Det här är ur Julia Caesars senaste blog:
"En olycklig ung man knackar på
Den 1 september klockan 19.45, just när mörkret faller, knackar det på dörren. Jag väntar inte besök och öppnar inte. På trappan ser jag en ung man. Han ser olycklig ut, som om han önskar att han befann sig någon annanstans. Jag ropar genom köksfönstret: “Vem är du?”
“Jo, jag kommer från Expressen…”.
Jag tänker: “Hur länge tänker de hålla på så här?” Detta är det femte oannonserade hembesöket.
Jag ropar ADJÖ och HEJ DÅ. Han ger sig iväg. Stackars reporter, utskickad på ett sådant förnedrande uppdrag i början av sin karriär. Jag tycker nästan synd om grabben.
Långt senare hittar jag en lapp på vindrutan till min bil, just där Niklas Orrenius brukar placera lappar till mig. Den arme unge mannen från Expressen visar sig heta Claes Petersson."
Expressen har alltså sänt ut en reporter (?) till för att ???????
Eller vad är det som pågår? Det här kan ju vara någon som "skämtar", försöker deskreditera Expressen, en fälla för att testa säkerheten, öns-afaglin som roar sig eller en massa andra tänkbara alternativ.
Har Expressen en ung journalist med det namnet, Claes Pettersson, till att börja med?
Har nu googlat och visst har Expressen det:
http://www.expressen.se/nyheter/expr...aes-petersson/
Det är ändå så att man betvivlar att Expressen kan vara så vettlösa och provokativa så de gör en sådan här sak.