2015-09-07, 17:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacDel
Förstår, men hur hittar jag dessa ''3 andra spelare''?
Är de lite som att söka en instance på wow?

Man kan joina randomgrupper eller grupper via klan och/eller communities.

Instances är inte likadant i D3 som i MMO's, visst finns vissa specifika farm saker, e.g. "Key farm", "Uberfarm" osv där man är med i ett community och joinar grupper som farmar det man själv vill farma.

Däremot är det ingen som farmar en specifik boss, e.g. en "instans" där man dödar Diablo om och om igen.
Citera
2015-09-07, 17:49
Medlem
Andersson93s avatar
Sen 2.3 släpptes har jag upplevt lite problem med spelet. När jag t.ex. teleporterar till något område så visas fortfarande "laddandet" till själva området, eller hur jag ska förklara det. Alltså, min karaktär kommer till området men jag kan inte röra mig eller något. Dock, när jag klickar på Escape så hör jag ljudet som spelas upp när man klickar på "Escape" inne i spelet. Vad jag märkt så brukar detta hända när jag teleporterar ofta, som när jag gör "bounty-runs".

Jag håller på att reparera spelet just nu så jag får se om det hjälper eller ej.

Jag hade aldrig detta problem innan 2.3 släpptes.
Citera
2015-09-07, 18:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Sen 2.3 släpptes har jag upplevt lite problem med spelet. När jag t.ex. teleporterar till något område så visas fortfarande "laddandet" till själva området, eller hur jag ska förklara det. Alltså, min karaktär kommer till området men jag kan inte röra mig eller något. Dock, när jag klickar på Escape så hör jag ljudet som spelas upp när man klickar på "Escape" inne i spelet. Vad jag märkt så brukar detta hända när jag teleporterar ofta, som när jag gör "bounty-runs".

Jag håller på att reparera spelet just nu så jag får se om det hjälper eller ej.

Hm, inte haft några problem själv men #Moll-E har haft problem med krasher (i vissa specifika zoner, den där riften på små broar och swamp rifts), tror dock att hans problem löstes iom reparationen eftersom jag inte hört honom klaga i TS sen han gjorde reparationen.
Citera
2015-09-07, 18:08
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hm, inte haft några problem själv men #Moll-E har haft problem med krasher (i vissa specifika zoner, den där riften på små broar och swamp rifts), tror dock att hans problem löstes iom reparationen eftersom jag inte hört honom klaga i TS sen han gjorde reparationen.
Ah, okej. Reparationen är klar nu så jag ska testa det igen om en stund. Tack för hjälpen!
Citera
2015-09-08, 07:21
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Sorry för sent svar, men det går inte att återställa paragonen. Då måste du isåfall skapa en ny profil på ditt ps/xbox och starta helt från början.
Hände mig en vända också och då tappade jag intresset för att lira seriöst på ps4an.

Men som någon annan sa, droppa konsoll och lira på PC istället. Är fan så mycket bättre!

Som jag tänkte då. Tack för svaret i vilket fall som helst.
Citera
2015-09-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alejko
I akt 1-4 så finns det områden som innehåller bossar som droppar "Infernal Machines" (Eller vad det nu heter). Skaffa en från varje akt, gå sedan till ett skjul i New Tristram och använd maskinerna där. Efter att du har klarat varje boss-par så får du material som du kan crafta till en Hellfire amulett/ring. Recepten till amuletten/ringen köper du av en vendor i akt 2.

Ju högre svårighetsgrad du kör på desto större sannolikhet att maskinerna droppas. Jag körde på Torment 6 igår och det tog kanske en halvtimme.
Sorry jag är noob, MEN, nu har jag fixat så jag har en infernal machine från varje akt alltså 4st.
Vad behöver jag nu för drops från uberbossarna för att crafta amuletten?
Citera
2015-09-08, 15:13
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Sorry jag är noob, MEN, nu har jag fixat så jag har en infernal machine från varje akt alltså 4st.
Vad behöver jag nu för drops från uberbossarna för att crafta amuletten?

Du bör då ha mig dig ett par spelare som fixat T10 för att få ut max av det hela. Men T6 funkar också.
Ta med dig dina maskiner till skjulet bakom healern i New Tristram och öppna upp dem där.
I varje portal som öppnas väntar minst 2 über-bossar. Dessa droppar de olika materialen.

mer info finns här, inte helt uppdaterad dock.
http://www.diablowiki.net/Leoric%27s_Regret

edit: Inte för att jag har en aning om hur bra gear osv du har. Men är du en "n00b" som du själv säger, så kanske du inte ska sätta prio på en HF-amu ännu.
Frågar du mig så är det först värt att spendera tid på den när du smälter T10 och +45GR som skit och börjar bli "klar" med gearen till en char.
Att farma en HF-amu tar tid, är tråkigt och ger ingenting annat än just den. Den har dessutom stor risk att rulla skit när du väl craftar den. Har själv gjort runt 40st i S4 så långt och fått EN(!) som är användbar. Just sayin'
Senast redigerad av Lanoo 2015-09-08 kl. 15:41.
Citera
2015-09-08, 16:01
Medlem
Togrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93

En polare till mig hade samma problem. Det visade sig att han nyligen hade uppdaterat drivrutiner och det var det som skapade problemet. Han sökte runt på google och det var fel som upplevde samma problem. Där hittade han även en lösning och nu fungerar det.
Citera
2015-09-08, 20:25
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Har själv gjort runt 40st i S4 så långt och fått EN(!) som är användbar. Just sayin'

Jag hade tur då jag craftade HF-amu, har gjort 1 amulett sen s4 startade! =)
http://oi61.tinypic.com/2vvq1e8.jpg
Citera
2015-09-08, 20:41
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag hade tur då jag craftade HF-amu, har gjort 1 amulett sen s4 startade! =)
http://oi61.tinypic.com/2vvq1e8.jpg

Najs!

Jag craftade cirka 12 stycken innan jag fick 1 som var duglig. Sedan lyckades jag få en Ancient Hellfire Amulet utan en tanke på att de kan bli det. Helt okej.
Citera
2015-09-09, 10:54
Medlem
Hur tusan får jag recepten till bästa gemsen!?!? Jag kan bara göra gröna gems som ger 120% crit dmg i vapen
Citera
2015-09-09, 11:49
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Hur tusan får jag recepten till bästa gemsen!?!? Jag kan bara göra gröna gems som ger 120% crit dmg i vapen

Kör lite bounties.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in