2015-09-06, 18:19
Medlem
Goldwaters avatar
Först trodde jag att det här skulle kunna drabba SD, men nu är jag benägen att tro att det här bara kan ge en extra opinionsskjuts för dem. I Storbritannien kom en mätning som ger EU-moståndet större stöd än någonsin och där syns inte i folkdjupet att man vill ta emot fler flyktingar. Och då tar man emot förhållandevis få i jmf med Sverige. På dagens "manifestation" så dök för det första oväntat få upp. Ynka några tusen befann sig på Medborgarplatsen och Löfvens tal var rätt innehållslöst. Jag tolkar Löfvens passivitet som att han och hans spinnmakare vet vad som står på spel, och de har helt enkelt inte längre råd att förlora en enda röst till åt SD.

Det här är ju ingenting i jämförelse med den patetiska "Vi gillar olika"-kampanjen år 2010. Hade inte den 500 000 likes på Facebook? DNs jag delar-site har inte ens 14 000 och den här manifestationen i Stockholm fick drygt 30 000 deltagare på Faceobok (men kanske 3000 på plats).

Jag kan t o m tänka mig att SD ökar något, men med tanke på sommarens kraftiga tillväxt vore en stabilisering och en ny platåbildning rätt sunt just nu.
2015-09-06, 18:22
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Jag hoppas verkligen du har rätt och jag har fel. Orkar inte gå in på Flashback längre pga alla godhetsprofeter som gömt sig i mitt vännerflöde i flera år.

Godhetsprofeter på Flashback? Du måste mena Facebook

Jag tror vi kan tappa fart tillfälligt men i princip har det här ju gett SD rätt och problemen i Sverige kommer inte minska. Dessutom tröttnar folk på allting så om ett tag kommer det börja gnisslas över överexponeringen av flyktingarna igen. Tiggarna gick väl an i början men efter ett tag fick folk nog.

Tur att det här inte hände om exakt tre år, precis före succévalet 2018.
2015-09-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Skulle säga att det är media och 08or som inte har koll. Folk på orter där mottagandet sker har egna ögon.

Flashback vacklar ibland, många trodde på nedgång efter järnrören, Åkessons sjukskrivning och några uttalanden från Söder. Inte heller denna gång blir det något ras. Inget av det som driver SD:s ökning har förändrats.

Jag har tidigare skrivit att vi kanske är mitt i en ketchupeffekt och att mer finns att hämta, men att ökningstakten avtar i synnerhet efter senaste veckans PK-offensiv.

Någon annan menade att PKs massiva offensiv kanske snarare ökar draget till SD eftersom det blir än mer tydligt att man vill importera mera kaos. Så kan det mycket väl vara. Budgeten läggs väl om en á två veckor och ponera att SD får 35% under hösten, tänk vilken kalabalik det blir på moderatstämman då.

Att MSM dessutom tidigare gett folket tillgång till hat-siterna avpixlat, friatider, exponerat, flashback, samtiden osv genom att försöka svartmåla dem och nu begår samma misstag ännu en gång med Julia Caesar och snaphanen är helt otroligt. Jag uppfattar JC krönikor som något av det bästa och mest objektiva i kritiken mot 7K/MSM och PK och den förda politiken.
2015-09-06, 18:31
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Media och sjuklövern drar igång stora propagandatrumman och påstår att mobiliseringen av 15-20% bleeding hearts är hela Sverige och hela EU.
En lögn värdig Goebbels, sen tar man den egna progagandakampanjen till intäkt för att opinionen svängt.
Väldigt tydligt att sjuklövern hänger på repen och förtvivlat försöker få till en paus och omformulering av invandringsproblematiken.
SD äger frågan och kommer fortsätta växa oavsett medias lögner.
När verkligheten ånyo exploderar i ekonomiska problem, våld och motsättningar så står sjuklövern än mer tomhänta och hjälplösa.
Detta är även min syn på saken.
Möjligt att detta kan bromsa upp något en månad eller 2 i OU.
Men nu har de använt detta kort också. Nu finns det ingenting kvar, förutom verkligheten.
Och verkligheten segrar alltid.
2015-09-06, 18:37
Medlem
Rebell4evers avatar
Hmm, kanske faktiskt SD får ytterligare skjuts trots allt... om inte annat en stabil nivå utan att tappa.

Jag tänker på uthängningen av "Julia Caesar" i Expressen, vilket lite ironiskt gav både hennes krönikor och bloggen snapphanen exponering bland de oinsatta...

Även kampanjandet MOT "alternativmedia & hatsajterna" Flashback, Avpixlat, Fria tider, Exponerat etc..vilket lite ironiskt gav just dessa "SD-vänliga" (till stor del iallafall) stor spridning och exponering bland de oinsatta...

Deras kampanjande kan bita dom i röven, till deras stora förtret får man hoppas...

Svaret kommer i nästa mätning.
2015-09-06, 18:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Svaret kommer i nästa mätning.
Njaa. Det finns en tröghet hos folket då vingliga vajar fram och tillbaka samt förskjutningen i tid i OU.
Svaret får vi när vi jämför sept med okt och nov.
2015-09-06, 18:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Jag kan tänka mig att skillnaden blir större i kommande mätning. Sentio och YouGov ökar lite till eftersom trenden består, men Inizio, Novus, Sifo och Ipsos minskar. De har tagit höjd för en sänkning så det kan göra det utan vidare.
De använder propagandahysterin som en sänkningsparameter trots att den helt och hållet är regiserad av media.
2015-09-06, 18:52
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Hmm, kanske faktiskt SD får ytterligare skjuts trots allt... om inte annat en stabil nivå utan att tappa. Jag tänker på uthängningen av "Julia Caesar" i Expressen, vilket lite ironiskt gav både hennes krönikor och bloggen snapphanen exponering bland de oinsatta...

Även kampanjandet MOT "alternativmedia & hatsajterna" Flashback, Avpixlat, Fria tider, Exponerat etc..vilket lite ironiskt gav just dessa "SD-vänliga" (till stor del iallafall) stor spridning och exponering bland de oinsatta...

Deras kampanjande kan bita dom i röven, till deras stora förtret får man hoppas...

Ett problem för Etablissemanget är att de tror på sina egna lögner.

Fria Tider är så långt ifrån hatpropaganda man kan komma. Mer noga med källor än MSM i Sverige. Deras krönikor är fyllda med folkvett. Likadant på flashback till stor del. Så vad vanligt folk finner när de kollar upp sidorna som Etablissemanget name-droppar i sina hatkampanjer mot ej statsfinansierad media är hyfsat välskrivna artiklar som driver folkliga frågor. Fri media av folket, för folket.

Etablissemanget i Sverige förstås bäst som en sekt bestående av troende människor och hycklande karriäristiska byråkrater som använder vansinnet för att casha in. På individbasis så är de kanske smarta men som grupp så är det sektbeteende rakt igenom. Inser ju alla sunda betraktare på utsidan samtidigt som de inne i sekten sektar loss utan självinsikt.

Egentligen en fenomenalt rolig komedi som utspelar sig i Sverige. Synd bara att priset vi betalar är vår gemensamma framtid och överlevnad som folk.
Senast redigerad av glimmande 2015-09-06 kl. 18:54.
2015-09-06, 19:05
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Hittills är det mest media som som "gått all-in" med flyktingkatastrofen, bland annat med den tragiska bilden på den lille pojken, men nu verkar även 7K-politiker se chansen att använda situationen för att bromsa SDs framgångar:

Blir mycket intressant att se om senaste tidens händelser kommer synas i OU. SD har ju gått urstarkt ett bra tag nu och det vore olyckligt om en inbromsning av andra skäl råkade sammanfalla med detta så att Lööf och andra "får rätt".
Hörde på p1:s sändning från demonstrationen på Medborgarplatsen. Programledarna och panelsamtalsdeltagarna betonade gång på gång att detta var en folklig rörelse och kampanj. Är de helt förblindade av att själva tillhöra medietablissemanget undrar jag? Uppenbart att det här är ännu en av media piskad kampanj.

Den mest genuina folkliga rörelsen i Sverige är SD, där kan man snacka om att det har kommit totalt underifrån utan någon som helst hjälp av myndigheter, partier eller medier.
2015-09-06, 19:26
Medlem
Amors avatar
Jag tror faktiskt inte opinionsinstituten vågar visa något annat än att SD har gått ner vid nästa mätning, medierna har investerat för mycket i det här. Kalla mig konspiratoriskt, men det finns inte på kartan för mig att institut som Sifo, Demoskop och Inizio visar på något annat än nedgång för SD.

Hela media etablissemanget suktar febrigt efter att skriva om SD:s stora ras. Tror inte de på något sätt tolererar något annat. Lägg dessutom till att alla institut hade rekord för sd förra månaden. Tror vi ska vara nöjd om SD går ner mindre än 2% i kommande mätningar.

Dock ha förtröstan de ou:s som kommer avspeglar inte den verkliga opinionen. Media måste ljuga nu för att hålla den här snöbollen av hysteri i rullning.
2015-09-06, 19:34
Medlem
Vill man hjälpa så många som möjligt och minska incitamenten för människor att sätta sina små barn på farliga smuggelbåtar så röstar man på SD, Sveriges mest humanistiska och ansvarsfulla parti.

Gissar på 28% i nästa Sentio. Jag tror att folket ser igenom Löfvens och övriga etablissemangets humanismcharad.
Senast redigerad av petzor 2015-09-06 kl. 19:38.
2015-09-06, 19:43
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Hela media etablissemanget suktar febrigt efter att skriva om SD:s stora ras. Tror inte de på något sätt tolererar något annat. Lägg dessutom till att alla institut hade rekord för sd förra månaden. Tror vi ska vara nöjd om SD går ner mindre än 2% i kommande mätningar.

Tror inte den här massiva kampanjen kommer få nåt större genomslag överhuvudtaget. Om det tvärtom visar sig att SD fortsätter att öka så tror jag att etablissemangets nästa steg kommer bestå i att försöka förbjuda SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in