektromagnetisk strålning så är nog bästa metoden att skydda sig. Det finns ganska enkla metoder som alla bygger på att man skapar en skyddande skärm. Här är ett exempel:
http://uppfatta.com/wp-content/uploads/2012/01/nyord11samuel-foliehatth%C3%B6.png
Senast redigerad av madtop 2015-09-07 kl. 19:41.
Citera
2015-09-07, 19:46
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du har ju själv länkat till metoder får att detektera strålning, en vanlig radio är ett sätt.

Om du är orolig för elektromagnetisk strålning så är nog bästa metoden att skydda sig. Det finns ganska enkla metoder som alla bygger på att man skapar en skyddande skärm. Här är ett exempel:
http://uppfatta.com/wp-content/uploads/2012/01/nyord11samuel-foliehatth%C3%B6.png

Läste inte länken då jag förmodar att det är en hattmodell , däremot så skulle jag gärna börja kränga någon app/apparat som detekterade infra, ultra ljud, elektromagnetisk strålning mm . Borde man kunna tjäna bra på och dessutom lugna folk. Är mitt illamående för att de strålar grannen igen eller är det maginfluensa ? tex kunde man reda ut. Har du varit med om detta en gång så funderar du nog nästa gång om det är likartade "förgiftningar" samtidigt som du undrar om det är vanlig virus.

Får hoppas att de som börjar sälja är seriösa bara med funktionen och inte vill tjäna så mycket som möjligt
Senast redigerad av Harfager 2015-09-07 kl. 19:48.
Citera
2015-09-07, 20:36
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Nja , 3 som jag kommer på på rak arm har har kommit som nya bekanta på bla nya arbetsplatser och bara nämnt ordet säpo . Ang behandlingen på stan så tog jag det mer som att meddelandet hade uppfattats så jag lämnade inte in brevet jag skulle. Jag tog det också som ett "handfast bevis" som är enkelt att återge samma som med "vredet" . Någon som vill driva med någon nu står väl i varje gathörn och viskar säpo till någon de vill skoja med och sedan utav en slump lämnar denna sida öppen på han arbetsplats tex. Men ringer jag från en telefonkiosk och sedan får denna behandling på ett ställe jag aldrig handlat tidigare där jag bara satt mig i fönstret på en stol och tagit en fika och tom servitören frågar vad fan som hände så har jag ju även ett vittne, men troligen uppköpt nu. Kommer bilder i morgon bra dolda men de känner nog igen sig själva skulle jag tro då vissa kommer från Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag skulle verkligen vilja avråda förföljda personer att presentera några bevis på Flashback. Det som de ser och hör och registrerar på annat sätt behöver inte "bevisas". Vad skulle en ljudinspelning av knackningar eller en filminspelning utomhus kunna bevisa ens för personer med ett ärligt uppsåt? Allt kan fejkas.

Ett hypotetiskt fall: En person går regelbundet en viss väg från punkten A till punkten B. Längs vägen möter denne personer och märker med tiden att det alltid är samma personer. Den situationen kan registreras av ett mänskligt instrument men knappast av något konstruerat instrument. Om personen tycker att detta är obehagligt så är det fullt förståeligt. Om det är säg en hög militär eller polis eller finansman som upplever obehaget så kan denne kontakta Säpo som då undersöker vad det är frågan om. Men om det är jag som upplever denna situation så har jag ingen kompetent instans att vända mig till.

Ingen skulle någonsin bli fälld i domtol för att ha stalkat mig, men om Säpo tar tag i saken så konstrueras i nödfall en spionhistoria eller något liknande vid behov. Och spioneri är olagligt till skillnad från att stå eller gå omkring i min närhet.

När det gäller uppenbara folkrättsbrott så måste ju någon leverera någon slags bevis, och snart 20 års tystnad för att få en förklaring och upprättelse vore bortkastat med fortsatt tystnad.

Tänkte leverera bilder under morgondagen men finns det en bildtjänst där man själv kan ta bort bilder då man önskar ? Min drönarbild ligger ute 3 månader och jag kan inte ta bort den om jag skulle vilja. Lite känsligare med personer så lite kontroll vill jag ha även om jag laddar upp dem anonymt.

Denna tråd känns i bland som ett privat chattrum då det är i genomsnitt runt 40 läsare per inlägg, vill jag ha sagt förövrigt.
Citera
2015-09-07, 20:41
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Detta har jag sprungit på också då jag sökt på Zersetzung sedan nu ett par månader.

Men har de några förslag på hur detektera tex elektomanetisk och annan strålning billigt?

Då många vet att det finns så kommer det att bli svårt för någon att motivera sig att ta en starkmedicin innan detta är uteslutet . Vilket fruktansvärt övergrepp som inte bara de personligen får lida för, även släktingar framåt kan torteras , de behöver bara hävda att det går i släkten... Så vilka detektions medel förordar dessa som John Hall tex ?

Detta måste utredas .

Rekommenderar boken som sagt. Återkommer ev. i frågan senare.
Citera
2015-09-07, 20:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
När det gäller uppenbara folkrättsbrott så måste ju någon leverera någon slags bevis, och snart 20 års tystnad för att få en förklaring och upprättelse vore bortkastat med fortsatt tystnad.

Tänkte leverera bilder under morgondagen men finns det en bildtjänst där man själv kan ta bort bilder då man önskar ? Min drönarbild ligger ute 3 månader och jag kan inte ta bort den om jag skulle vilja. Lite känsligare med personer så lite kontroll vill jag ha även om jag laddar upp dem anonymt.

Denna tråd känns i bland som ett privat chattrum då det är i genomsnitt runt 40 läsare per inlägg, vill jag ha sagt förövrigt.
Du kan använda Dropbox. Den blir en mapp i din enhet och du kan dela filer i den mappen med Internet genom att markera detta och klistra den adress som läggs i urklipp t.ex. i inlägg här.

Citera
2015-09-07, 21:02
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Du kan använda Dropbox. Den blir en mapp i din enhet och du kan dela filer i den mappen med Internet genom att markera detta och klistra den adress som läggs i urklipp t.ex. i inlägg här.

Men då går det att följa det tillbaka till mitt konto och dator ? Tänkte mera köra med tex Vpn till någon fildelningssida och kanske få en kod som man kunde radera med . Kanske bättre att ta en bildblogg anonymt och lägga upp ?

Blir ändå starkt maskerade bilder, bara visa att jag har något på fotona så att det inte blir kallat för vanföreställningar med tomma bilder
Citera
2015-09-07, 21:03
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag har inte läst den boken men John Hall verkar minst sagt välrepresenterad i gangstalkingkretsar så ursäkta mig om jag tar honom med en nya salt..

Är det negativt om John Hall är "välrepresenterad" (vad du nu egentligen menar med detta)? Är det bättre enligt dig om han inte är det?

Citat:
Nej inte alls OK. Dels konstateras ingenting i artikeln du pratar om. Rubriken är exempelvis utskriven med ett tydligt frågetecken som du verkar ha missat (The Return of COINTELPRO?), Vidare nämns inte ens ordet stalking i artikeln, som för övrigt handlar om hur FBI agerade för att kartlägga aktivister i Occupy Wallstreetrörelsen. Vad detta har för koppling till gangstalking är därför fortfarande höljt i dimma, och vad du har för förklaring till påståendet att "'Legitima' s.k. myndigheter både tränar på och använder idag dessa metoder mot fredliga människor." vet jag fortfarande inte.

Läs artikeln igen. Ta dig själv med lite salt så kanske du förstår. Har försökt förklara för dig ett antal gånger att COINTELPRO-metoderna enligt John Hall är snarlika med organized stalking. Om du inte förstår hur s.k. legitima myndigheter ser på fredliga, vanliga människor och hur de väljer att behandla dessa så kan du inte. Detsamma gäller mitt sista påstående. Har försökt förklara - förstår du inte så gör du inte. Vidare, om du anser att denna typ av 'myndigheter' är 'legitima' när de behandlar människor som de gör kanske du själv borde känna på deras behandling – och då menar jag organized stalking och electronic harassment som är mångfalt värre än i artikeln.
Citera
2015-09-07, 21:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Men då går det att följa det tillbaka till mitt konto och dator ? Tänkte mera köra med tex Vpn till någon fildelningssida och kanske få en kod som man kunde radera med . Kanske bättre att ta en bildblogg anonymt och lägga upp ?

Blir ändå starkt maskerade bilder, bara visa att jag har något på fotona så att det inte blir kallat för vanföreställningar med tomma bilder
Det här är en bild på din "drönare"

https://www.dropbox.com/s/svuku165ueo03jo/2015-08-2218.05.47.jpg?dl=0

Kan du spåra den till mig?
Citera
2015-09-07, 21:32
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Jag kan inte men de som kan , kan nog.

Såg du min uppförstorade bild på drönaren ?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Frobustfiles.com%2Fdl.php %3Fkey%3D%2FBpdx%2FbehandladdrnarefrgaSkrmklipp.PN G

Kör bara med max förstoring på vanliga dator bildvisningen så ser man ok

Testade nu att skapa en bildblogg men kunde inte ens logga in på det e-postkontot jag tänkt använda då jag gick in via Tor , får fundera ut något....
Senast redigerad av Harfager 2015-09-07 kl. 21:47.
Citera
2015-09-07, 21:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Är det negativt om John Hall är "välrepresenterad" (vad du nu egentligen menar med detta)? Är det bättre enligt dig om han inte är det?
Om man letar neutrala uttalanden om en företeelse så gör man nog klokt i att inte söka bland de djupast nedgrottade. John Hall förekommer ofta i radio- och tv-program i konspirationskanaler, han har skrivit minst två böcker om gangstalking, han skriver på flera gangstalkingsiter och är med i en hel del youtubefilmer - och allt verkar kretsa kring gangstalking.
Han är inte den första jag skulle be om neutral forskning i ämnet..

Citat:
Läs artikeln igen. Ta dig själv med lite salt så kanske du förstår. Har försökt förklara för dig ett antal gånger att COINTELPRO-metoderna enligt John Hall är snarlika med organized stalking. Om du inte förstår hur s.k. legitima myndigheter ser på fredliga, vanliga människor och hur de väljer att behandla dessa så kan du inte. Detsamma gäller mitt sista påstående. Har försökt förklara - förstår du inte så gör du inte. Vidare, om du anser att denna typ av 'myndigheter' är 'legitima' när de behandlar människor som de gör kanske du själv borde känna på deras behandling – och då menar jag organized stalking och electronic harassment som är mångfalt värre än i artikeln.
Jo, men som jag just redogjort för så är jag inte speciellt intresserad av vad John Hall påstår så länge det bara är just påståenden. Det blir lite som att gå till biskopen och fråga om gud finns..

John Hall får jättegärna skriva hur många böcker han vill, och om han hittar bevis för gangstalking får folk väldigt gärna presentera bevisen. Men jag kommer inte läsa hans bok om det enda skälet är att du påstår att den innehåller ditt eller datt....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-09-07 kl. 22:08.
Citera
2015-09-07, 23:00
Medlem
madtops avatar
Citat:

Jag är ganska säker på att dropbox tillsammans med din ISP kan det. Och det finns säkert de som tror att det sitter ett gäng GS på båda företagen.

Dessutom är väl frågan helt ointressant för Harfager. Han tror ju att han är utsatt för en man-in-the-middle och att de till och med kan radera hans mail. Och kan man radera mail kan man definitivt följa en uppladdning till dropbox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in