Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Detta är även min syn på saken.
Möjligt att detta kan bromsa upp något en månad eller 2 i OU.
Men nu har de använt detta kort också. Nu finns det ingenting kvar, förutom verkligheten.
Och verkligheten segrar alltid.
Jag håller med. Vi har gång på gång fått lära oss att skillnader i trender och opinion går mycket långsammare än vad vi tror.
De som börjar sympatisera med SD har ofta påbörjat processen för ett år sedan. Det är ett stort mentalt steg som man tar och det gör man inte bara sådär. DÖ är ett bra exempel där man knappt såg någonting de första månaderna men sedan kom effekten i början av sommaren. Övergången till SD pågår just nu bl.a. bland Alliansröstare som tjänare lite mer och som blir av med hela sin inkomstskattesänkning nästa år på ett bräde (som det tog Alliansen 8 år att genomföra).
Jag tror mycket väl att MSM:s frontalpropaganda krig kan få en inbromsande effekt på tillväxten allt annat lika. Men den underliggande SD tillväxten är mycket kraftig så min bästa gissning är att tillväxten kommer att avta successivt och inte plötsligt (när det nu förr eller senare sker).
Och att SD minskar finns just nu inte på kartan. De som väl tagit steget tror jag är mycket medvetna om varför man tagit steget och låter inte mediabrus ändra ens uppfattning.