2015-09-06, 19:49
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Detta är även min syn på saken.
Möjligt att detta kan bromsa upp något en månad eller 2 i OU.
Men nu har de använt detta kort också. Nu finns det ingenting kvar, förutom verkligheten.
Och verkligheten segrar alltid.

Jag håller med. Vi har gång på gång fått lära oss att skillnader i trender och opinion går mycket långsammare än vad vi tror.

De som börjar sympatisera med SD har ofta påbörjat processen för ett år sedan. Det är ett stort mentalt steg som man tar och det gör man inte bara sådär. DÖ är ett bra exempel där man knappt såg någonting de första månaderna men sedan kom effekten i början av sommaren. Övergången till SD pågår just nu bl.a. bland Alliansröstare som tjänare lite mer och som blir av med hela sin inkomstskattesänkning nästa år på ett bräde (som det tog Alliansen 8 år att genomföra).

Jag tror mycket väl att MSM:s frontalpropaganda krig kan få en inbromsande effekt på tillväxten allt annat lika. Men den underliggande SD tillväxten är mycket kraftig så min bästa gissning är att tillväxten kommer att avta successivt och inte plötsligt (när det nu förr eller senare sker).

Och att SD minskar finns just nu inte på kartan. De som väl tagit steget tror jag är mycket medvetna om varför man tagit steget och låter inte mediabrus ändra ens uppfattning.
2015-09-06, 19:50
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tror inte den här massiva kampanjen kommer få nåt större genomslag överhuvudtaget. Om det tvärtom visar sig att SD fortsätter att öka så tror jag att etablissemangets nästa steg kommer bestå i att försöka förbjuda SD.

Gonatt demokrati isåfall.
2015-09-06, 20:00
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Vill man hjälpa så många som möjligt och minska incitamenten för människor att sätta sina små barn på farliga smuggelbåtar så röstar man på SD, Sveriges mest humanistiska och ansvarsfulla parti.

Gissar på 28% i nästa Sentio. Jag tror att folket ser igenom Löfvens och övriga etablissemangets humanismcharad.

Åh vad jag hoppas du har rätt!!!!!
2015-09-06, 20:07
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jag håller med. Vi har gång på gång fått lära oss att skillnader i trender och opinion går mycket långsammare än vad vi tror.

De som börjar sympatisera med SD har ofta påbörjat processen för ett år sedan. Det är ett stort mentalt steg som man tar och det gör man inte bara sådär. DÖ är ett bra exempel där man knappt såg någonting de första månaderna men sedan kom effekten i början av sommaren. Övergången till SD pågår just nu bl.a. bland Alliansröstare som tjänare lite mer och som blir av med hela sin inkomstskattesänkning nästa år på ett bräde (som det tog Alliansen 8 år att genomföra).

Jag tror mycket väl att MSM:s frontalpropaganda krig kan få en inbromsande effekt på tillväxten allt annat lika. Men den underliggande SD tillväxten är mycket kraftig så min bästa gissning är att tillväxten kommer att avta successivt och inte plötsligt (när det nu förr eller senare sker).

Och att SD minskar finns just nu inte på kartan. De som väl tagit steget tror jag är mycket medvetna om varför man tagit steget och låter inte mediabrus ändra ens uppfattning.

Det fetade stämmer nog. Däremot kommer nog medias flyktingpropaganda skrämma en del som inför sig själva börjat ifrågasätta vår invandringspolitik.
Om man riskerar att bli hatad och utstött för att man inte skänker till "flyktingar" och inte vågar stå för sin åsikt så lär man i nuläget inte våga säga högt att man funderar på att bli Sverigedemokrat.

Svenskars fega flockbeteende har aldrig varit tydligare än nu. Beklämmande.
2015-09-06, 20:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag tror faktiskt inte opinionsinstituten vågar visa något annat än att SD har gått ner vid nästa mätning, medierna har investerat för mycket i det här. Kalla mig konspiratoriskt, men det finns inte på kartan för mig att institut som Sifo, Demoskop och Inizio visar på något annat än nedgång för SD.

Instämmer. Har dom aldrig myglat förut så gör dom det då. Fortsatt ökning för SD skulle innebära mass-självmord bland journalister, 7k-politiker och alla öppna gränser-fanatiker. Medmänsklighet och empati segrade ju för all framtid redan i förra veckan. Segervisst har man intecknat SDs totala kollaps och nesliga nedgång mot 2-3%. Flykting-komat är sista livlinan.

De som finner det osannolikt att instituten/tidningarna någonsin skulle kunna luras rörande en simpel procentsiffra bör ha i åtanke att tidningarna just nu ljuger ohämmat dag ut och dag in, sida upp och sida ner. Senaste påhittet, högst 2000 pers på Medis blev 15.000 i alla rapporter om spektaklet.
2015-09-06, 20:32
Medlem
Citat:
Hörde på p1:s sändning från demonstrationen på Medborgarplatsen. Programledarna och panelsamtalsdeltagarna betonade gång på gång att detta var en folklig rörelse och kampanj. Är de helt förblindade av att själva tillhöra medietablissemanget undrar jag? Uppenbart att det här är ännu en av media piskad kampanj.

Den mest genuina folkliga rörelsen i Sverige är SD, där kan man snacka om att det har kommit totalt underifrån utan någon som helst hjälp av myndigheter, partier eller medier.

Man undrar vad de ska ta till för mediala masskampanjer för de andra 17299 barnen som dog i torsdags - merparten i Afrika, som resultat av svält, sjukdom, våld och krig. Eller fredagens 17300, lördagens 17300, eller dagens 17300? Blir svårt att övertrumfa detta...
Att man får emotionellt flyktingfrispel över ett barn som drunknar pga att ena föräldern efter ett år tröttnat på att bo i Istanbul utan ville få gratis tandläkarvård i Sverige är fullständigt förryckt. Det man borde kräva är att pappan sätts i fängelse för vållande till annans död, samt ta sig en funderare över vad dagens signalpolitik leder till.
2015-09-06, 20:37
Medlem
Pratade senast med en sosse om den 3-årige drunknade pojken, vad han nu hette!
Familjen bodde sedan 3 år i Turkiet, men fader ville åka till EU för att få sina tänder lagade.
Frågade sossen, "är tandvärk verkligen en livshotande sjukdom i Turkiet, han flydde ju för sitt liv som Löfven sade"?

När folk snart inser politikers och medias lögner kommer SD gå uppåt som en raket!
2015-09-06, 20:38
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Man undrar vad de ska ta till för mediala masskampanjer för de andra 17299 barnen som dog i torsdags - merparten i Afrika, som resultat av svält, sjukdom, våld och krig. Eller fredagens 17300, lördagens 17300, eller dagens 17300? Blir svårt att övertrumfa detta...
Att man får emotionellt flyktingfrispel över ett barn som drunknar pga att ena föräldern efter ett år tröttnat på att bo i Istanbul utan ville få gratis tandläkarvård i Sverige är fullständigt förryckt. Det man borde kräva är att pappan sätts i fängelse för vållande till annans död, samt ta sig en funderare över vad dagens signalpolitik leder till.
Men att mor och son vid ikea blev brutalt mördade av en avvisad asylsökande skulle ju tystas ned för annars kunde ju "de mörka krafterna" utnyttja det. Då var det minsann ingen manifestation av Löfven.
2015-09-06, 20:42
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Pratade senast med en sosse om den 3-årige drunknade pojken, vad han nu hette!
Familjen bodde sedan 3 år i Turkiet, men fader ville åka till EU för att få sina tänder lagade.
Frågade sossen, "är tandvärk verkligen en livshotande sjukdom i Turkiet, han flydde ju för sitt liv som Löfven sade"?

När folk snart inser politikers och medias lögner kommer SD gå uppåt som en raket!

Han kunde ju ha åkt till eu legalt och lugnt och lagat sonens tänder och betalat för det. Ansvaret för sonens död ligger på fadern och ingen annan. Så långsökt och förvirrat att skylla på något annat.
2015-09-06, 20:45
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt inte opinionsinstituten vågar visa något annat än att SD har gått ner vid nästa mätning, medierna har investerat för mycket i det här. Kalla mig konspiratoriskt, men det finns inte på kartan för mig att institut som Sifo, Demoskop och Inizio visar på något annat än nedgång för SD.

Sifo (och möjligen Ipsos) kommer definitivt visa en minskning. Kolla bara på Sifos minskning av SD i April när SD fick rekord i alla andra. Nu tror Sifo att det här blir en trovärdig nedgång för SD och då kommer de se till att SD går ner också.
2015-09-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Instämmer. Har dom aldrig myglat förut så gör dom det då. Fortsatt ökning för SD skulle innebära mass-självmord bland journalister, 7k-politiker och alla öppna gränser-fanatiker. Medmänsklighet och empati segrade ju för all framtid redan i förra veckan. Segervisst har man intecknat SDs totala kollaps och nesliga nedgång mot 2-3%. Flykting-komat är sista livlinan.

De som finner det osannolikt att instituten/tidningarna någonsin skulle kunna luras rörande en simpel procentsiffra bör ha i åtanke att tidningarna just nu ljuger ohämmat dag ut och dag in, sida upp och sida ner. Senaste påhittet, högst 2000 pers på Medis blev 15.000 i alla rapporter om spektaklet.

Hur vet du att det enbart var 2000 personer? Har förövrigt inte läst några tidningar så jag vet inte att de har skrivit 15000.

Om det var 2000 personer så var det väl söderjournalister och deras vänner som var där bara
Senast redigerad av micks 2015-09-06 kl. 20:50.
2015-09-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Men att mor och son vid ikea blev brutalt mördade av en avvisad asylsökande skulle ju tystas ned för annars kunde ju "de mörka krafterna" utnyttja det. Då var det minsann ingen manifestation av Löfven.

Jag tror det är mer än vi på FB som noterat just detta. IKEA-morden illustrerar kanske tydligare än något annat hur 7K/MSM fullständigt skiter i svenskarna. Då var ju PK-Sverige oroliga för asylboendet, inget annat. Mörka krafter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in