2015-09-06, 12:41
Medlem
hansolo86s avatar
Fascinerande läsning. Självklart mycket tråkigt att du hamnat i den här sitsen, men du har verkligen rätt inställning och gör det bästa av situationen. Jag önskar dig all lycka och hoppas allt löser sig.

PS: Hade jag bott i huvudstaden hade jag mött upp dig nånstans.
Citera
2015-09-06, 12:42
Medlem
Pm:a mobilnummer kan jag swisha dig en slant så du får dit ett motellrum och ett maxmål?
Senast redigerad av Helicopter12 2015-09-06 kl. 12:46.
Citera
2015-09-06, 13:21
Bannlyst
Ni ska ha tack för supporten! Är som sagt mest intresserad av vad ni kan erbjuda för tips gällande sysslor osv. Är såklart tacksam för alla glada hejarop också
Citera
2015-09-06, 13:34
Medlem
B3y0nDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Verkar som en svensk. Är det en tjej, vilket det nog inte är så hade hjälp varit enkelt att få.

Hej, inte alls. Kanske egentligen. Har precis tagit in på hostel syster betalat men kan inte stanna hos henne. Sitter ganska knipigt till och hjälpen är inte lätt. Gjorde föga förvånande ett ingripande och haffade random snubbe på stan jag fick sova hos. Han såg oförarglig ut och sov mjukt för första gången på veckor. Snart är det slut på denna cirkus men den är ack så slitande att bara driva omkring utan mål. Sov på tuben natten till lördag. Skumt med alla fyllon som varit ute samt de där ordningsvakterna. Men hej, bättre än kall backe. Har tak fram till på tisdag.
Citera
2015-09-06, 14:10
Medlem
xposures avatar
Tragisk läsning. :/
Fick du den utlovade lunchen TS?
Citera
2015-09-06, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fghjkl
Kan inte bidra med mycket, men läste attfu stod upp närdu laddar mobilen, när jag var ute och rände hela dygnen så lärde jag mig också att dem flesta ofentliga eluttag sitter högt upp. Gå till närmsta postcentral och leta på marken efter gummiband,det ligger alltid utanför där dem packar in och ur sina bilar, så kan du spänna ihop mobilen med laddaren så klarar den att hänga själv.

Tack för tipset! Inga problem att ladda den dock - kan lägga den på uttaget om det behövs. Problemet är bara att jag inte kan ladda telefonen och använda den samtidigt utan att stå. I-landsproblem, eller hur?
Citera
2015-09-06, 14:14
Bannlyst
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Tragisk läsning. :/
Fick du den utlovade lunchen TS?
Jag har både fått och blivit lurad på måltider! Fått PM av typ 5-6 pers med texten "möt mig här vid den här tiden så får du käk". 4 senaste har varit scammers. Å andra sidan hade jag nog inte gjort något vettigare än att vänta ändå

Edit: har faktiskt fått ekonomiskt bidrag från en FBare också. Blev en filt och två måltider! Mat blir så jäkla mycket dyrare när man inte kan laga den själv...
Senast redigerad av Shonne99 2015-09-06 kl. 14:16. Anledning: Edit
Citera
2015-09-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Ni ska ha tack för supporten! Är som sagt mest intresserad av vad ni kan erbjuda för tips gällande sysslor osv. Är såklart tacksam för alla glada hejarop också

Men för helvete jag har ju sagt åt dig att du ska ut och plocka pant. Har du inte gjort det än? Är du lat också?

Du behöver ju inte hänga med hela överkroppen ner i soptunnorna och rota. Det räcker att du rör lite på dig, så hittar du burkar som folk ställt på soptunnorna för att pantsamlare ska ta dom. Det har ju regnat hela dagen så just nu ligger det ju en del burkar kvar sedan gårdagen också när folk var ute och festade och släppte burkar i buskage, bakom någon mur etc.

Det är ett helt naturligt inslag i stadsbilden så det är inget att skämmas för. Du slår i hjäl tid och pengar blir det också. Var bara lite kreativ och tänk var du själv slänger brukar när du super och eller rör dig runt seven-elev t-bane nedgångar etc

Annars kan du googla på "prova på pass gratis stockholm" så får du hur många träffar som helst där du kan göra allt i från simma, gå på gym till att vara med på yoga en gång utan kostand.

Träningskläder hittar du utanför myrorna och stadsmissionens butiker som folk ställer ditt påsvis av när dom är hemma och städar en regnig helg.

Är det någon kul konsert någonstans kan du hänga utanför och tjuvlyssna. När det bara är ett par låtar kvar kan du säkert komma in gratis.

Det finns en krog som heter BigBen på söder där brukar dom ha gratis entre och standupp på söndagar. Kanske du kan träffa någon tjockis som vill bli påsatt också.

Eller så smiter du bara på tunnelbanan ut till kista och går runt i deras köpcentrum som (inkl alla affärer) är öppet till minst 21.00 även i dag söndag. Är man inte hardcore rasist och vill få en "upplevelse" är det ungefär som att flanera runt i mellanöstern eller annat varmt land.

Annars är ju söndagar i stockholm i det här vädret öken.
Citera
2015-09-06, 15:57
Medlem
Är det förresten så här HEN-vänster människor känner för romer, som vi känner för ts, när dom bryr sig om dom?

Är allt vi, som månar om ts, gör bara ett godhetsknarkande spel för galleriet för att få likes?

Jag bara undrar eftersom jag upplever att jag på riktigt vill att ts ska ha en dräglig tillvaro.
Citera
2015-09-06, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men för helvete jag har ju sagt åt dig att du ska ut och plocka pant. Har du inte gjort det än? Är du lat också?

Du behöver ju inte hänga med hela överkroppen ner i soptunnorna och rota. Det räcker att du rör lite på dig, så hittar du burkar som folk ställt på soptunnorna för att pantsamlare ska ta dom. Det har ju regnat hela dagen så just nu ligger det ju en del burkar kvar sedan gårdagen också när folk var ute och festade och släppte burkar i buskage, bakom någon mur etc.

Det är ett helt naturligt inslag i stadsbilden så det är inget att skämmas för. Du slår i hjäl tid och pengar blir det också. Var bara lite kreativ och tänk var du själv slänger brukar när du super och eller rör dig runt seven-elev t-bane nedgångar etc

Annars kan du googla på "prova på pass gratis stockholm" så får du hur många träffar som helst där du kan göra allt i från simma, gå på gym till att vara med på yoga en gång utan kostand.

Träningskläder hittar du utanför myrorna och stadsmissionens butiker som folk ställer ditt påsvis av när dom är hemma och städar en regnig helg.

Är det någon kul konsert någonstans kan du hänga utanför och tjuvlyssna. När det bara är ett par låtar kvar kan du säkert komma in gratis.

Det finns en krog som heter BigBen på söder där brukar dom ha gratis entre och standupp på söndagar. Kanske du kan träffa någon tjockis som vill bli påsatt också.

Eller så smiter du bara på tunnelbanan ut till kista och går runt i deras köpcentrum som (inkl alla affärer) är öppet till minst 21.00 även i dag söndag. Är man inte hardcore rasist och vill få en "upplevelse" är det ungefär som att flanera runt i mellanöstern eller annat varmt land.

Annars är ju söndagar i stockholm i det här vädret öken.

Jovars, gav mig ut i det fria i förmiddags! Slutade med att jag satt på Bibblan en timme senare och var dyngsur 12kr rikare. Vågar inte lämna grejerna i trapphuset hur länge som helst, trots att jag inte har några värdesaker där. Det är ändå mina grejer, you reckon?
Tack för tipsen, och dina försök att göra min temporära vardag bra mycket drägligare!
Citera
2015-09-06, 16:41
Bannlyst
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Är det förresten så här HEN-vänster människor känner för romer, som vi känner för ts, när dom bryr sig om dom?

Är allt vi, som månar om ts, gör bara ett godhetsknarkande spel för galleriet för att få likes?

Jag bara undrar eftersom jag upplever att jag på riktigt vill att ts ska ha en dräglig tillvaro.

Anledningen till att jag INTE tigger (bortsett från det uppenbara svenska "jag vill inte visa mina svagheter" och att jag vill klara mig så mycket som bara går utan någon annans hjälp) är att det känns som dubbelmoral att klanka ned som fan på invandrarna som tigger för att sedan göra samma sak (i mitt eget land).

...sedan är jag ju till skillnad från dessa utsugare (hehe) villig att arbeta, och tar villigt emot typ mat, vilket är en grej många av dem bara spottar på.

Edit: sedan är ju detta såklart en grov generalisering och bara min egen uppfattning av våra kära gäster. Länge leve den individuella uppfattningen och åsikten!
Senast redigerad av Shonne99 2015-09-06 kl. 16:42. Anledning: Edit
Citera
2015-09-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Anledningen till att jag INTE tigger (bortsett från det uppenbara svenska "jag vill inte visa mina svagheter" och att jag vill klara mig så mycket som bara går utan någon annans hjälp) är att det känns som dubbelmoral att klanka ned som fan på invandrarna som tigger för att sedan göra samma sak (i mitt eget land).

...sedan är jag ju till skillnad från dessa utsugare (hehe) villig att arbeta, och tar villigt emot typ mat, vilket är en grej många av dem bara spottar på.

Edit: sedan är ju detta såklart en grov generalisering och bara min egen uppfattning av våra kära gäster. Länge leve den individuella uppfattningen och åsikten!
Vad har varit jobbigast än så länge som du kanske inte tänkte på innan du begav dig ut?

Nått som är bra? Eller är det jävligt nästan hela tiden? Str

Hur långt går du på en dag tror du? Blir ju en del även om man plankar tuben.

Gillar din inställning, du verkar vara av rätt virke.

EDIT: drog upp till nån festival i Norrland som heter yran eller nått. Sket sig med sovplats så vi fick sov ute några timmar, jag gnällde kan jag lova.

Kallt som fan.
Senast redigerad av Example 2015-09-06 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in