2015-09-06, 11:23
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Expressen och Bonniers vet att JCs kröniker är omöjliga att argumentera emot, de är så sanna och välskrivna. - Då försöker man stämpla hennes som nån slags Dr Mabuse istället, och skickar ut Expo Annika och en duktig idiot för att misskreditera henne.

Och som strålkärring. (Vilket är ett slanguttryck för en kvinna med paranoid schizofreni).

Jag har kollat i JC:s alster men där finns inga spår av något sådant. Resonemangen är klara, konsistenta och innehåller ingen förvrängd verklighetsuppfattning eller av konspirationsteorier. (Bortsett då från att den här mediakartellen som vi pratar om skulle kunna betraktas som en konspiration).

Det finns på en del håll lite bloggar och annat om s k "Chemtrails". Dessa är typiska verk av strålkärringar, som jämförelse alltså.
Citera
2015-09-06, 11:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Stalkade? De sökte upp henne i hennes hem oberoende av varandra två gånger var. Du får nog läsa på lite. För en journalist är det ett normalt arbetssätt att söka upp personer i deras hem, särskilt om man inte lyckats få tag på dem innan. Julia Caesar har skrivit på Snaphanen nu under fem års tid och hon citeras flitigt av andra sajter inom alternativ media. Hon har gett ut en bok som hyllats av Ulf Nilsson och hon skriver bra och är kanske den mest hyllade skribenten inom alternativ media.

Är det då konstigt om vanlig media vill granska henne? Se vem som egentligen döljer sig bakom pseudonymen. Därmed säger jag inte att det är rätt att publicera hennes namn. Expressen har valt att göra det, DN gjorde det inte. Men att hävda att journalister på DN och Expressen förföljer henne är mer än lovligt galet. På Avpixlat hävdade snillena som skriver där att "DN hetsar mot handikappade pensionärer".

Ni främlingsfientliga vurmar ju så dant för Julia Caesar att ni inte kan tänka klart. Vilka mer i samhället vill ni ge ett skydd för att journalister inte ska kunna kontakta dem? Det finns nog många i samhället som är i behov av att granskas som knappast skulle vilja få hembesök av en journalist. Men de ska alltså enligt er inte kunna sökas upp i sina hem? Jag tror vi ska undvika att ge sådana gräddfiler. Det finns lagar och regler om hur man får kontakta andra människor i deras egna hem och de gäller även journalister. Det vore dumt att göra fler inskränkningar där.

Men nudu, nu kommer Expressen och DN att få igen. Få igen rejält. De kommer själva att ångra att de strök omkring där. Vingmuttern och Mattson torde bita på naglarna just i detta nu.
Citera
2015-09-06, 11:33
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Och som strålkärring. (Vilket är ett slanguttryck för en kvinna med paranoid schizofreni).

Jag har kollat i JC:s alster men där finns inga spår av något sådant. Resonemangen är klara, konsistenta och innehåller ingen förvrängd verklighetsuppfattning eller av konspirationsteorier. (Bortsett då från att den här mediakartellen som vi pratar om skulle kunna betraktas som en konspiration).

Det finns på en del håll lite bloggar och annat om s k "Chemtrails". Dessa är typiska verk av strålkärringar, som jämförelse alltså.
I ärlighetens namn använder hon dock förlegade uttryck som "ras" i sin argumentation...
Citera
2015-09-06, 11:39
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
I ärlighetens namn använder hon dock förlegade uttryck som "ras" i sin argumentation...

Förlegade? Det är väl bara svensk MSM som anser uttrycket vara rasistiskt. Hon har sagt att afrikaner har lägre IQ också. Vilket nog fick MSM att se riktigt rött. Problemet är dock att det är sant - det har dock inte med rasen att göra utan är istället en följd av att samhällena ser annorlunda ut där. Svenskar för tre generationer sedan hade ungefär samma IQ som dagens afrikaner.
Citera
2015-09-06, 11:57
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Förlegade? Det är väl bara svensk MSM som anser uttrycket vara rasistiskt. Hon har sagt att afrikaner har lägre IQ också. Vilket nog fick MSM att se riktigt rött. Problemet är dock att det är sant - det har dock inte med rasen att göra utan är istället en följd av att samhällena ser annorlunda ut där. Svenskar för tre generationer sedan hade ungefär samma IQ som dagens afrikaner.
Ja, och med rätta anser MSM att just användandet av ordet "ras" inbjuder till "rasistiska" tankegångar...visst är det bra att alternativ till MSM i invandringsfrågan framförs, och i princip allt hon skriver om som jag läst hittills verkar ju stämma och låter bra, men anledningen som jag förstått det till hennes "outning" var ju de "rasistiska" tendenserna i hennes texter, vilket exemplifieras av användandet av just ordet "ras"... IMO så finns det gott om anledningar att kritisera Sveriges alltför höga invandring, men en argumentation som inbegriper begreppet "ras" är ohjälpligt förlegad i breda lager av det sekulära Sverige, och leder endast till "skyttegravskrig" mellan två sidor i invandringsdebatten...begreppet "IQ" är också t.ex. utmanat av "EQ" ifråga om betydelse för framgång på jobbet och privat, och invandringskritiken har mycket större utsikt att påverka läsare från alla bakgrunder om den istället för "ras" riktar in sig på tron och den religiösa övertygelsens konsekvenser, vilket Mohamed Omar gör här...
http://detgodasamhallet.com/2015/09/...anpa-an-inuti/
Citera
2015-09-06, 12:10
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ja, och med rätta anser MSM att just användandet av ordet "ras" inbjuder till "rasistiska" tankegångar...visst är det bra att alternativ till MSM i invandringsfrågan framförs, och i princip allt hon skriver om som jag läst hittills verkar ju stämma och låter bra, men anledningen som jag förstått det till hennes "outning" var ju de "rasistiska" tendenserna i hennes texter, vilket exemplifieras av användandet av just ordet "ras"... IMO så finns det gott om anledningar att kritisera Sveriges alltför höga invandring, men en argumentation som inbegriper begreppet "ras" är ohjälpligt förlegad i breda lager av det sekulära Sverige, och leder endast till "skyttegravskrig" mellan två sidor i invandringsdebatten...begreppet "IQ" är också t.ex. utmanat av "EQ" ifråga om betydelse för framgång på jobbet och privat, och invandringskritiken har mycket större utsikt att påverka läsare från alla bakgrunder om den istället för "ras" riktar in sig på tron och den religiösa övertygelsens konsekvenser, vilket Mohamed Omar gör här...
http://detgodasamhallet.com/2015/09/...anpa-an-inuti/

Men JC har ingen anledning att rätta sig efter vad MSM av olika anledningar anser vara bäst. De enda begränsningar hon har är vad som definieras i lagen. Detta inkluderar anonymitet eller inte, t ex. Idioterna i mediaetablissemanget tycks tro att JC bör följa pressetiken och vad olika tyckare inom MSM "anser vara bra". Men JC är privatperson och gör exakt vad hon vill sålänge det inte är brottsligt.

Det är en ganska betydande ihopblandning av lag och pressetik i MSM:s resonemang. Men nu kommer det att svida i skinnet på det jädrans vänsterpacket. Och det så sant som att jag sitter här i "undervegetationen" och "sprider hat". Det kommer att bli en intressant höst, vill jag lova.
Citera
2015-09-06, 12:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hon är opinionsbildare, flitigt läst och citerad. Det är hennes rättighet i yttrandefrihetens namn att vara anonym men också Expressens rätt att exponera henne, utifrån samma princip. Om det funnits vänsterextremister som bloggat på Antifa.se och blivit delade av Sjöstedt, Löfvén med flera hade det också varit ok att exponera personen.
Citera
2015-09-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Minns ni Chaplins film "Diktatorn"?

Vid ett tillfälle håller Chaplin i rollen som tysk diktator ett salivsprutande tal på hittepå-tyska, där ett ord återkommer hela tiden: "Schtrafen, schtrafen, schtrafen" (straffa, straffa, straffa).

När jag lyssnade på P1-programmet "Medierna" idag tyckte jag mig höra en version på svenska: "häng ut, häng ut, häng ut" "avslöja, avslöja, avslöja".
Det finns en svensk version av "Diktatorn".
Han heter Kent Ekeroth.
Citera
2015-09-06, 12:24
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hon är opinionsbildare, flitigt läst och citerad. Det är hennes rättighet i yttrandefrihetens namn att vara anonym men också Expressens rätt att exponera henne, utifrån samma princip. Om det funnits vänsterextremister som bloggat på Antifa.se och blivit delade av Sjöstedt, Löfvén med flera hade det också varit ok att exponera personen.

Vi får se hur det blir med det. Expressen var medvetna om att de utsatte henne för risker. Alltså allvarliga fysiska risker och inte bara sådant obehag som man kan få stå ut med som opinionsbildare (typ näthat). Det var kanske det som var skälet till bortplockningen ur "arkivet".

Mattson och hans hussar kan ha överskattat sin egen kunskap och sin förmåga att påverka rättsväsendet. Det skulle faktiskt förvåna mig om inte detta hamnar i rätten. Men först måste det ju så att säga sätta sig och läget måste klarna.

Fy för den lede vilka hemska människor. En del av dem kommer aldrig någonsin att bli förlåtna, Wolodarski är en sådan.

Det vi kan göra här i undervegetationen är att identifiera dessa råttor. Ungefär på samma sätt som upprullningen av Muslimska Brödraskapet och dess hangarounds. Så får vi se hur Wolodarski gastar om näthat sedan.
Citera
2015-09-06, 12:25
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Men JC har ingen anledning att rätta sig efter vad MSM av olika anledningar anser vara bäst. De enda begränsningar hon har är vad som definieras i lagen. Detta inkluderar anonymitet eller inte, t ex. Idioterna i mediaetablissemanget tycks tro att JC bör följa pressetiken och vad olika tyckare inom MSM "anser vara bra". Men JC är privatperson och gör exakt vad hon vill sålänge det inte är brottsligt.

Det är en ganska betydande ihopblandning av lag och pressetik i MSM:s resonemang. Men nu kommer det att svida i skinnet på det jädrans vänsterpacket. Och det så sant som att jag sitter här i "undervegetationen" och "sprider hat". Det kommer att bli en intressant höst, vill jag lova.
Naturligtvis bör yttrandefriheten tänjas över alla gränser och samtidigt försvaras med alla till buds stående medel, och IMO så ingår däri att kritisera användningen av begreppet "ras" om människor, eftersom det enligt mina sekulära vetenskapligt förankrade åsikter är ett förlegat begrepp att använda om grupper av människor... det är alltså inte endast i MSM som begreppen lätt blandas ihop, utan även här på FB, och ingen är betjänt mer av det än muslimerna själva vilkas islamiserande verksamhet kan pågå ostört utan samlat motstånd inom det svenska samhället, eftersom det svenska språkets användning av svenskarna oupphörligen blandar ihop begreppen och därefter erhåller meningsskiljaktligheter inbördes som ett brev på posten...
Citera
2015-09-06, 12:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Men nudu, nu kommer Expressen och DN att få igen. Få igen rejält. De kommer själva att ångra att de strök omkring där. Vingmuttern och Mattson torde bita på naglarna just i detta nu.
Ja de darrar nog av skräck.
Citera
2015-09-06, 12:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Naturligtvis bör yttrandefriheten tänjas över alla gränser och samtidigt försvaras med alla till buds stående medel, och IMO så ingår däri att kritisera användningen av begreppet "ras" om människor, eftersom det enligt mina sekulära vetenskapligt förankrade åsikter är ett förlegat begrepp att använda om grupper av människor... det är alltså inte endast i MSM som begreppen lätt blandas ihop, utan även här på FB, och ingen är betjänt mer av det än muslimerna själva vilkas islamiserande verksamhet kan pågå ostört utan samlat motstånd inom det svenska samhället, eftersom det svenska språkets användning av svenskarna oupphörligen blandar ihop begreppen och därefter erhåller meningsskiljaktligheter inbördes som ett brev på posten...

Nu argumenterar du för någon form av folkuppfostran. Och jag förstår vad du menar, men problemet är snarare att nästan vadsomhelst etiketteras som rasism idag. T o m ordet ras. Och rasism är inte ens ett definierat begrepp, utan det kan tänjas ganska mycket.

Problemet är, än så länge, att det är MSM som gapar om rasism så fort det är något. Och det är MSM som får folk att avstå från att kritisera islam av fruktan för rasistkortet. Lagen har inget emot att man sakligt diskuterar olika aspekter av olika folkgrupper, t ex muslimer. Spelar ingen roll att de oftast är mörkare i hyn. Det är hotet från media som skrämmer folk till tystnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in